شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۵۶۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۴
شوشان - امين بهرامى(شريعت شوشترى):

هشتمین روز از ماه شوال گویای یکی از تلخ ترین حوادثی است که جهان اسلام را برای همیشه سوگوارنمود.

بزرگان هیچ مذهبی به دنبال از بین بردن آثار الگوهای معنوى وحتی غیرمعنوی خود نیستند اما میبینیم وهابیّت دراقدامی ناشایست به تخریب قبورائمه بقيع و اولياى الهى دست زد و لعن ابدی را نصیب خود نمود.

کیست که نداند وهابیّت فرقه ای نوظهور و ساخته و پرداخته بریتانیای خبیث است و هدف ازتأسيس آن چیزی جز تفرقه در میان مسلمانان نیست؟این فرقه ضاله به دنبال نشان دادن چهره ای خشن و بی منطق از اسلام عزیز و مکتب بالنده اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام)است.

به مناسبت ۸شوال سالروز تخریب قبورمطهربقیع برآن شدیم تا به دلایل تخریب مراقد منور امامان معصوم و مدفون در بقیع توسط سلفیّون بپردازیم. 

از جمله ادله از بین بردن اولیای الهی در آن قبرستان مبارک می توان به دو دلیل اشاره کرد:

(۱):عدم اصالت دینی وهابیت

وهابیون پیرو فرقه ای هستند که سنگ بنای آن توسط دولت انگلیس نهاده شد تامسلمانان از اسلام حقیقی و مکتب عترت(علیهم السلام)فاصله گرفته و به جان یکدیگر بیوفتند تا از این طریق هم جلوی انتشار اسلام حقیقی در سراسر دنیا گرفته شود و هم شریعت نبوی رادینی خشن، بدون انعطاف و معاند باپیشرفتهای علمی و به روزدنیا معرفی کند.

از آنجایی که وهابیّون از اصالت مذهبی و گذشته روشن و افتخارآمیزی برخوردار نیستند به تخریب آثار اسلامی دست میزند تا درآینده اثری از اصالت دینی و گذشته باعظمت شیعه چیزی باقی نماندواینگونه به نسلهای بعدی وانمود کنند که تشیع دارای گذشته شفافی نبوده و اثری از پیشوایان آنان وجودندارد.

لذا با تخریب قبور ائمه بقيع وصلحای مدفون در آن مکان مقدس،به دنبال تخریب حقیقت بودند،درحالیکه حقانیّت  عترت(علیهم السلام)باتخریب گنبد و مرقدآنان از بین نمی رود،بلکه هربار که فرقه ضاله سلفیون به عمل این چنینی دست میزند،از سراسر دنیا خصوصا در حجاز که محل تولد وهابیّت است گرایش آزاد اندیشان به مکتب آل الله(صلوات الله علیهم اجمعین)بیش از پیش می شود.

(۲):عنادبیش ازحدّسلفیّون بااهل بیت(علیهم السلام)وشیعیان:

متأسفانه وهابيّون ازتعقل کافی برخوردارنیستند و از عالم بودن،صرفا محاسن بلند رااختیار کرده اند و دکان عقل را تعطیل نموده و حاضرنیستند لحظه ای از قوه دراکه خویش استفاده کنند،آنان به دلیل دوری از اهل بیت عصمت و طهارت(صلوات الله علیهم اجمعین)ظواهر عادی کلام خدا را هم متوجه نمی شوند و استنتاجاتی درحوزه دین انجام داده و به آن عمل میکنند.

آنقدر نسبت به منابع خود کم سواد هستند که حاضرنیستند با علمای شیعه مناظره ای داشته باشند،چون میدانند مغلوب منطق و شیوه مناظرات علمای شیعه خواهند گردید.

وهابیّت فرقه ای سیاسی است و اصلا درون مایه علمی ندارد و اگر شبهاتی را مطرح میکنند برای آن است که خود را درمقابل تشیع علم کرده تا بتواند علاوه بر تهی کردن اعتقادات مردم به امیال شوم و تفرقه انگیز اربابشان یعنی دولت بریتانیابپردازند.

سلفیّون با تخریب ائمه بقیع(علیهم السلام)،نشان داد با ساخت قبور و گنبد بر مراقد بزرگان مشکل ندارند،بلکه با صاحبان قبر دشمنی دارند.

چطور میشود که گنبد و بارگاه بر قبور مطهر پیشوایان معصوم و مدفون در بقیع حرام است ولی اگر ضریح و گنبد برای خلفا و علمای آنان باشد اشکالی ندارد؟چرا تاکنون برای برداشتن ضریح خلفای اول و دوم پس از پیامبراکرم(صلی الله علیه وآله)اقدامی نکرده اند؟ آیا این عمل آنان جز عناد با ذوی القربای پیامبر رحمت(صلوات الله علیه وآله) و شیعیان راستین آنان بزرگواران است؟؟جالب است هرچه که وهابیّت بیشتر به تخریب،خشونت و تبلیغ سوء میپردازند دیگر جایگاهی در دنیا ندارند و آن زمانی که مردم عالم مشاهده میکنند که خروجی سلفیّون داعش،القاعده،طالبان و....است وتوان هدایت بشریّت را ندارد،ازپیروانشان کم می شود.

درعربستان یهودی علی رقم سختگیرهای شدید علیه کتب شیعه و علمای بزرگوار ما و دیگر شیعیان مشاهده میکنیم که اتباع این تیمیه روز به روز کمتر می شودتاجایی که عدّه ای از وهابیّون در حجاز به شیوه تقیه زندگی میکنندو به مکتب تشیع گرایش پیدا نموده و مستبصر شده اند.

درحقانیّت تشیع همین بس که یک نفر از مراجع تقلید و علمای شیعه، سنی و یا وهابی نشده ولی سالی نیست که برخی از علمای عامه یا وهابیّت به مکتب تشیع مشرف نشوند.

خطرجدی برای وهابیّون

بحمدلله پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و قدرت یافتن نظام اسلامی در منطقه،جمهوری اسلامی بزرگترین خطر برای وهابیّت تلقی شده و این فرقه نوظهور توان مقابله با نظام دینی را در ایران ندارد وهمین امر باعث شده تا علمای سلفی به ایجادویا تقویت شاخه های نظامی دست بزنند تا امنیت داخلی کشور را به خطرانداخته و قداست نظام مقدس جمهوری اسلامی را از بین ببرد،لذا میبینید که گروه داعش با پیشتیبانی فکری و علمی و صدور فتاوا به آن گروه خون آشام کمک میکند تا نامی از مکتب اهل بیت(علیهم السلام)وشیعیان و انقلاب اسلامی ایران باقی نماند. 

وظیفه شیعیان

شیعیان وظیفه دارند در روز۸ شوال بابرگزاری مجالس سوگواری به دلایل تخریب قبور ائمه هدى(علیهم السلام)و اولیای الهی در بقیع پرداخته تا نسل جوان از خباثتهای وهابیت آگاه شده و به مکتب اهل بیت عصمت وطهارت(صلوات الله علیهم اجمعین)افتخارنمایند.

درعصر غیبت باید به زمینه سازی ظهوريگانه باقی مانده از نسل نبوت وامامت وجودمبارک،حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف)بپردازیم ویکی از راههای زمینه سازی و اثبات محبتمان به آن حضرت،این است که بافرقه های نوظهور مبارزه کرده،درست بشناسیم ودرست بشناسانیم تا شاید در حدّ خویش قدمی برای معرفی پیشوایان خود کرده باشیم.

ان شاءالله.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار