اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۲۹۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
نماینده مردم شوش:
محمد کعب عمیر: خصوصی سازی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه باعث تغییر سیاست و ماهیت فعالیت تولیدی در این شرکت بزرگ تولید شکر شد.

محمد کعب عمیر افزود: ماهیت شکل گیری و فعالیت کارخانه نیشکر هفت تپه، کشت و تولید شکر و بهره گیری از فرآورده‌های جانبی نیشکر بوده است اما نوع فعالیت و سیاست‌های این شرکت بعد از واگذاری به بخش خصوصی از سوی مالک دستخوش تغییر شد.

وی با بیان اینکه سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی به درستی در کارخانه نیشکر هفت تپه اجرا نشده است، گفت: مدیریت جدید هفت تپه با ایجاد تغییر در روند فعالیت این شرکت باعث شد ارزش افزوده‌ای که از نیشکر و صنایع وابسته به آن باید حاصل می‌شد، محقق نشود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دیگر شرکت‌های منطقه از جمله کشت و صنعت نیشکر میان آب شوش نیز شاهد اجرای چنین سیاست‌های اشتباهی هستیم، بیان کرد: ماهیت شکل‌گیری شرکت میان آب کشت نیشکر است ولی این شرکت بعد از واگذاری به بخش خصوصی به کشت شلتوک روی آورده که این روند نشان می‌دهد در این شرکت هم اصل ۴۴ قانون اساسی به درستی اجرا نشده و یا مخدوش شده است.

وی با تاکید از اعلام حمایت و پیگیری مجلس شورای اسلامی برای رفع مشکلات کشت و صنعت نیشکر هفت تپه افزود: مجلس با تمام ظرفیت در کنار کارگران هفت تپه است ضمن اینکه استاندار خوزستان نیز به نمایندگی از سوی دولت پیگیر رفع مشکلات کارگران است.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای حفظ و احیای کارخانه نیشکر هفت تپه نباید اجازه داد کار و فعالیت تولیدی این شرکت متوقف شود، گفت: طبق آخرین تصمیم در رابطه با شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، این شرکت نباید به شخص حقیقی واگذار شود بلکه این واگذاری باید به یک مجموعه توانمند که توانایی حفظ و نگهداری آن را دارد، صورت گیرد.

شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه از سال ۱۳۹۴ به بخش خصوصی واگذار شد و از آن زمان به بعد بارها شاهد برگزاری تجمع و اعتصاب کارگران بوده است.

این شرکت در ۱۵ کیلومتری شهر شوش واقع شده است.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار