اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان توضیح می‌دهد:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: قبل از شیوع کرونا تنها ۲۰ واحد تولید ماسک در کشور وجود داشت اما اکنون تعداد واحدهای تولید ماسک در سطح کشور به ۲۵۰ واحد رسیده است.
امیرحسین نظری در خصوص وضعیت تولید ماسک در خوزستان، اظهار کرد: خوزستان، تولیدکننده ماسک نیست و مواد اولیه آن از استان های دیگر وارد می‌شود و دستگاه‌های تولید مواد اولیه ماسک در خوزستان وجود ندارد.

وی افزود: پیش از شیوع کرونا، ماسک تنها برای استفاده در بیمارستان‌ها و مراکز جراحی نیاز بود، بنابراین تقاضا کم بود اما با شیوع ویروس کرونا و لزوم استفاده از ماسک برای پیشگیری از ابتلا، تقاضا بالا رفت و عرضه پایین بود.

نظری بیان کرد: قبل از شیوع کرونا تنها ۲۰ واحد تولید ماسک در کشور وجود داشت اما اکنون تعداد واحدهای تولید ماسک در سطح کشور به ۲۵۰ واحد رسیده است.

رئیس سازمان صمت خوزستان گفت: با تلاش‌های انجام‌شده، چهار واحد صنعتی تولید ماسک در خوزستان راه‌اندازی شده که دو واحد از این تعداد وارد مدار تولید شده‌اند.

وی افزود: روز گذشته جلسه‌ای با حضور انجمن داروسازان خوزستان داشتیم و مقرر شد که واحدهای تولید ماسک با قیمت مصوب، روزانه ۲۵۰ هزار ماسک تولید کنند و در اختیار داروخانه‌ها قرار دهند. همچنین انجمن داروسازان متعهد شد که ماسک را با تیراژ بالا وارد و با قیمت ۱۷۰۰ تومان عرضه کند.

نظری بیان کرد: با توجه به اینکه ماسک‌هایی که از خارج از استان خوزستان وارد می شوند، یک سری هزینه‌های تمام‌شده دارند، ماسک‌ها با تفاوت قیمت ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومانی عرضه خواهند شد و اگر ماسک با قیمت بالاتر از این عرضه شود، برای داروخانه متخلف در تعزیرات پرونده تشکیل می‌شود.

وی تصریح کرد: هزینه تمام‌شده ماسک استاندارد و مورد تایید معاونت غذا و دارو، حدود یک هزار تومان است بنابراین نباید هر ماسکی عرضه شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان افزود: ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که واحدهای تولیدکننده را در خوزستان افزایش دهیم. با پیگیری‌های انجام‌شده، سهمیه‌ای برای واحدهای فعال خوزستان در نظر گرفته شده و بخش زیادی از نیاز مردم تامین خواهد شد.

نظری گفت: با راه‌اندازی دو واحد تولیدی دیگر و تامین مواد اولیه ماسک، طبیعتا عرضه ماسک افزایش می‌یابد و با فعالیت این واحدها، خلاء کمبود ماسک را پر می‌کنیم.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: ما با مطرح شدن موضوع کمبود ماسک مخالف هستیم؛ هر چند یک سری کمبودها احساس می‌شود اما با عرضه ماسک‌های واحدهای تولیدی، بخشی از نیازها تامین خواهد شد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار