اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳
عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: رسیدگی به مشکلات کارگران هفت تپه از جمله پرداخت حقوق معوقه و بررسی روند خصوصی سازی این شرکت در دستور کار کمیسیون اصل ۹۰ مجلس قرار گرفته است.
سید نظام الدین موسوی روز شنبه در جمع کارگران هفت تپه مقابل فرمانداری شوش افزود: ما اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی از تهران به شوش آمدیم تا سخنان کارگران را بشنویم و مشکلات آنها را پیگیری کنیم.

وی با بیان اینکه کارگران هفت تپه ۴۸ روز صبر و حوصله کرده‌اند، گفت: به دنبال عکس گرفتن با کارگران نیستیم بلکه آمدیم تا اصل ماجرا را از خود کارگران بشنویم تا به نتیجه مطلوب برسیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت:ایجاد پرونده برای هر یک از کارگران به دلیل اعتصاب و اعتراض به حق و اخراج آنها غیرقابل قبول است و اقدامات لازم برای جلوگیری از این امور انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه انتقاد کارگران هفت تپه به خصوص سازی این شرکت به جا است، افزود: خصوصی سازی برخی شرکت ها نظیر هفت تپه نه تنها به درستی اجرا نشده بلکه آنها را به گوشت قربانی تبدیل کرده است.

عضو کمیسیون اصل ۹۰  مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یک جای کار در بحث خصوصی سازی هفت تپه می‌لنگد، گفت: ما یقه افرادی که واردات شکر را در کشور نهادینه کردند در حالیکه شکر فراوانی در خوزستان وجود دارد را می‌گیریم.

وی با بیان اینکه کمیسیون اصل ۹۰ واگذاری شرکت‌ها به افراد بدون اهلیت که اشرافی به الفبای اقتصادی و صنعتی ندارند، افزود: برای رسیدگی بهتر به مشکلات هفت تپه نمایندگان کارگران و مسوولان کشوری را برای حضور در مجلس و بررسی مشکلات این شرکت دعوت می‌کنیم.

احمد نادری دیگر عضو کمیسیون اصل ۹۰ و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در جمع کارگران هفت تپه گفت: پیگیر حق کارگران هفت تپه هستیم و هیچ کس نمی‌تواند در روند بررسی مشکلات هفت تپه خلل ایجاد کنند.

وی که بدلیل شرجی و دمای بالای هوای شوش گرمازده شده بود، افزود: کمیسیون اصل ۹۰ به فضل الهی و با پشتوانه کارگران مشکلات هفت تپه را با دقت بررسی می‌کند.

محمد کعب عمیر نماینده شوش در مجلس شورای اسلامی نیز بیان کرد: رسیدگی به مشکلات کارگران هفت تپه و خصوصی سازی این شرکت را با نطق ۲۱ خردادماه در مجلس آغاز کردم.

وی افزود: سه دقیقه از اولین نطق خود را به هفت تپه اختصاص دادم و اعلام کردم که خصوصی سازی و واگذاری این شرکت باید ابطال شود به خاطر اینکه آقایان اهلیت و صلاحیت مدیریت این شرکت را نداشتند.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی افزود: کمیسیون شورای کارگری کشور را با پیگیری فراوان تشکیل دادم و با وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت، سازمان خصوصی سازی و نماینده قوه قضاییه جلسه‌ای برگزار کردیم که در این جلسه مصوب شد مدیرعامل شرکت دهم مردادماه حقوق را بروز رسانی کند و بعد از سه ماه شرکت را توسعه دهد.

وی ادامه داد: نماینده قوه قضاییه هم متعهد شد حساب مدیرعامل را بازگشایی کند تا بتوان از این طریق حقوق کارگران را پرداخت و کشت را انجام داد.

کعب عمیر گفت: در آن جلسه عنوان کردم که پرداخت حقوق معوقه مشکل را به طور موقتی برطرف می‌کند حال آنکه باید مشکل این شرکت به طور ریشه‌ای حل شود.

وی با اشاره به مکاتبه خود با سازمان خصوصی سازی مبنی بر اینکه مدیرعامل کارخانه اهلیت ندارد، افزود: ۲ گزینه از جمله سازمان‌های دولتی برای جایگزینی مدیریت کارخانه دولتی معرفی کردم و با معاون پارلمانی سازمان تامین اجتماعی رایزنی‌هایی صورت گرفت.

برخی از کارگران نیز با اشاره به مشکلات اقتصادی خود خواستار تسریع در پرداخت حقوق معوقه شدند. آنها گفتند: مسوولان شوش وعده پرداخت حقوق کارگران در دهم مرداد را داده بودند ولی هنوز حقوقی پرداخت نشده است.

محمد کعب عمیر نماینده شوش و علی خضریان، احمد نادری، سید نظام الدین موسوی نمایندگان تهران و اعضای کمیسیون اصل ۹۰ روز شنبه در چهل و هشتمین روز اعتصاب کارگران هفت تپه در جمع آنها حاضر شدند و بعد از شنیدن دغدغه‌های کارگران، قول پیگیری و رسیدگی به مشکلات هفت تپه را دادند.

مهمترین مطالبه کارگران هفت تپه خلع ید بخش خصوصی، پرداخت حقوق معوقه و تمدید دفترچه‌های بیمه است.

شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه ۶ هزار نیروی کارگر و کارمند دارد. این شرکت از سال ۹۴ به بخش خصوصی واگذار شده است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار