اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۷۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴
شهردار سابق اهواز گفت: اینکه گفته می‌شود شهرداری اهواز نتوانسته فاینانس جذب کند همان صحبت‌هایی است که شرکت کیسون مطرح می‌کند و می‌خواهد افکار عمومی را منحرف کند؛ مگر شرکت کیسون صورت وضعیتی داشته که بگوییم پروژه مشکل اعتبار داشته است؟

موسی شاعری در خصوص فسخ یک طرفه قرارداد پروژه متروی اهواز اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین کارها بعد از انعقاد قرارداد این پروژه و پیشرفت اندک آن، فسخ قرارداد بود که با رعایت تمام اصول و حرفه‌ای انجام شد.

وی با اشاره به داوری این قرارداد توسط اتاق بازرگانی پاریس، افزود: در آخرین تمدید قرارداد با شرط حذف داوری اتاق بازرگانی پاریس و داوری شورای عالی فنی کشور، تمدید انجام شد بنابراین دیگر اتاق بازرگانی پاریس داور قرارداد نیست.

شهردار سابق اهواز در خصوص مطالب مطرح‌شده توسط رجب صلاحی معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، گفت: شاید شورای شهر اهواز به دلیل گذشت تنها چهار ماه از تشکیل، اطلاعات کاملی نداشته باشد اما آقای رجب صلاحی از مدیران گذشته بودند و همچنان در حال فعالیت هستند و از برخی مطالب مطرح‌شده تعجب می‌کنم.

وی بیان کرد: اینکه گفته می‌شود شهرداری اهواز نتوانسته فاینانس جذب کند همان صحبت‌هایی است که شرکت کیسون مطرح می‌کند و می‌خواهد افکار عمومی را منحرف کند؛ مگر شرکت کیسون صورت وضعیتی داشته که بگوییم پروژه مشکل اعتبار داشته است؟ مردم باید بدانند شرکت کیسون صورت وضعیتی ندارد تا پولی به این شرکت بدهیم.

شاعری افزود: در آخرین جلسه با آقای دین‌پرست معاون وقت امور اقتصادی وزیر کشور، استاندار وقت و مدیرعامل شرکت کیسون، این شرکت قبول کرد پروژه را آغاز کند که من گفتم حتی اگر حقوق پرسنل را پرداخت نکنم، صورت وضعیت را به صورت هفتگی را پرداخت می‌کنم اما کیسون این کار را انجام نداد.

شهردار سابق اهواز تصریح کرد: این شرکت به دلایل واهی مانند افزایش قطر تونل، کار را تعطیل کرده است.

شاعری خطاب به رجب صلاحی گفت: یکی از مشکلات طولانی شدن این پروژه این بود که شما در وزارت کشور حامی شرکت کیسون بودید و نمی‌خواستید این قرارداد فسخ شود و مکرر جلسه گذاشتید.

وی افزود: آقای نوبخت رئیس وقت سازمان برنامه و بودجه دستور ۵۰۰ میلیارد تومان را داد اما به دلیل اینکه تا ثانیه آخر معطل کردید و امضاء نمی‌کردید نتوانستیم این اعتبار را جذب کنیم. بعد هم هر بانکی را معرفی می‌کردیم، بانک مرکزی آن را نمی‌پذیرفت. این موارد، پشت پرده‌هایی دارد.

شهردار سابق اهواز با بیان اینکه قرارداد با شرکت کیسون طبق قانون فسخ شد، گفت: زمانی که شهردار شدم شرکت کیسون ادعای ۳۰۰ میلیارد تومان طلب داشت اما بعد از آن این رقم به ۵۰۰ میلیارد تومان، سپس به ۷۰۰ میلیارد تومان، ۹۰۰ میلیارد تومان، یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و سپس به یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان رسید. این ارقام بابت کار نکرده است و بابت تجهیزاتی که نیست و خارج از اهواز هستند، کنتور می‌اندازند.

شاعری با اشاره به اختلاف شهرداری اهواز و شرکت کیسون پیمانکار پروژه مترو بیان کرد: تعجب می‌کنم چگونه رئیس شورای شهر اهواز می‌گوید ممکن است مصالحه کنیم یا آقای رجب صلاحی از تفاهم صحبت می‌کند؛ اگر قرار بود تفاهم شود این شرکت در این ۱۵ سال این کار را انجام می‌داد.

وی عنوان کرد: قرارداد این پروژه به گونه‌ای بوده که طراحی، نظارت، مهندسی، اجرا و تامین مالی بر عهده پیمانکار بوده است. شرکت طراحی کرد و در ادامه، قطر تونل‌ها را افزایش دادند و تغییرات دیگری انجام دادند که این مشکل آن‌ها است بنابراین علاوه بر مشکل فاینانس، با مشکلات دیگری نیز مواجه شد.

شهردار سابق اهواز گفت: آقای رحمانی فضلی وزیر وقت کشور در نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور تاکید کرده بود که بعد از جلسات متعدد، به نظر می‌رسد پیمانکار اراده‌ای برای ادامه کار ندارد و بهترین کار، فسخ قرارداد است؛ بنابراین دوستان در وزارت کشور یا در سازمان برنامه و بودجه باید پاسخ دهند چرا جلسات متعدد برای عدم فسخ قرارداد برگزار می‌کردند که پیمانکار کنتور بیندازد.

وی با اشاره به اظهارات معاون سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور مبنی بر استفاده نکردن شهرداری اهواز از ظرفیت اوراق مشارکت و کمک دولت در این پروژه افزود: آقای رجب صلاحی از ۲۰۰ میلیارد تومان صحبت می‌کند که نمی‌توان با این پول کاری کرد. همچنین اگر اراده‌ای برای کمک وجود دارد، نمایندگان مجلس و وزارت کشور پیگیر پرداخت حق آلایندگی از وزارت نفت شوند، در صورت تحقق این اعتبار مشکل متروی اهواز حل می‌شود. تنها شعار و صحبت بدون اراده جدی برای این موضوع، مشکل را حل نمی‌کند.

شاعری که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، گفت: ما قرارداد با کیسون را فسخ و در آن زمان با قرارگاه خاتم الانبیاء توافق کردیم و آمادگی ادامه کار را دارد که امیدواریم شورا و شهردار نیز این موضوع را پیگیری کنند تا نتیجه خوبی حاصل شود.

منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار