شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۷۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵

کارکنان پتروشیمی تخت جمشید واقع در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر امام خمینی با تجمع مقابل این شرکت اعتراض خود را نسبت به مشکلات ریالی و معیشتی اعلام کردند.

امروز سه‌شنبه ۲۳ آذرماه کارکنان پتروشیمی تخت‌جمشید در اعتراض به مشکلات معیشتی و کم‌توجهی مدیران این مجتمع نسبت به دغدغه آن‌ها، صبح امروز برای چهارمین بار دست به تجمع زدند.

این کارکنان مشکلات ریالی و معیشتی را تنها دلیل این تجمعات سریالی عنوان کردند.

آن‌ها در تشریح این مهم عنوان کردند: بعد از دومین اعتراض کارکنان، مدیران صاحب‌نظر یک فرصت ۱۰ روزه به‌منظور برپایی نشست هم‌اندیشی با هیئت‌مدیره به جهت بررسی و اتخاذ یک تصمیم مثبت را از کارکنان طلب کردند، این در حالی هست که این فرصت ۱۰ روزه نیز به پایان رسید و همچنان از اتاق فکر مدیران خبری به بیرون درز پیدا نکرده است.

خواسته اصلی کارکنان مسائل ریالی بوده و می‌گویند: بعد از اعمال طرح طبقه‌بندی مشاغل، حقوق‌ها افزایش قابل‌توجهی نداشته و حتی در برخی موارد حقوق‌ها دستخوش تغییرات و کاهش مبلغ نیز شدند.

یکی از کارگران پتروشیمی تخت‌جمشید افزود: باوجود اینکه در بخشی از آیتم‌ها با دیگر شرکت‌های منطقه ویژه تفاوت زیادی نداریم و تنها برخی آیتم‌های انگیزشی را نداریم و کارانه کمتری دریافت می‌کنیم اما در بحث حقوق‌ها تفاوت بسیار زیادی وجود دارد.

یکی دیگر از کارگران در ادامه اضافه کرد: آیتم‌های تخصیص داده شده و حقوق‌ها در مقایسه با دیگر شرکت‌های منطقه در پایین‌ترین کف بوده و اختلاف فاحشی دارد.

این کارگران می‌گویند ما می‌دانیم شرکت تخت‌جمشید خصوصی و دیگر شرکت‌ها زیرمجموعه هلدینگ خلیج‌فارس هستند اما خواسته همه کارکنان همسان‌سازی صحیح و کم کردن این اختلاف عدد است.

منبع: ایلنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار