اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۳۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱
در پی پاسخگو نبودن فرماندار و مسئولان شهری؛
جمعی از شهروندان بندر امام خمینی«ره»، از آبگرفتگی معابر و اماکن مسکونی و تجاری این شهر در بارندگی‌های اخیر به‌شدت انتقاد کرده و خواهان ورود دستگاه‌های قضایی و بازرسی خارج از استان شدند.
جمعی از شهروندان بندر امام با مراجعه به خبرنگار ایلنا، اظهار داشتند: این بار کوتاه نمی‌آییم، یکبار برای همیشه این معضل باید حل شود، ما نمی‌توانیم هر ساله متحمل هزینه‌هایی شویم که دیگران مسبب آن هستند.

شهروندان بندر امامی می‌گویند: مسئولان این شهر از نجابت و قانون‌مداری شهروندان سوءاستفاده کرده و هر بار تقصیر را به گردن دیگری می‌اندازند تا از زیر بار فشار انتقادها، خود را نجات دهند، ولی اینبار تا حصول نتیجه، این موضوع را پیگیر هستیم و از ریاست محترم دستگاه قضا و بازرسی کل کشور تقاضا داریم که به‌صورت ویژه به این موضوع ورود کنند.

بحث آبگرفتگی معابر بندر امام خمینی«ره»، سال‌هاست که گریبان ساکنان مجاور دریا را گرفته و خسارات فراوانی را به این بندر نشینان صبور وارد می‌کند.

اختصاص بودجه‌های متعدد در سالیان گذشته چه از محل اعتبارات دولتی و چه از محل شورای راهبردی صنایع پتروشیمی، ذره‌ای در برطرف کردن این مشکل کارساز نبوده و حالا شهروندان می‌خواهند که موضوع از اساس کارشناسی شده و یکبار برای همیشه اعلام کنند که مقصر اصلی کدام شخص، اداره یا نهاد است؟

شامگاه پنجشنبه ۱۳ آذرماه،برخی از مسئولان ازجمله فرماندار شهرستان ماهشهر، نماینده مجلس شورای اسلامی و تعدادی از اعضای شورای شهر بندر امام در برابر اعتراضات مردم این شهر، از خود سلب مسئولیت کردند که همین مسئله باعث اعتراض شدید شهروندان شد و شعارهایی را علیه مسئولان شهری سر دادند.

فرماندار بندر ماهشهر: من مقصر نیستم، هواشناسی اطلاعات اشتباه داد

محسن بیرانوند فرماندار ماهشهر در نشست خبری روز گذشته، توپ را به زمین مسئولان شهری و سازمان هواشناسی انداخت و گفت: به ما نگفته بودند که قرار است بارندگی به این شدت و میزان باشد. ضمن اینکه بنده از قبل به ستاد مقابله با بحران بندر امام هشدار داده بودم، ولی خرابی پمپ‌های مکش آب و عدم لایروبی برخی کانال‌های انتقال آب، باعث به وجود آمدند این بحران شد.

موضوعی که مدیرکل سازمان هواشناسی خوزستان در گفت و گو با یکی از رسانه ها آنرا تکذیب کرد و گفت: ما هشدار وضعیت قرمز صادر کرده بودیم.

33

در واکنش به اظهارات فرماندار شهرستان بندر ماهشهر، شب گذشته شورای شهر بندر امام تعدادی از مکاتبات خود از سال گذشته به مسئولان شهرستان و استان که حکایت از عدم آمادگی این شهر برای جمع‌آوری آب‌های سطحی دارد را ارائه کرد و مدعی شد که به هیچکدام از درخواست‌هایشان پاسخی داده نشده است و هرگونه اتهام اهمال‌کاری از سوی این شورا را رد کرد.

نماینده مجلس: من مسئول اجرایی نیستم، قانون گذارم

حبیب آقاجری، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی وقتی در محاصره مردم مورد پرسش و انتقاد قرار گرفت، گفت: من مسئول اجرایی و به وجود آمدن این بحران نیستم، قانون‌گذارم.

یکی از شهروندان گفت: نماینده به اینجا که می‌رسد خود را قانون‌گذار می‌داند و می‌گوید مجاز به دخالت در امور اجرایی نیست، این حرف وی کاملاً درست است ولی نمی‌گوید که چرا حدود ۱۰ ماه مانع تغییر فرماندار ماهشهر به دلیل اینکه فرد مورد نظر او را فاقد صلاحیت تصدی‌گری پست فرمانداری می‌دانند، شده است؟ نمی‌شود یکجا در امور دولتی و اجرایی دخالت کنی و جایی دیگر بگویی که وظیفه ذاتی نماینده، دخالت در امور اجرایی نیست.

شهروندان می‌گویند: علیرغم اینکه مدیریت بحران استانداری خوزستان، از روزها قبل در خصوص وقوع چنین بارندگی‌هایی هشدار داده بود، ظاهراً مسئولان شهری توجه جدی نکرده بودند و تمهیداتی اتخاذ نشده بود، زیرا به‌محض بارش باران در اولین روز، معابر به زیر آب رفتند و دو روز پس‌ازآن، پمپ‌های کمکی از اداره بنادر و شرکت‌های پتروشیمی را در شهر مستقر کردند، همین موضوع نشان می‌دهد که سهل‌انگاری صورت گرفته است. زیرا اگر پمپ‌های مستقر و دائمی جوابگوی این میزان از بارندگی نبودند، چرا قبل از شروع بارش‌ها و در راستای توجه به هشدار ستاد مدیریت بحران، پمپ‌های کمکی در شهر مستقر نشدند تا آب به خانه‌ها و مغازه‌های مردم وارد نشود؟

خواهان ورود قوه قضاییه و سازمان بازرسی کل کشور هستیم

شهروندان می‌گویند: هرچند دادستان بندر امام خمینی به این موضوع ورود کرده است، ولی با توجه به اینکه به‌احتمال زیاد ریشه‌های چنین بحرانی در خارج از شهرستان وجود دارد، از ریاست محترم قوه قضاییه و همچنین سازمان بازرسی کل کشور تقاضا داریم به‌صورت ویژه و آنی برای شناسایی علل به وجود آمدن این بحران و محاکمه مسببین آن اقدام نمایند.

منبع: ایلنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار