شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۶۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۱
شوشان - امین شحیطاوی:

یک مشکلی که همه ما به نوعی در کشور ونیز دراستان خوزستان شاهد بودیم ، بحث اعتماد به نفس کاذب و توهم دانستن امور وحل مشکلات بدون داشتن نقشه راه مطمئن است. نمونه همین موضوع بحث تولید واکسن کرونا بود که به نظرم درس تلخ و غمباری برای همه بود .به نظرم همه مسوولان دولت گذشته وکنونی بایستی بصورت علمی و البته آسیب شناسانه دورهم بنشينند  وبررسی کنند چه راههای نرفته ساده و کم هزینه ای به غیر این راه رفته وجود داشت و دارد که ما جلوی فجایع مشابه را در مبدا کنترل و درمان کنیم.آیا سرمایه عزیز و تکرارنشدنی انسان که "جان عزیز" است را بایستی این گونه شاهد باشیم که آمار جانباختگان و هزینه گزافی که طی دوسال به کشور ومردم تحمیل شد،راههای ارزان تر و ساده تر نبود که آنها را مدیریت و این همه تلفات را شاهد نباشیم! 

اینکه هزینه این همه ادعاو لاف به  چه بهایی محاسبه کردند ومی کنند! را نمی دانم چه بگویم و بنویسم ولی آیا اگر آنها و ما، عزیزی را ازدست می دادیم، رفتارشان دربرابر مقصران و سهل انگاران چه بود! .

آیا وزیر بهداشت ودرمان  که آرشیو های مصاحبه های پی درپی وی موجودند ،نمی دانست دارد درباره جان وسلامت کشور وعده الگو شدن دردنیا را با آب وتاب می گفت ،آیا حق داریم از ایشان بپرسیم چرا این خلاف گویی و تناقص کار را به جایی رساند که ما حتا برای تامین سرم و اقلام ابتدایی هم دست به دامان واردکنندگان شدیم !

پیشنهاد می کنم در بحث حقوق عامه، مسوولان امر و نیز دستگاه قضا ضمن تقدیر از همه تلاشگران عرصه درمان می بایستی وارد عمل شوند و مطالبه کنند چرا و چگونه کشور حدود هشتاد میلیونی رکورد مرگ ومیر روزانه دنیا را شکست ولی همچنان توجیه می کنند که اگر ما! نبودید آمار جان باختگان دوبرابر آمار فعلی میشد! اینکه برخی مردم شیوه نامه ها را کمتر رعایت کردن درجای خود قابل نقد است ولی دوستان این شیوه مدیریت که  به قیمت جان دادن هزاران انسان عزیز و سرمایه کشورتمام شده است ،قابل پیگیرد قانونی وحداقل تشکیل یک کمیته حقیقت یاب درمجلس نیست!

 درارتباط با گزارش های گفته نشده شایعه های زیادی در فضای مجازی وجود دارد ولی فکر می کنم،کمیسیون اصل نود و بهداشت ودرمان مجلس بایستی برای مردم مشخص کنند چگونه پروژه تولید واکسن داخلی و حتا مشترک با روس ها و...به موقع به داد مردم نرسیدند..واقعا اگر روس ها که تجربه گذشته نشان داد هیچ گاه دوست واقعی و ایام سخت ما ایرانی ها نبودند! مشخص شود که آنها زیر قولشان زدند و ما را در این برهه تاریخی سخت، تنها گذاشتن آیا دلیلی به داشتن رابطه سیاسی و اقتصادی درآینده با این کشور باقی خواهد بود.؟!

هرچند نظریه ی هست که مطرح می کنند، دانشمندان ایرانی با یک خیانت یا خرابکاری در پروژه تولید واکسن ناکام کردند و بحث خرابکاری عمدی همانند حمله به تاسیسات و ترور ها از این نظریه قوی گرفته شده زیرا این گونه نبود که در موقع خودش درباره تولید واکسن وآزمایش های بالینی و..  جدول زمانی بدهند و آخر به نقطه ای سیاه کنونی برسیم. در نتیجه کل داستان سناریوی تولید واکسن کرونا مانند بسیاری از خیانت های که به کشور طی این سالها دیدیم به نظرم مشکوک است...

خدا همه درگذشتگان را بیامرزد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار