اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۰
گزارش شوشان از روند پروژه های عمرانی در شیرین شهر؛
مدیر عامل شرکت عمران شیرین شهر: پروژه های عمرانی در محلات شیرین شهر در حال انجام است و تلاش شده که پروژه های عمرانی به صورت منظم و به شکلی گسترش یابد که تمام اقشار مردم انگیزه سکونت در شیرین شهر را داشته باشند.

به گزارش شوشان شهر جدید شیرین شهر در سال 1383 به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری کشور رسید؛ این شهر در 23 کیلومتری جنوب غربی اهواز واقع شده است که تاکنون بیش از 300 خانوار در آن ساکن شده اند.

شیرین شهر در سال 83 در راستای کنترل و اسکان سرریز جمعیت شهر اهواز مجوز ساخت گرفت ولی تاکنون با فراز و فرودهای بسیاری روبه رو بوده و مشکلات بسیاری را پشت سر گذاشته اند.

مدیر عامل شیرین شهر در کنار مسئولان خوزستان در حال تزریق بودجه و تکمیل پروژه های گردشگری نوین و متناسب با تکنولوژی روز دنیا هستند تا از این طریق نه تنها در جذب مردم به سکونت در این شهرها کمک کرده، بلکه رویای تبدیل این شهرها به قطب گردشگری استان را نیز به حقیقتی قابل دسترس تبدیل کنند.

رضا فرهاد زاده مدیر عامل شرکت عمران شیرین شهر در بازدید اصحاب رسانه از این شهر اظهار داشت: اجرای پروژه های تفریحی و ایجاد فضای سبز، شیرین شهر را به یک شهر سبز تبدیل کرده و بی شک کمبودها با افزایش جمعیت برطرف شده و زیرساخت ها نیز توسعه می یابد.

فرهادزاده افزود: ماهیت شهرهای جدید این است که مشکلات آن ها به تدریج و در طی سال ها حل شده و با وجود اینکه به صورت معمول خدمات به فراخور جمعیت ارائه می شود، تلاش داریم در این زمینه چند گام جلوتر باشیم.


وی ادامه داد: بر اساس استانداردها، راه اندازی یک مرکز درمانی نیازمند حداقل پنج هزار نفر جمعیت است اما در حال حاضر یک مرکز درمانی مجهز برای جمعیت 800 نفری شهر راه اندازی شده که به مناطق همجوار نیز خدمات ارائه می دهد. این مرکز بهداشت شیرین شهر که از اردیبهشت سال 95 راه اندازی شده، امکاناتی از قبیل دندانپزشکی٬ داروخانه٬ آزمایشگاه و نیز فعالیت های بهداشتی از جمله بهداشت محیط و خانواده را به مردم شهر و مناطق اطراف ارائه می دهد.

همچنین علیرغم اینکه از دید ما این خدمات هنوز ناکافی، مطلوب و در خور ساکنین شهرمان نیست اما تلاش شده رضایت مردم کسب شود، بطور مثال مرکز خدمات درمانی شهر با همکاری شبکه بهداشت خدمات نسبتا خوبی هم به اهالی شهر و روستاهای مجاور ارائه مینماید و مصوب شده که این خدمات بصورت شبانه روزی ارائه گردد که متاسفانه بدلیل شیوع ویروس کرونا به تاخیر افتاده و انشاءالله در آینده نزدیک اجرایی خواهد شد.

فرهادزاده اصول اولیه شهرسازی را بر مبنای مقاوم سازی ساختمان ها عنوان کرد و گفت: شهرهای جدید در برابر زلزله و بلایای طبیعی مقاوم بوده و بر اساس اصول علمی و فنی و استاندارد ساخته می‌شوند زیرا مردم می‌خواهند در جایی زندگی کنند که در ساخت و سازها مقاوم و ایمن باشد و خدمات شهری مناسب ارائه شود.

مدیر عامل شرکت عمران شیرین شهر تصریح کرد: طی سال های گذشته ایجاد شرایط لازم برای سکونت اقشار مختلف اجتماعی در شیرین شهر کاملا سرعت گرفته و این تلاش کاملا مشهود است همچنین ایجاد فضاهای سبز و راه اندازی مجموعه های آموزشی و درمانی مجهز بیانگر چشم انداز روشنی است که در آینده شهر جدید شیرین شهر قرار دارد.


مدیر عامل شرکت عمران شیرین شهر با تاکید بر اینکه برای تکمیل ظرفیت کلاس ها، دانش آموزان روستاهای اطراف را با تامین سرویس ایاب و ذهاب با هزینه خودمان به مدرسه و کلاس درس رسانده ایم گفت: در سال ۹۴ تعداد ۶۰ دانش آموز داشتیم که این تعداد در سال ۹۵ به تعداد ۱۲۰ نفر، در سال ۹۶ به ۲۵۰ نفر، در سال ۹۷ بیش از ۴۰۰ نفر و در سال 99 تعداد دانش آموزان در شیرین شهر به بیش از ۵۰۰ نفر در تمام مقاطع تحصیلی رسیده است.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی و تورم در بازار مسکن بیان کرد: امروز سرمایه‌گذاران در شیرین شهر در حال ساخت باغ ویلاهایی با متراژهای ۵۰۰ و ۶۰۰ متر زیربنا هستند.

فرهاد زاده اضافه کرد: در بحث پروژه های کلیدی هم با توجه به استانداردها ی روز شهری و بر اساس طرح جامع و تفصیلی، شهر در حال شکل گیری است به عنوان مثال محله ویلایی پرنیان محله‌ای پیاده محور با سیما و منظر زیبایی در حال شکل گیری است و بویژه مورد توجه علاقمندان به طبیعت و محیط زیست طراحی شده است.

مدیر عامل شرکت عمران شیرین شهر با بیان اینکه آماده سازی بستر جهت سرمایه گذاری سرمایه‌گذاران در شیرین شهر را برعهده داریم و تمام کارها انجام شده است ابراز کرد: شیرین شهر به مرحله ای رسیده که می تواند از درآمد خود کارها و برنامه های خود را پیش ببرد.

شیرین شهر در 14 محله ساخته شده که یک و نیم محله آن را محله های مسکن مهر تشکیل می دهد. منازل خود مالک، باغ ویلاها، شهرک صنعتی و اماکن تفریحی و گردشگری نیز به عنوان بخش های دیگر این شهر در نظر گرفته شده اند.

در شهرهای جدید می بایست خانه های باکیفیت متفاوت عرضه شود و مجموعه باغ ویلایی که در شیرین شهر وجود دارد جذابیت متفاوتی ایجاد کرده که می تواند علاوه بر جذب شهروندان اهوازی و سایر شهرهای استان برای سکونت در شیرین شهر شده و همچنین باعث شود شهروندان اهوازی از خانه های کوچک و فاقد فضای باز به خانه های با فضای مناسب و محیطی باز و جذاب گرایش پیدا کنند.

فرهاد زاده تصریح کرد: پروژه های عمرانی در محلات شیرین شهر در حال انجام است و تلاش شده که پروژه های عمرانی به صورت منظم و به شکلی گسترش یابد که تمام اقشار مردم انگیزه سکونت در شیرین شهر را داشته باشند.













نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار