اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۵۱۸۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۲
شوشان - بابك طهماسبي : نزديك به دو ماه به پايان عمر دولت باقيمانده است اما انگار رفتن غلامرضا شريعتي و آمدن قاسم سليماني دشتكي به عنوان استاندار به جاي جابجايي انگيزشي درون دولتي جاي خود را به تسويه حساب هاي زودهنگام برون دولتي داده است!!

در حالي كه شريعتي و سليماني هر دو كارگزاران دولت تدبير و اميد هستند ظاهرا رفتن شريعتي و آمدن سليماني دشتكي در خوزستان محلي براي برخورد با مديران دولت در زمان شريعتي شده است!!! و در ميان تعجب مديران شريعتي نه فقط بركنار كه گاه شاهد برخوردهاي دفعي و حتي سلبي با آنها بوده ايم بطوريكه به جرّأت مي توان گفت اگر استاندار دولت اصولگرا و حتی پایداری هم مي آمد به اين شدت و سرعت با مديران دولت در زمان شريعتي برخورد نمي نمود!

اين در حالي است كه قاسم سليماني دشتكي كه آمد همگي به حمايت از او پرداخته و آمدن استانداري با تجربه و از لحاظ عقبه نزديك به خوزستان را به فال نيك گرفتيم و حتي وقتي بعضي مخالفان او را غير بومي و امضا كننده ي قرارداد انتقال آب كارون ناميدند خود دكتر غلامرضا شريعتي به دفاع از او پرداخت و حتي شهادت داد كه استاندار جديد هرگز خواهان انتقال آب نبوده است و ما رسانه ها نیز قویا به حمایت استاندار جدید و تکذیب موضوع پرداختیم.
اما هنوز چند روز از رفتن استاندار شريعتي نگذشته بود كه استاندار سليماني تغييرات خود را با شدت و حدت هرچه بيشتر آغاز نمود و از مشاوران استاندار سابق تا سعيد رضواني؛مهدي مكارمي؛علي حسين حسين زاده و…همه ي مديران منتصب به شريعتي را تعويض نمود و بركنار كرد و طي روزهاي گذشته نيز برخوردهاي عجيبي با مديراني چون دكتر صادق حقيقي پور را آغاز نمود.

اينكه استاندار قاسم سليماني در مدت كوتاه باقيمانده بتواند تغييرات عمده و ملموسی در اوضاع معيشتي و سطح كلان خوزستان بنمايد كه انتظاري نابجاست و اينكه ايشان تغييراتي سليقه اي در بعضي از مناصب دولتي بنمايد نيز جزء اختيارات اوست اما براي نگارنده كه خود جزء حاميان استاندار سليماني تا اين لحظه بوده است و نیز افكار عمومي خوزستان يك سوال بزرگ؟ به وجود آمده است و آن اينكه استاندار فعلي و به تازگی به خوزستان آمده اين تغييرات را بر اساس كدام شناخت؟از مديران بركنار شده! و يا مديران منصوب شده!انجام داده است!؟ و اصولا چه كس؟يا كساني در اين خصوص در خوزستان به ايشان مشورت ميدهند!؟ و مشاوران ایشان چرا به مردم معرفی نمی گردند؟

و اينكه استاندار جديد خوزستان يا معاونين او به مدير جواني چون صادق حقيقي پور كه شايد تنها گناه او نسبت به ساير مديران فعلي! منتصب كردن او به تيم نزديكان شريعتي بوده است ضرب الاجل يك هفته اي!!!براي حل مشكل حداقل ٤٠ ساله ي آب و فاضلاب خوزستان بدهند! اصولا بر اساس كدام منطق و نظريه ي مديريتي داده شده است؟!آیا این امر کاملا ناممکن و غیرمنطقی بهانه ای برای برکناری حقیقی پور است؟
و اينكه استاندار باسابقه ي خوزستان كه سن و سال و سوابق او نويد رفتارهايي پخته و سنجيده تَر از همتاي پيشين خود را ميداد در جمع و أنظار عمومي و جلسات علني بر صادق حقيقي پور بر اساس كدام سبقه و عقبه ي فكري بتازد!؟و او را مورد عتاب و سرزنش قرار دهد!؟را بايد بررسی کرد.
راستي آقاي استاندار شما كه كمتر از دوماه كه نيمي از آن نيز تعطيلات عيد بوده است به خوزستان تشريف آورده ايد مبادا عده اي در كنار شما و به عنوان دادن مشاوره و اطلاعات به شما به عقده گشايي هاي قبلي اقدام كنند و دستورات و اقدامات شما ناخواسته به اهرمي براي تسويه حساب هاي شخصي آن عده با مديران خوزستاني تبديل گردد؟
قطعا عملكرد هر مديري با ضعف ها و قوت ها و فراز و نشيب هاي مديريتي روبرو بوده است و ديكته ي نوشته شده غلط هم دارد اما آيا سطح مديران ابقا شده و حتي منصوب شده از عملكرد صادق حقيقي پور قوي تَر و برجسته تَر بوده است؟! يا در معضلاتي كهنه با قدمت تاريخي مانند آب و فاضلاب خوزستان و اهواز كليه ي دستگاههاي ذيربط طي ساليان گذشته کم کاری کرده و دخيل بوده اند!؟ یا صادق حقیقی پور را باید به عنوان یک معجزه گر! تنها مقصر موضوع شناخت و اعلام کرد!؟
جناب استاندار ما به عنوان حاميان شما و كساني كه خود را دلسوزان و دوستداران واقعي خوزستان ميدانيم از جنابعالي مي خواهيم كه با بررسي و تعمق بيشتري با مديران استان برخورد نماييد و فراموش نكنيد كه شما هم كارگزار همين دولت هستيد و نه رقيب و مخالف دولت براي برخورد با مديران آن! و برخوردهاي سلبي و دفعي در شرايط فعلي حاصلي جز نوميدي بيشتر و التهاب جامعه ي خسته و بي انگيزه ي خوزستان نخواهد داشت.
٣٠ فروردين١٤٠٠

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار