اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۵۹۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹
شوشان - ملک محمد مکوندی:

قبلا در چندین مقاله نوشتم انتخابات ریاست جمهوری 1400 مبهم، گنگ و برخلاف انتخابات گذشته خارج از روال عادی است. هر روز که گذشت بر ابهام ان افزوده شد.

1-شورای نگهبان دریک اقدام  کم سابقه افراد سرشناس نظامی و غیر نظامی را احراز صلاحیت ننموده است.

در عوض کسانی را که دردوره های گذشته رد کرده بودصلاحیتشان را تائید نمود. شخصیت های برجسته همچون جهانگیری،پزشکیان،تاجزاده،علی لاریجانی،احمدی نژاد،ضرغامی و افرادنظامی همچون سعیدمحمد،قاسمی،دهقان،صلاحیتشان رد شده است.اما کسانی مانند  زاکانی، قاضی زاده جلیلی و ..، را تائید کرده اند.

2--مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس ضمن تائید عملکرد شورای نگهبان از کاندیدا های ردصلاحیت شده به منظور تمکین به نظر شورای نگهبان تشکر کرد.

3-اما بعد براساس اطلاعاتی که به رهبرانقلاب رسیده بود،طی یک سخنرانی اظهارداشتند:

به بعضی از افرادی که صلاحیتشان احراز نشد، ظلم وجفا شد،و به انها وخانواده ها یشان که از خانواده های محترم و عفیفی بودند، نسبت های خلاف واقع داده شد، که بعدا ثابت شد ان گزارش ها غلط وخلاف است.

بنابراین خواهش و مطالبه من ازدستگاههای مسئول این است که مواردی را که گزارش خلاف واقع راجع به فرزندان یا خانواده کسی داده شده، جبران کنند.

4-- بعد از سخنان رهبری، انتطار می رفت شورای نگهبان با اصلاح اشتباه و به تعبیر رهبری، "ظلم" خود، به "مطالبه" ایشان پاسخ دهند و با تائید صلاحیت برخی از چهره ها مانند لاریجانی
پزشکیان، دهقان وجهانگیری که درمورد انها جفایی صورت گرفته را "جبران" کند. "ردصلاحیت"، گزارش خلاف، ظلم، مطالبه و‌جبران" 5 کلید واژه ای بودند  که رهبری عمدا و هوشمندانه به کار بردند.

6-بلافاصله بعد از صحبت های مقام رهبری،  کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در گفت گوبا ایسنا در باره سخنان رهبری و در باره عدم احراز صلاحیت برخی  کاندیداها گفت: بزودی اعلام نظر می کنیم.

وی همچنین در توییتی نوشت:فرمایشات مقام معظم رهبری مدظله العالی فصل الخطاب است و حکم ایشان لازم الاتباع. شورای نگهبان به اذعان به اینکه مصون از خطا نمی باشد بزودی نظرخود را اعلام خواهد کرد.

7-- مدتی بعد از سخنان  مقام معظم رهبری مهدی فضائلی معاون سایت رهبرانقلاب نوشت: نتیجه اعلام شده ازسوی شورای نگهبان تغییرنمی کند.

خبرانلاین:  معاون دفتر حفظ و نشر اثار رهبری گفت :تعریض رهبر انقلاب متوجه شورای محترم نگهبان نیست و تاثیری در نتیجه اعلام شده از سوی این شورا ندارد.

8-شورای نگهبان و کدخدایی پس از این توییت جادویی!! از  سخنان سخنگوی شورای نگهبان که گفتند فرمایش مقام معظم رهبری فصل الخطاب است. و حکم ایشان لازم الاتباع است، عقب نشینی کردند.

و این در بیانیه شورای نگهبان به خوبی دیده می شود.ان شورادر بخشی از اطلاعیه ای خود اعلام کرد، گزارش های نادرست در نظر نهایی شورا موثر نبوده است.

9-بار دیگر سخن رهبری و اطلاعیه شورای نگهبان را مقایسه می کنیم. رهبری تصریح کردند که: در جریان رد صلاحیت ها، در باره برخی کاندیداها و خانواده های انان گزارش خلاف داده شده است.

به برخی کاندیداها ظلم شده است باید ظلم صورت گرفته در رد صلاحیت ها جبران شود.شورای نگهبان اطلاعیه داده که هیچ کس براساس گزارش های خلاف، رد صلاحیت نشده است.ولذا تغییری هم در نتیجه بررسی صلاحیت ها صورت نمی گیرد.

10- واقعا در پشت پرده چه می گذرد که این اتفاقات رخ می دهد.چند سوال اساسی مطرح است.

 "سوال اول" "چرا بین واکنش اولیه سخنگوی شورای نگهبان که  سخنان رهبری را فصل الخطاب و حکم ایشان را لازم الاتباع میداند و اذعان به اینکه شورای نگهبان مصون از خطا نیست با بیانه شورای نگهبان زمین تا اسمان تفاوت است؟"

"سوال دوم" ، ایا تصمیم شورای نگهبان ناشی از اظهار نظر معاون دفتر حفظ و نشر اثار دفتر رهبری، که پس از سخنان رهبرنظام و پس از اظهارات سخن گوی شورای نگهبان، در توییتی اعلام کردند: تعریض رهبر انقلاب متوجه شورای محترم نگهبان نیست و تاثیری در نتیجه اعلام شده از سوی این شور ندارد، نیست؟ ایا شورای  نگهبان این توییت را مبنای تصمیم خود قرار نداده است؟
 
11--این که پشت پرده چه می گذرد و بر ما مردم عادی پنهان است به جای خود. ولی انصافا کجای بیانیه شورای نگهبان  پاسخ به "مطالبه" صریح رهبری بوده است.

وقتی رهبر معظم به صراحت اعلام می کند به خاطر گزارش های خلاف واقع، به برخی کاندیداها ظلم شده است و باید جبران شود، پاسخش این است که خیر ، کسی به خاطر گزارش خلاف رد صلاحیت نشده است.؟ شورای نگهبان که به قول اقای کدخدایی همیشه سخن رهبری نظام را فصل الخطاب و حکم ایشان را لازم الاتباع می دانست، چگونه به خود اجازه می دهد چنین بیانیه ی ابتدایی و دور از شان سخنان مقام معظم رهبری را صادر فرمایند.؟در سخنان رهبری 5 کلید واژه بود که در ابتدا به انها اشاره شد. بیانیه شورای نگهبان به هیچ وجه پاسخ گوی کلید واژه های مقام معظم رهبری نبوده است.اش انقدر شور است که محسن مهدیان معاون خبر، خبر گزاری فارس وابسته به یک ارگان نظامی گفت: "متاسفانه شورای نگهبان هیچ گونه پاسخ گویی روشنی در مورد رد صلاحیت ها ندارد.می خواهم از شورای نگهبان دفاع  کنم، اصلا نمی دانم باید از چه دفاع کنم"

پزشکیان طی نطقی منصفانه، عادلانه و محترمانه و مستند به ایات قران کریم و نهج البلاغه و با احاطه کامل به این دو منبع، خواهان دلایل رد صلاحیت خود می شود، عده ای از روحانیون مجلس به او ایراد می گیرند که چرا قران خواندید!!!!!!! جل الخالق!!

12--قبلا در مقاله ای سوال کردم که ایا جبهه پایداری پس از فتح مجلس بدنبال فتح پاستور و بعد تعیین جانشین رهبری است؟ اشاره کردم که ماه عسل اتحاد جبهه پایداری با سایر اصول گرایان در شورای وحدت به رهبری جامعه روحانیت و شورای ائتلاف، در مورد یک کاندیدا پس از انتخاب کاندیدای مورد نظربه 6 ماه نخواهد رسید، و در پروژه خالص سازی خیلی از این اقایان حذف خواهند شد.

این نگرانی ها در گفتار و برخی رفتارهای جبهه اصول گرایان هویداست. سکوت احزابی مثل موتلفه و جامعه روحانیت و انتقادات جسته و‌گریخته از رد صلاحیت ها  و ساماندهی  مناظره های تلویزیونی نشان از نگرانی های جدی دارد، حتی شور و شوق انتخاباتی در نظامیان حافظ انقلاب مشاهد نمی شود.

عمود خیمه نظام، رهبری است، حال چرا عده ای که خود را ذوب در ولایت می دانند با عملکرد خود باعث تضعیف جایگاه رهبری می شوند.جای سوال دارد.فقط این دوستان فراموش نکنند که حفظ نظام از برخی واجبات هم اولی تر است.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۳
comment
0
0
comment آینده ای بسیار روشن پیش رو خواهد بود اگر ریشه فساد در کشور و سیطره دهها ساله افتضاح طلبان از کشور برداشته شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار