شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۴۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶
شوشان : حضور وکلا با دهها قلم آرایش غلیظ مقابل قضات پذیرفتنی نیست// برخی وکلا برای قبول وکالت از موکل و به ویژه موکله خود، غیر از امر توکیل، تقاضاهای دیگری دارند که بسیار خطرناک است!

علی عبداللهی در همایش کانونهای وکلا و وکیل دادگستری؛ واقعیت‌های موجود، چالش‌ها و راهکارها که با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، معاون حقوقی رئیس جمهور و جمعی از وکلا در سالن همایش هتل فردوسی برگزار شد اظهار داشت:

در ناهنجاری‌های اتفاقی در این دستگاه عریض و طویل که وکلا نیز بخشی از این دستگاه هستند، نکات قابل توجهی وجود دارد

متاسفانه یکی از ناهنجاری‌ها توسط برخی وکلا که عده‌شان نیز اندک است، سنگ‌اندازی در مسیر دادرسی است

اگر یک وکیل کانون به خود اجازه دهد که در دادسرا یا دادگاه به قاضی بگوید موکل من از نظر مالی وضع خوبی دارد و در آینده جبران می‌شود، اولین خسارتی است که به کانون وکلا وارد می‌شود!

به همکاران خود در سراسر کشور بگویید که شان وکالت اقتضا نمی‌کند که آقا یا خانم وکیل در در مسیر دادرسی پرونده طریقی را انتخاب کنند که پرونده را از مسیر حقوقی خارج کند

یک نکته انحرافی دیگر در جمعیت وکلای تازه‌کار داریم که در مسیر مراعات شئونات اخلاقی و انسانی اتفاقاتی می‌افتد که قابل پاسخگویی از جانب هیئت مدیره کانون‌های وکلا نیست. برخی وکلا تازه کار در مسیر قبول وکالت از موکل و به ویژه موکله خود، غیر از امر توکیل، تقاضاهای دیگری دارند که بسیار خطرناک است!!!

انحراف دیگر، بحث حق‌ الوکاله‌ هاست... تعرفه حق‌الوکاله باید مشخص باشد اما امروز به گونه‌ای شده که بعضی افراد جامعه به خاطر رقم حق‌الوکاله جرأت گرفتن وکیل ندارند

انتظار می‌رود قاضی در انشای رأی دقت کند، انتظار می‌رود وکلا نیز در انشای لایحه دفت داشته باشند. لوایح تقدیمی برخی همکاران... اصلاً از نظر حروف الفبایی مشکل دارد. گاهی اوقات در یک صفحه دهها غلط املایی دارند؛ این افراد یا با پارتی‌بازی وکیل شدند یا دانشگاهی که درس خواندند دانشگاه نبوده یا مستمع کلمات استاد نبودند.

توقع نمی‌رود در جامعه‌ای که با حاکمیت نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه است، وکلا با دهها قلم آرایش غلیظ در محضر قاضی حضور پیدا کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار