اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۷
عضو شورای اسلامی شهر گتوند گفت: اعتبار حق آلایندگی سد گتوند از 4 سال پیش تاکنون پرداخت نشده است.
مرتضی نظرزاده ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت: به سد گتوند از سال 95 تا 98 به صورت متوالی 4 سال حق آلایندگی تعلق گرفت ولی متاسفانه پس از آن هیچگونه اعتباری در 4 سال اخیر به شهرستان گتوند پرداخت نشد.

وی ادامه داد: این سد به دلیل وجود املاح داخل آب و بویژه نمک تاثیر بسیار مخربی بر روی زمین‌های منطقه داشته و باعث فرسایش و فرونشست زمین های منطقه شده است که همین امر باعث شد که در لیست صنایع آلاینده قرار بگیرد.

نظرزاده افزود: قرار گرفتن این سد در لیست آلاینده ها در تهران به ثبت رسیده است و به همین دلیل در شهرستان نتوانستیم پیگیر این مطالبه باشیم. امسال نیز آلایندگی سد گتوند از لیست صنایع آلاینده خارج شده و خارج شدن این حق آلایندگی در حالی است که ما طبق جلسه ای که با رئیس محیط زیست شهرستان گتوند داشتیم اعلام کردیم که سد گتوند جزو صنایع آلاینده استان است ولی متاسفانه در تهران این موضوع را رد کردند.

رئیس شورای شهر گتوند تاکید کرد: چطور می شود سدی که این همه تبعات برای شهرستان دارد از لیست صنایع آلاینده خارج شود و اعتبار چند میلیاردی که به این سد تعلق می گیرد را نپردازند؟

سد گتوند در استان خوزستان یکی از بزرگترین سدهای ایران است که به جای برطرف کردن نگرانی‌ها درباره  بحران آب در منطقه تبدیل به تهدیدی برای کشاورزی استان شده است.

بسیاری از کارشناسان معتقدند اشتباهات غیرکارشناسی و مهندسی ساخت این سد بر روی رودخانه کارون در جنوب غربی ایران در فاصله 380 کیلومتری از ریزش‌گاه رودخانه کارون‌، 25 کیلومتری شمال شهرستان شوشتر و 10 کیلومتری شمال شرقی شهر گتوند در استان خوزستان، رفته‌رفته زمین‌های کشاورزی این مناطق را تبدیل به شوره‌زار کرده و اگر تا 10 سال آینده نسبت به حل این مشکل اقدامی نشود، این زمین‌ها که در گذشته‌ای نه چندان دور  قطب کشاورزی ایران محسوب می‌شد، به برهوتی از نمک تبدیل می‌شود.
منبع: ایلنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار