شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۶۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۲
شوشان - حمید خادم مسجدی :
وَإِنْ طَائِفَتَانِ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ اقْتَتَلُوا فَأَصْلِحُوا بَيْنَهُمَا
و اگر دو طايفه از مؤمنان با هم بجنگند ميان آن دو را اصلاح دهيد. 
مفهوم اصلاح ذات البین چیست؟
صلح سازش است و از یاد بردن رنجش و سازگارى و آشتى پس از قهر. ذات به مفهوم بنیه و اساس است. بین: حالت پیوند میان افراد. و اصلاح ذات البین استوارسازى و پیوندهاى فردى و اجتماعى است.
نیک مى دانید که  فتنه ها بدان سبب که مؤمنان را به رویارویى با هم وا مى دارد دشمنی ها را دامن مى زند و سایه شوم اختلاف را مى گستراند گروهی از مردم‌ این پتانسیل‌ها عالی را در جامعه دارند تا به این کدورت ها پایان دهند و آرامش را در جامعه برقرار سازند. تا با از  میان بردن نفاق و شکاف در میان جامعه اسلامى صورت بگیرد.
در آیات و روایت های مختلفی مسلمانان  به این کار تشویق شده اند.
لاخیر فى کثیر من نجواهم الاّ من امر بصدقة او معروف او اصلاح
حتی مولی الموحدین  حضرت على(ع) در واپسین لحظه هاى زندگى پربرکتش فرزندان و رهروان راه خود را به اصلاح ذات البین سفارش کرد و ارزش آن را برتر از نماز و روزه سالیان شمرده است  حال در جامعه امروز این امر به خوبی محسوس می باشد امروز که  با وجود وجوه الخیر حاج کریم خاور.حاج شبوط بهادری..ازطایفه بهادل.وجمعی ازسادات وشیوخ منطقه ومسئولین ادارات شهرستان کرخه  الحمدالله الی وفقنا الاصلاح ذات البین؛ اختلاف  سه سال  بیت حیدر و بیت راشد منجر به  آشتی شد که جای تقدیر از این عزیزان وجود دارد چرا که در بستر و نعمت صلح؛ آرامش به اهل محل و منطقه بر می گردد و فعالیت؛ و تولید و آبادی به ارمغان می آورد  به امید ایرانی آباد
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار