اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۶۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸
شوشان - غلامرضا نورآبادی:

از بعد داخلی :

تناقض در رفتار و کردار و مصلحت اندیشی های بدون پایه و اساس و شاید عمدی نتیجه ای جز ایجاد بحران نداشته و ندارد.با یک حساب سرانگشتی میتوان به عدد صدها هزار جان باخته ناشی از کرونا در مملکت رسید و معلوم نیست فردا هم نوبت ما نباشد.مشخص نیست چه کسی متولی است و هیچکس هم مسئولیت نمی پذیرد که تاخیر در واکسیناسیون از کجا شروع شده و چرا.یکی میگوید دورهمی بهر شکل برای ۵ دقیقه هم ممنوع و دیگری پروتکل اجرای مراسم وضع میکند.

البته علتها بر مردم که نامحرمان اصلی هستند باید پوشیده باشد ،ولا دولت مردان قدیم و جدید از زیر و بم آگاه و هرکدام تا مطلبی را درج میکند ،طرف مقابل بگم بگم را شروع میکند و میگویند کاری نکنید تا زبان باز کنم و ناگفته ها را با مردم درمیان بگذارم.پس تکلیف مردم روشن است که به اطلاعات دقیق از تریبون های در دسترس امیدی نیست و ناخواسته به سمت دیگر گرایش می یابند که مورد پذیرش همان مسئولین نیست. متولیان هم با قانون و بی قانون نمی تواند این گرایش را سرکوب کنند و قطعا آن رسانه ها هم‌اهداف و منافع خود را دنبال میکنند!!

از طرف دیگر امید به دولت جدید با کابینه انقلابی و جهادی،با معرفی این وزرا، کم کم جایش را به اجرای سیاستهای گذشته و ورشکسته میدهد و تلاشها در جهت ریشه یابی مشکلات و اعلام به مردم ،شاید هدفش خاموش نمودن و یا کم کردن از مطالبات  مردمی باشد.

هیچ صندلی وزرات هم به استانهای زاگرس نشین و بخصوص خوزستان تعلق نگرفت و حالا برخی امیدوارند انتخاب معاونین از این استانها باشد!!

تا دیروز هم در وعده های انتخاباتی قول رفع سریع مشکلات را می‌دادند و اکنون زمین و زمان را پیوند داده تا به ما فهمانده شود رفع مشکلات زمانبر است و توقع و مطالباتمان را کاهش دهیم و البته صدا و سیما هم هر روز در تلاش است که ما را به مسائل و مشکلات آگاه کند تا خدای ناخواسته اعتراض نکنیم.

از بعد خارجی :

ترسیم دوباره و بازسازی عکس یادگاری در سفارت انگلیس و با حضور روسیه و صندلی به ظاهر خالی آمریکا را بگذارید کنار اوضاع و احوال همسایه شرقی (افغانستان)که در کوتاهترین زمان ممکن ،طالبان نیمی از آن کشور را در کنترل گرفت و هر روز در رسیدن به قدرت نزدیکتر میشود و اینها در سایه وعده های صلح و ارامش ،آمریکا و متحدانش در حال رخ دادن است(در نظر داشته باشید که چه نیرویی و چه امکاناتی و چه بودجه ای  نیاز است برای حضور در چند جبهه جنگ که طالبان در حال استفاده است.آیا بدون حمایت امکانپذیر بود؟آیا خروج یکباره آمریکا بدنبال اجرای پروژه جدید برای منطقه طراحی شده ؟اتفاقات در حال رخ دادن چه تاثیری بر روی ایران ما دارد؟).

همسایه غربی (ترکیه ) هم که مدتها شروع کرده به ساخت دیوار حائل بین ما و خودش که امنیتش را تامین و خیال خودش را از بابت هم مرزی باایران، در صورت اتفاقات آتی آسوده کند.امکان قریب الوقوع ترک آمریکا از عراق نیز دور از انتظار نیست.

با ذکر عوامل و اتفاقات کوچک‌و بزرگ معلوم نیست چه خوابی برایمان در سفارتخانه بریتانیا و .... دیده اند و هیچ تفسیر و آمادگی برای مردم هم ظاهرا از دید متولیان لازم نیست.چرا که بعد از ایجاد بحران یه فکری برایش میکنیم!؟

تا دیر نشده بجای تکرار  رفتار تاریخی سلطان حسین صفوی در نحوه برخورد با حمله افغان به ایران مبنی درست کردن آش نذری و دعا و آخر و عاقبت آن ، باید اصلاح ساختار و حذف مرزبندی های خودساخته ،خودی و ناخودی، تعهد و تخصص وهمچنین ایجاد راهکارهای مشارکت مردم در سرنوشت خویش را در سرلوحه امور قرار داد . در بعد جهانی نیز براساس منافع ایران باید به توافقاتی دست یافت.

پشت آمبولانس های حمل متوفی بهشت زهرا نوشته شده"آیا برای چنین روزی آماده هستید؟"
ظاهرا برخی گمان میکنند این نوشته هم فقط برای مردم عادی است و نه متولیان.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار