اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷
رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: باید با به کارگیری راهکارهای مناسب فرهنگی، جهت اصلاح و مبارزه با رسم غلط تیراندازی در مراسم عزا و شادی در استان گام‌های اساسی و اثربخشی برداشته شود.
حجت‌الاسلام و المسلمین صادق مرادی در همایش «نه به تیراندازی و جمع‌آوری اسلحه» که با حضور نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، سران عشایر، معتمدین و سایر اقشار مردم در حسینه حضرت فاطمه زهرا(س) شهر الهایی از توابع شهرستان اهواز برگزار شد، گفت: عشایر در خوزستان دارای سنت‌های بسیار پسندیده و ستودنی هستند که مورد تائید شرع و قانون است اما وجود رسم خطرناک و ناپسند تیراندازی در کنار سنت‌های تاریخی و نیکو در میان اقوم مختلف استان، مشکلاتی به همراه داشته است و سران عشایر و اقوام نباید اجازه دهند افرادی با انجام اعمالی نابخردانه مانند تیراندازی‌ها، باعث ایجاد رعب، وحشت و بر هم زدن آرامش مردم شوند.

به گزارش شوشان به نقل از دادگستری خوزستان، وی افزود: متاسفانه تیراندازی در مراسم با توجه به اتفاقات تلخی که در سالیان اخیر رخ داده، امنیت روانی مردم را هدف گرفته است و همه وظیفه داریم که با این رسم اشتباه و غلط مبارزه کنیم.

رئیس کل دادگستری خوزستان خاطرنشان کرد: باید راهکاری مناسب و خردمندانه برای حذف این رسم غلط اندیشیده و گام‌های اساسی و اثربخشی در این خصوص برداشته شود که در این راستا دادگستری خوزستان با استفاده از ظرفیت شورای حل اختلاف و ستاد صبر در قالب شورای ساماندهی سران عشایر برنامه‌ها و فعالیت‌های خوبی داشته است.

مرادی افزود: حفظ و ایجاد امنیت و آرامش مردم وظیفه دولت و دستگاه قضایی است بنابراین دادگستری با متخلفان و عاملان استفاده از سلاح به شدت مقابله و برخورد می‌کند.

وی نقش رسانه‌ها و نخبگان جامعه را در اصلاح و حذف سنت‌های غلط بسیار تاثیرگذار برشمرد و عنوان کرد: رسانه‌ها در کنار نخبگان و چهره‌های صاحب نفوذ در عشایر و اقوام مختلف، نقشی مهم و تاثیرگذار در آگاهی‌بخشی جمعی دارند که از تحقق بسیاری از حوادث ناخواسته و تلخ پیشگیری می‌کند.

در پایان این همایش بیانیه‌ای در خصوص عدم استفاده از سلاح و تیراندازی در مراسم، قرائت شد و سران عشایر تعهد دادند که بر خلاف رسم و سنت محلی، از انجام تیراندازی که موجب رعب، وحشت و عدم آرامش مردم می‌شود، پرهیز کنند و این معضل اجتماعی به زودی حل شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار