اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۸
گلایه نماینده تشکل های چاپ از اجرای بند ه تبصره ۷ قانون بودجه 

نماینده تشکل های صنعت چاپ از اجرای بند ه تبصره ۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ در موضوع تغییر نرخ ارز گلایه کرده و ضمن درخواست کاهش سود بازرگانی به منظور کاهش اثرات منفی آن از مسئولان، این قانون را ضد تولید و مضر برای تمام صنایع و تولیدکنندگان کوچک و متوسط برشمرد.

به گزارش خبرنگار چاپ و نشر آنلاین، بند ه تبصره ۷ قانون بودجه که اجرای آن از امسال به تصویب دولت و مجلس شورای اسلامی رسیده است، سال گذشته نیز از سوی دولت به گمرکات کشور ابلاغ شده بود.

طبق این قانون پرداخت تفاوت میان ارز چهار هزار و 200 تومانی و ارز نیمایی در صورت درخواست بانک ضروری بود.

 غلامرضا شجاع نماینده تشکل های صنعت چاپ و مصرف کنندگان کاغذ و مقوای استان های کشور در این رابطه اظهار داشت: با تصویب و ابلاغ  بند ه تبصره ۷ قانون بودجه که در اصطلاح ETS نام دارد، در سال گذشته بنده نامه ای را مبنی بر ضد تولید بودن آن به تمام مسئولان کشور از رئیس جمهور تا رئیس مجلس و کمیسیون های اقتصاد و صنایع و وزیران ارشاد و صمت فرستادم.

همچنین تأکید کردم که تصویب این قانون ضد بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید و مانع زدایی از آن است.

وی افزود: از سویی دوستان دیگری در تشکل ها، انجمن ها، اتاق های بازرگانی، اتاق اصناف هجمه هایی را به سمت دولت و مجلس در رابطه با تصویب بند ه تبصره ۷ قانون بودجه وارد کردند که مجموع این عوامل موجب عقب نشینی دولت آقای روحانی به مدت 6 ماه از اجرای آن شد.چ که البته تا پایان سال ادامه یافت اما متأسفانه با پیشنهاد دولت و بی تدبیری مجلس شورای اسلامی این قانون از ابتدای امسال به اجرا درآمد.

به گفته نماینده تشکل های چاپ، اجرای بند ه تبصره ۷ قانون بودجه ضد تولید در گمرکات کشور موجب افزایش تورم شده و مانعی برای واردات مواد اولیه اساسی برای تمام صنایع و تولیدکنندگان کوچک و بزرگ خواهد بود.

وی ادامه داد: اجرای این قانون به معنای افزایش قیمت 13 درصدی برای کالاهایی چون زینک، کاغذ چاپ، کاغذ تحریر و کاغذ روزنامه و افزایش 20 درصدی قیمت برای کالاهایی چون مقواهای پشت روسی، گلاسه و مقواها یا کاغذهای خاص است.

متأسفانه این مسئله ای نیست که دیگر تنها با نامه حل شود چون تبدیل به قانون شده و اجرای آن حتمی است.

بیشتر بخوانید: اما اگر شاید های حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی

شجاع در پایان خاطر نشان کرد: من یکی از دوازده معاون ستاد تبلیغاتی آقای رئیسی بودم و با عشق و علاقه عهده دار این وظیفه شدم چرا که احساس می کردم با یک دست شدن قوه قضائیه، قوه اجراییه، قوه مقننه، سپاه و بیت در دولت جدید اتفاقات شایسته و خوبی برای کشورمان خواهد افتاد و امیدوار بودم که انقلاب به ریل اصلی اش باز خواهد گشت و مردم می توانند به حداقل حقوق های اجتماعی خود برسند.

خیلی متاسف و متأثر هستم که برخلاف شعار مقام معظم رهبری شاهد اقداماتی هستیم که دود آن به چشم مردم و مصرف کنندگان خواهد رفت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار