شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۱

شوشان/ سید موسی بلادیان در سرمقاله روزنامه فرهنگ جنوب نوشت: امروز اول ذی الحجه سالروز ازدواج حضرت علی علیه السلام و حضرت فاطمه زهرا سلام اله علیها است که این واقعه مبارک در سال دوم هجری اتفاق افتاده و به همین مناسبت روز ازدواج خوانده می شود. در اهمیت و ضرورت ازدواج سفارشات فراوانی از پیامبر خدا و اهل بیت عصمت و طهارت داریم که ضرورت دارد به آنها توجه شود. رهبر معظم انقلاب اسلامی در فرمایشات سال های اخیرشان به سبک زندگی اسلامی که بعضاً مورد غفلت قرار گرفته تاکیدات فراوان داشته اند که بخش مهمی از آن مربوط به ازدواج است . متاسفانه از ضعف ها و انحرافاتی که بسیاری از شیعیان به آن مبتلا شده اند موضوع مهم ازدواج است که به علت غفلت از سنت رسول خدا در امر ازدواج موجب گردیده که بسیاری از دختران و پسران در سنین بالا همچنان مجرد بوده و در مقابل به علت نیاز شدید جنسی بعضاً به گناه آلوده می گردند.

همه می دانند که حضرت فاطمه زهرا با مهریه ای بسیار مختصر همسر حضرت علی بن ابیطالب می شود و این زوج مسلمان که الگوی بشریت هستند به بهترین وجهی تشکیل خانواده داده و بهترین فرزندان عالم خلقت را تربیت می نمایند. بنابراین ضرورت است که به فرامین ذات اقدس الهی و بهترین بندگان او که امامان معصوم هستند گوش جان فرا دهیم و پیرامون ازدواج نکاتی را بخاطر بسپاریم. ارزش وجودی همسر (زن) در خانه به اندازه ایست که از عوامل آرامش برای زندگی مرد به شمار آمده است چنانچه در آیه 189 سوره اعراف آمده است که « وَجَعَلَ مِنْهَا زَوْجَهَا لِيَسْكُنَ إِلَيْهَا» و خداست که برای آرامش مرد زن را قرار داده است. همچنین گفتگوی مرد با زن از روی محبت از کارهای خوب شمرده می شود و نیز دو رکعت نماز شخص همسردار از عبادت شبانه مرد بی همسر برتر است. در حدیثی آمده است که یک رکعت نماز از مرد همسردار برتر است از هفتاد رکعتی که مرد بی همسر بگذارد. امام صادق علیه السلام می فرماید که پدرم از مردی پرسید: آیا همسرداری؟ گفت نه. پدرم فرمود: برای من خوشایند نیست که دنیا و همه آنچه در آن هست برای من باشد و شبی را بدون همسر سپری کنم، سپس فرمود: دو رکعت نمازی که همسردار می گزارد برتر است از عبادت مرد بی همسری که تمام شب خود را به عبادت بگذارند و روزش را روزه بگیرد. سپس پدرم هفت سکه زر به وی داد و فرمود با این پول ازدواج کن. آنگاه از رسول خدا چنین روایت کرد که همسر بگیرید، به راستی که برای شما سبب روزی بیشتر است.

رسول خدا همچنین فرموده است که هرعمل سرگرم کننده مومن ناصواب است مگر سرگرمی در سه چیز، پرورش اسب، تیراندازی، و شوخی با همسر . متاسفانه در سال های اخیر به علت تبلیغات فراوان مثل مهریه های سنگین، مخارج عروسی و ... امر ازدواج به تعویق افتاده که این خلاف سنت پیامبر است و می باید در اینخصوص کار فرهنگی شود. به گفته فردوسی طوسی

به زن گیرد آرام مرد جوان

اگر تاجدار است، اگر پهلوان

هم از وی بود دین یزدان به پای

جوان را به نیکی بود رهنمای


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار