اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: مبادا در این شرایط با این رنگ‌بندی‌ها، امیدواری کاذبی در جامعه به وجود آوریم و باعث به اشتباه انداختن مردم و کاهش ترس عمومی شویم.
دکتر علی خدادادی در نشست هم‌اندیشی و هم‌افزایی مسئولین هیات‌های مذهبی در خصوص اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در مراسم عزاداری ماه محرم اظهار کرد: هیات‌های مذهبی همیشه در بحران‌ها و مسائل مختلف، ارتباط تنگاتنگی با جمعیت هلال احمر داشته‌اند و این نقطه امیدوارکننده‌ای است تا با همدلی و همکاری همگانی بتوانیم ضمن برگزاری مراسم عزاداری برای سید و سالار شهیدان، تدابیر لازم را در جهت حفظ سلامتی هم‌استانی‌های عزیزمان اتخاذ کنیم.

وی ضمن تقدیر از تلاش مجدانه و تاثیرگذار پرسنل، پرستاران و پزشکان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان و سایر نهادها و ادارات در خلال پاندمی ایجاد شده، به تلاش‌های جامعه جهانی در تولید واکسن و درمان بیماران مبتلا به کووید - ۱۹ اشاره کرد و گفت: طبق آخرین آمار اعلام شده، حدود هشت واکسن در جهان در فاز سه هستند که دو واکسن از آن‌ها مراحل تست واکسن را طی کرده‌اند و ۱۱ واکسن هم در فاز دو هستند ولی حسب پیش‌بینی‌های انجام شده و با توجه به وضعیت ویروس، این واکسن‌ها براساس برخی فرضیه‌ها و شواهد علمی مشابه قبلی، شاید بیش از شش ماه ایمنی و مصونیت در مقابل این بیماری ایجاد نکنند.

خدادادی با اشاره به مسئولیت‌پذیری اجتماعی مسئولین هیات‌های مذهبی به عنوان انسان‌های متعهد و دلسوز در جامعه افزود: با توجه به توصیه‌های مقام معظم رهبری در خصوص برگزاری مراسم مذهبی، بدون شک تبعیّت همه دلسوزان را به دنبال خواهد داشت تا شرایطی فراهم آید که از این برهه نیز به سلامتی عبور کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به اعلام وضعیت شیوع کرونا در هر منطقه به رنگ قرمز، نارنجی، زرد و سفید، تصریح کرد: مبادا در این شرایط با این رنگ‌بندی‌ها، امیدواری کاذبی در جامعه به وجود آوریم و باعث به اشتباه انداختن مردم و کاهش ترس عمومی شویم زیرا public panic یکی از دلایل مهم در کاهش مرگ و میر ‌و ابتلا در اپیدمی‌هایی از این قبیل می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر در برخی نقاط کشور و استان شاهد شرایطی پایدار ولی شکننده هستیم و توجه ویژه به آگاهی‌بخشی در این زمینه بسیار مهم است چرا که طبق پیش‌بینی مدل‌ها و با لحاظ شرایط فعلی حاکم در دنیا، در تیرماه سال ۱۴۰۰ که یک سال و نیم از این پاندمی خواهد گذشت، به طور تقریبی ۲۵۰ میلیون مبتلا و یک میلیون و ۷۵۰ هزار مرگ در جهان خواهیم داشت لذا بسیار مهم است که در حفظ سرمایه‌های اجتماعی که سالمندان جامعه هستند، دقت کنیم.

خدادادی گفت: افراد بالای ۶۰ سال و افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند، می‌توانند به وسیله ناقلین بدون علامت، مبتلا شوند به همین جهت توجه و اهتمام به رعایت دقیق و کامل پروتکل‌های بهداشتی در تجمعات باید لحاظ شود تا این مراسم که با هدف تسکین روح انسان‌ها و زنده نگاه داشتن یاد و راه سالار شهیدان است، با حفظ سلامت شرکت‌کنندگان برگزار شود.

دکتر سیدمحمد علوی سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز در این نشست با بیان راه‌های پیشگیری از ابتلا به ویروس کووید - ۱۹ به تشریح دستورالعمل ستاد ملی کرونا در برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم پرداخت.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار