شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۳۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۲
غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی (رئیس فراکسیون مستقلین مجلس دهم):

ايران اکنون به وفاق، همدلي، همکاري و يکپارچگي نياز دارد. البته اين به آن معنا نيست که همه حرف‌ها با يکديگر مطابقت داشته باشد بلکه به اين معني است که حداقل در اصول با يکديگر مشترک باشيم. از يک طرف تحريم‌ها به کشور فشار مي‌آورند. 

از طرف ديگر، ترامپ هر چند روز يک بار، تاريخ فروپاشي براي خودش تعيين مي‌کند. رئيس‌جمهور آمريکا در حال خودزني است و به بهانه راي آوردن در انتخابات سعي دارد که از تحريم‌‌هايي که عليه ايران اعمال مي‌کند نتيجه‌ بگيرد. 

از سوي ديگر همه به اتفاق قبول داريم که مردم ايران در شرايط سختي قرار دارند، اما حتي 30 درصد از پيش‌بيني‌هاي ترامپ هم درست از آب درنيامده و اين پيروزي نيز به دست مردم محقق شد. در همه جاي دنيا اتاق فکر دارند و در آن تصميم مي‌گيرند که چه گزينه‌اي براي کشور خوب و چه گزينه‌اي مطلوب نيست. 

البته در ايران هم اتاق فکري تشکيل دادند که به محلي براي مچ‌گيري از دولت تبديل شده است. اگر ضعفي در دولت هست بايد برآورد شود. بايد به دولت، مجلس و قوه قضائيه کمک کرد و اين کمک هم در جهت حل مشکلات مردم باشد. 

در زمان حساس کنوني بايد با مردم شفاف بود. اقتصاددان‌ها دلايل سخت و دشوار فروش نفت را اعلام کنند. کشور امروز با بحران مواجه است. ما با بيش از 50 درصد کمبود بودجه رو‌به‌رو هستيم و اين خودش معضل بزرگي است. در اين برهه صلاح نيست که يکديگر را تخريب کنيم. به نظر مي‌رسد که ماموريت برخي نمايندگان جديد، زدن دولت است. 

در صورتي که اين زدن‌ها راه‌حل نيست. کدام مشکل ملت با نطق‌هاي آتشين برطرف شده است؟ مجلس بايد کار کند و با پيشنهاد طرح و لايحه به کمک دولت بشتابد. با نطق کردن به‌تنهايي مشکلي از کشور حل نمي‌شود. نبايد مجلسي‌ها آنقدر در مقابل دولت تند عمل مي‌کردند که رهبر معظم انقلاب هم ورود پيدا کند. 

تحريم‌ها به اندازه کافي دولت را تحت فشار قرار داده‌اند. اين دولت ديگر جاني برايش باقي نمانده که حالا از شخص ديگري هم حرف بشنود. اين قبيل منتقدان به دولت را مي‌توان به چند دسته تقسيم کرد: دسته اول عده‌اي هستند که خودشان را به خواب زده‌اند که نمي‌توان از آنها توقعي داشت. 

دسته ديگر، کساني هستند که دولت جمهوري اسلامي ايران را با دشمن اشتباه گرفته‌اند. اين قبيل افراد از لحاظ دشمن‌شناسي ضعيف هستند. ما دشمني در داخل مرزهاي کشور نداريم. دشمن ما رژيم‌صهيونيستي و غرب است. 

مردم ما نظام را دوست دارند. مسئولان هم خواهان انجام کار سازنده براي کشور هستند اما در اجرا ضعيف عمل مي‌کنند. به نظر مي‌آيد که بايد منتقداني متدين، منصف و آگاه به امور به مسائل کشور ورود کنند و به خاطر ملت، صادقانه و خالصانه به دولت ياري رسانند.

آرمان‌ملی/
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار