اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۴۶۳۴
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۹
حسین‌زاده گفت: در نگاه مدیران صنایع، مسئولیت اجتماعی یک کار اخلاقی شمرده می‌شود، در صورتی که باید آن‌ها را در قانون موظف کرد.


شوشان: دکتر علی‌حسین حسین‌زاده معاون سیاسی استانداری خوزستان عصر یکشنبه سوم اسفندماه 99 در دفتر پایگاه خبری شوشان  حضور یافت و با مدیر مسئول و اعضای تحریریه این پایگاه خبری دیدار و گفتگو کرد.

وی با اشاره به دشواری کار فرهنگی در این شرایط سخت اقتصادی کشور و استان، اظهار داشت: خوشبختانه این مجموعه رسانه ای در امر اطلاع رسانی و تحلیلی توانسته است نقش سازنده و موثری در حوزه فرهنگی و رسانه ای داشته باشد.

علی حسین حسین زاده افزود: من به خوبی از دشواری های کار رسانه ای در این شرایط سخت آگاهی دارم. فعالیت فرهنگی و رسانه ای در این برهه از زمان بسیار کار ارزشمند و قابل تقدیر است. در ورای صفحات روزنامه ها و سایت ها ، مطالعات ، ارتباطات و نشست های فراوان نهفته است.


وی عنوان کرد: در این شرایط سخت اقتصادی و تحریم که بسیاری از موسسات فرهنگی و رسانه ای با نیمی از ظرفیت های خود کار می کنند استمرار کار فرهنگی در این شرایط بسیار سخت است که خوشبختانه این مجموعه رسانه ای به خوبی توانسته است خود را در این شرایط حفظ کند.


معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان اضافه کرد: خوزستان ظرفیت های گسترده در حوزه فرهنگ و رسانه ای دارد. تاریخ خوزستان در حوزه فرهنگی غنی و سرشار از طرفیت های بی نظیر است.

او با اشاره به اهمیت مقوله محیط زیست در دنیا، تصریح کرد: در هیچ کجای دنیا در سواحل و حریم رودخانه های شیرین ، سازه احداث نمی کنند. تا زمانی که نگاه دولت نسبت به مقوله محیط زیست تغییر نکند شاهد اتفاقات مثبت در این حوزه نخواهیم بود.



معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان با اشاره به مسئولیت های اجتماعی شرکت ها و صنایع موجود استان گفت: در نگاه مدیران شرکت ها و صنایع ، مسئولیت اجتماعی یک کار اخلاقی شمرده می شود. در صورتی که باید صنایع و شرکت ها را در قانون موظف به انجام مسئولیت های اجتماعی کرد.

وی بیان کرد: باید وظایف دستگاه ها، صنایع و شرکت ها در حوزه مسئولیت های اجتماعی بازتعریف شود. مسئولیت اجتماعی در دنیا یک وظیفه محسوب می شود . باید در کشور ما نیز مسئولیت اجتماعی برای صنایع و شرکت ها  یک وظیفه تلقی شود.

حسین زاده بیان داشت: مسئولیت های اجتماعی باید در قالب برنامه مدون و در بودجه سالانه کشور به عنوان یک وظیفه دیده شود.



معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان اضافه کرد: باید زمینه را برای ظهور و بروز نخبگان در تصمیم سازی و تصمیم گیری های حاکمیتی فراهم شود. متاسفانه در استان نخبگان تا به یک رشد و ارتقای نسبی می رسد جلای وطن می کنند.


این مقام مسئول یادآور شد: نخبگان در استان  در دوران بلوغ نخبگی سر از جای دیگر در می آورند. به عبارتی دیگر جامعه استانی برای رسیدن افراد به نخبگی هزینه می دهد اما عواید نخبگی  آن به جامعه نمی رسد.


معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان گفت: کارآفرین، متخصصین و نخبگان در اوج تخصص کاری و دانشگاهی خود از استان مهاجرت می کنند مگر افرادی که تعلق خاطر خاصی به استان داشته باشند.

حسین زاده در پایان گفت: متاسفانه بستر برای فعالیت نخبگان در استان فراهم نیست. به عبارتی دیگر محصول کار نخبگان منتج به نتیجه برای جامعه استانی نشده است .البته استان در حوزه سرمایه انسانی به رشد و جایگاه خوبی رسیده است و این آینده روشنی برای استان رقم خواهد زد.

در این دیدار امید حلالی مدیر پایگاه خبری شوشان نیز گفت : فضای نخبگانی خوزستان فضایی با نشاط و سرزنده و انتقادی ست که در مقابل رویدادها حساسیت لازم و به موقع را نشان می دهد که می بایست آن را به فال نیک گرفت. وی عنوان کرد : نخبگان فعال در بخش خصوصی منتظر گشایش و عادی سازی فضا هستند که در آن صورت در مدت کوتاهی ظرفیت تحت الشعاع قراردادن بازارهای منطقه با رویکرد صادراتی را دارند چرا که در این مدت مثلن در بخش صنعت افراد که باقی مانده اند بسیار توانمند و هوشمند و آماده اند.
 


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار