اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۷۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹
شوشان - حسین آقایی جنت مکان :

دیروز از دوستان شنیدم همکارخوب و فرهیخته ام جناب دکتر خسرو نشان به افتخار درجه شایندگی نایل آمده است. این خبر مرا غمگینی در پی آورد به طوری که سینه ام به تنگ آمد. 

خسرو خوبان را نزدیک به 20 سال است که می شناسم. ایشان بیش از آن چه تصور می رود دوست داشتنی است. می توان گفت، خسرو نشان، نشان از خسروان این دیار دارد. خسرو مردی با صدای گرم، خوشرو، شاداب و پرنشاط است. گاهی هم سیگاری بر لب می نهد که بر این نشاط اش می افزاید.

در سال های اخیر، با هم به خرمشهر برای تدریس در دوره کارشناسی ارشد حقوق در واحد بین المللی در جزیره مینو می رفتیم.

من از جزیره مینو از زمان جنگ خاطره ها دارم. معمولاً ظهر که می شد ما را تنها می گذاشت و از فرصت استفاده می کرد و برای صرف ناهار با بستگانش به آبادان می رفت. خسرو اهل آبادان، یعنی جنوبی ترین نقطه استان خوزستان و زاییده درکنار دریا و اروند رود و دهانه خلیج فارس و همسایه نخل و خرما است.

اما من از شمال خوزستان، محل تلاقی کوه های زاگرس و دشت خوزستان و همسایه بلوط و کنار هستم. اما هر دو از یک اقلیم هستیم. همان اقلیمی که اخوان ثالث بعد از سفرش به آبادان و اقامتی کوتاه در وصف آن سرود: 

خوشا اقلیم خوزستان و خورشید خطر خندش
پسین و صبح نخلستان، به کارون و اروندش

دکتر خسرو نشان سال ها مدیر گروه فقه و مبانی حقوق اسلامی دانشکده الهیات دانشگاه شهید چمران اهواز و من همزمان مدیر گروه حقوق دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی بودم. همین پیوند و نزدیکی ما را بیشتر کرد. خسرو نشان، نشان از درس های رشته حقوق می گرفت تا دانشجویانش را به یادگیری بیشتر درس های حقوقی رهنمون سازد.

 می گفت درس های حقوقی بیشتر به کار آینده دانشجویان می آید. چنانچه بخواهند در کسوت قضاوت، وکالت ووو در قامت خدمت بر آیند دستشان پر باشد. همین طور هم شد، از آن زمان به بعد، دانشجویان ایشان هم در مقطع تحصیلات تکمیلی حقوق و هم در مناصبی چون قضات موفق تر شدند. گاهی هم که کتابی با عنوان فلسفه حقوق را ترجمه می کرد، خلوتی می یافتیم و با من مشورتی می کرد.  

خسرو نشان درویش مسلک و یار مدار و رفیق پسند است از زمانی که او را شناختم رفتار او را متواضعانه و مهذبانه دیدم. سال گذشته نیز دو روز به همراه خانواده مهمان وی و خانواده اش در جزیره کیش بودم. از محبت های او خانواده اش بهره مند شدم. خسرو، اهل شعر، موسیقی، ادب و هنر است. در هر منصبی بود، تکاپوی اعتلای این سرزمین را داشته است. هرجا هست خدایش یار باد. چونکه خسروان قبله حاجات جهانند ولی 
سببش بندگی حضرت درویشان است

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار