اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴
شوشان / محتبی حلالی:

عجب روزهایی است. عجب دورانی را سپری می کنیم. سخت و غمگین. گرانی ها، بی پولی ها و کرونا.

آری بواقع شرایط غیر عادی شده است و لیکن در این مسیر سخت، ناهموار و سر بالایی که لحظه به لحظه اخبار منفی، ناگوار و حوادث چاشنی اش شده است، چه دل و توانی می خواهد ایستادگی در برابر همه آنچه که بر ما و روزهایمان می گذرد.

که البته واقعیت این است، پشت هر بلندی، سرازیری هم هست، پشت هر اشکی، لبخندی هم هست، پشت هر مشکلی، آسانی و آرامشی هم هست. آری فراز و فرود زندگی گر با صبر و تامل همراه شود، شیرین است، اگر تلخی ها و مشکلات را آسان تر بنگریم، زندگی نیز بر ما آسان تر خواهد گذشت، کافی است آستانه صبر و تحمل مان را بالاتر ببریم.

باری، در این میان نگاه دقیق ترمان را به سمت اخبار مثبت و امیدوار کننده تیز کنیم، بر اخبار خوشحال کننده حساس تر شویم، اطرافمان پر است از اخبار نیک و مثبت. حداقل برای حال روحیه خودمان هم که شده بهتر است روزهایمان را توام کنیم با اخبار امیدبخش و انرژی های مثبت.

مشکلات و دغدغه ها تا بوده فراوان بوده، واقعیت این است که همواره اخبار منفی نظیر اختلاس، دستگیری فلان مسوول، تجمع و اعتراضات کارگری، عقب افتادگی حقوق و مزایای کارگران هفت تپه، برنامه زنده تلویزیونی و آقای فتاح و حرف های جورواجور، ماجرای باور نکردنی روستای ابوالفضل (ع)، موضوع قرارداد ویلموتس، پشت پرده های فوتبال و خروج هزاران هزار دلار از کشور بدلیل قراردادهای ناشیانه و احساسی، سوختن جنگل های کوه های زاگرس، گرانی بی حساب و کتاب خودرو، طلا و ارز، آمار رو به فزونی مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا و صدها و بلکه هزاران خبر منفی که با شنیدن هرکدام یک آه کشیده می شود، احتمالا در فکر فرو رفته و همین اوضاع ادامه پیدا می کند تا افکار مختلف مان تا مرز نتیجه گیری دلایل آن موضوع پیش رود. 

حجم بالای اخبار منفی در ذهن و قلبمان جا خشک کرده، گویی هر روز باید بدنبال داستانی تازه بود، گویی همه مردم در برابر انتشار فیلم ها و عکس های حوادث مسوول شده اند و با کوچکترین رخداد دست در جیب برده و از طریق تلفن های همراه خود هرآنچه که پیش آمده را مستند و به انضمام توضیحات تکمیلی در فضای مجازی به نشر در می آوردند. و بد ماجرا آنجاست که اخبار منفی دست به دست می شوند و شایعه ها نیز بر آن دامن می زنند.

اینکه سرقت موتوری ها در خیابان های طولانی به انتشار در می آیند، اگرچه سبب می شود شهروندان بیشتر مراقب باشند، اما احساس نا امنی را نیز ترویج می کند، اینکه فیلم های اعتصاب و تجمعات و شعارها اگرچه صدای کارگران را به صورت عمومی به جای جای کشور می رساند، اما ته دل خاتواده ها را می لرزاند و نگرانی تعدیل نیرو و بی حقوقی و اوضاع بد اقتصادی کشور را بیش از پیش بزرگ جلوه می دهد. اینها همه سبب ساز مشکلات روحی و اعصاب مردم خواهد شد.

و چقدر خوب است، از خیرین و کارهای موثر و زیبای شان برای ساخت مدرسه و جلوگیری از گسترش بیماری کرونا فیلم و عکس تهیه کنیم، چقدر خوب است از آن خودرویی فیلم بگیریم که با صعه صدر به آن خودروی عجول که دست بر روی بوق ممتد و با نور بالا زدن سعی در لایی کشیدن و عبور دارد، فیلم بگیریم، از آن مرد سالخورده ای که در اتوبوس ایستاده است و پسری جوان از روی صندلی بلند شده و جای خود را به او می دهد.

اندک عقایدی که به نثر درآمد، اگرچه ایده آل گرایانه بود، اما اتفاقات مثبت در سطح جامعه فراوان است، اینها در کنار روزهای سخت و گران جامعه فراوانند، کافی است ریزبینی هایمان نه در پی حوادث و رخدادهای ناراحت کننده که در پی اتفاقات زیبا و مثبت باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار