اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۷۳۷۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۴:۱۸
شوشان - زمان بابادی شوراب:

بسمه تعالی

حکایت:

در  دورانهای گذشته، مردان ممتاز و قهرمانان عادت داشتند كه با سوزن، بر پُشت و بازوی خود نقش‌ها و اشکال حیواناتی مانند شیر و پلنگ را رسم كنند و به افرادی كه در رسم این نقش و نگارها در بدن مهارت داشتند، «دلاک» گفته میشد.

دلاک برای دائمی شدن شکل، مركب را با سوزن در زير پوست بدن که درد فراوانی داشت، وارد میکرد.

فردی که فکر میکرد با کوبیدن یک خال روی بدن خود، میتواند خود را در صف پهلوانان معرفی کند، پيش دلاک رفت و گفت بر یک شانه‌ام عكس شير و شانه دیگرم عکس پلنگ را بکوب.

مرد مدعی روی زمین دراز کشید و آماده شد و دلاک نیز سوزن را برداشت و خود را آماده نقش زدن كرد.

اولين سوزن را كه در شانه ی پهلوان فرو كرد، پهلوان پنبه ی قصه ی ما، از درد طاقت نیاورد و داد زد.

مدعی از دلاک پرسید، کدام تصویر را نقش ميكنی؟دلاک پاسخ داد: تو خودت خواستی كه نقش شير را روی دست راست و تصویر پلنگ را روی دست چپ رسم كنم.

مدعی باز پرسید، از كدام اندام شير آغاز كردی؟دلاک گفت: از دُم شير. 

پهلوان گفت: نفسم از درد بند آمد، شیر من دم لازم ندارد.

دلاک دوباره سوزن را فرو برد و پهلوان فرياد زد، باز گفت: كدام اندام را ميكشی؟
دلاک اینبار گفت: یال شير است. 
پهلوان گفت: اين شير یال لازم ندارد، عضو ديگری را نقش بزن.

باز دلاک سوزن در شانه ی پهلوان فرو كرد و پهلوان فغان برآورد و گفت: اين كدام عضو شير است؟
دلاک گفت: شكم شير است.
پهلوان گفت: نقش شير هميشه شیر است، شكم لازم ندارد.

دلاک عصبانی شد و سوزن را بر زمين زد و گفت: در كجای جهان، كسی شير بی سر و دم و شكم ديده؟خدا هرگز چنين شيری نيافريده است.

حقیقت:
با معرفی آقای دکتر  خلیلیان بعنوان استاندار ویژه استان مظلوم خوزستان، ضمن تبریک و آرزوی موفقیت برای ایشان و با توجه به بررسی تفکرات و اهداف ایشان انتظار پیشرفتهای بیشتر ایشان در بدنه ی مدیریت کشور و نهایتاً کسب جایگاه ریاست جمهوری نظام جمهوری اسلامی ایران می رود.

قرار گرفتن در جایگاه استاندار ویژه خوزستان و اینکه مزیتهای بزرگ ایشان، خوزستانی بودن میباشد و خوزستان هم مجموعه ای از فرهنگهای موجود در پهنه ی زاگرس و دشت خوزستان با جمعیت حداقل ۲۰ میلیون بوده و قطعا حل مشکلات و معضلات این پهنه ی دارای فرهنگ مشابه و چالشهای مشترک، میتواند از خلیلیان، یک قهرمان برای این خطه بسازد.

البته در صورتی که استاندار خوزستان، خود را در مقابل غارت ثروتهایی مانند نفت و گاز این استان بی تفاوت نشان ندهد و یا از واگذاری صنایع و کارخانجات، بصورت غیراصولی که باعث نابودی اشتغال و امنیت استان میشود و یا غارت آبهای این سرزمین پرآب توسط صاحب نفوذ ان در دولت جلوگیری بعمل آورد و و احیانا بعلت ناتوانی احتمالی و توجه خاص به مصالح شخصی، خود را مامور و معذور نداند، بی شک مردم او را برای رسیدن به اهداف بالاتر همراهی خواهند کرد و امیدوارم انتظار بی جایی نباشد.

نکته آخر:
در گذشته مدعیانی بعنوان ناجی خوزستان آمدند، ولی نمک گیر سفره نشینان قدرت شدند، در حالی که خوزستان و پهنه ی زاگرس، آمادگی پذیرش قهرمانهای واقعی و حمایت از آنان را دارد.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۲
comment
comment
احمد احمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
comment
0
0
comment خوزستان همیشه بانک تجاری ومنبع درآمد دولتها بوده ودرصورت وجود قهرمان دراین استان ودفاع از حق آنها مردم بحق خود آگاه می شوند آنگاه خوزستان آباد وپذیرش مدیران ضعیف قابل پذیرش نخواهد بود واین چیزیست که [...] جهت [...]ثروت این استان به آن نیازمندست
comment
احمد احمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۳
comment
0
0
comment خوزستان همیشه بانک تجاری ومنبع درآمد دولتها بوده ودرصورت وجود قهرمان دراین استان ودفاع از حق آنها مردم بحق خود آگاه می شوند آنگاه خوزستان آباد وپذیرش مدیران ضعیف قابل پذیرش نخواهد بود واین چیزیست که دولت مرکزی جهت چپاول ثروت این استان به آن نیازمندست
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار