اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۷۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۸
شوشان - عبدالرحمن نیک سرشت :
دکتر شریعتی استاندار سابق خوزستان با تمام فراز و فرودهای مدیرتی و حواشی خاصی که داشت اما از چند ویژگی ممتازی برخودار بود که امروز، دقیقا، فقدان آنها را در مدیریت اجرایی خوزستان حس می کنیم.
 ۱_انرژی جوانی 
۲_ انگیزه ی فراوان 
۳_ صیرورت شخصیتی (جمع اضداد)
۴_ مردمی بودن و توان ویزیت بالای ارباب و رجوع
۵_ صبوری و تحمل مخالف 
۶_ پیگیری میدانی کارها بدون فوت وقت
۷_اهمیت به انتقادات منتقدین
۸_ تعامل بیش از حد ظرفیت جایگاه مدیریتی
۹_ارجح دانستن نظام گرایی به جای جناح بازی
۱۰_اهمیت ویژه به مسایل امنیتی و هماهنگی با متولیان امر

البته، ناگفته نماند که دکتر شریعتی مانند هر مدیر دولتی دیگر ضعف ها، کاستی ها و انتقادات بیشماری داشته و دارد که می توان همه ی آنها را برشمرد که در بخشی از آنها، مقصر اصلی نوع ساختار سیاسی حاکم بر کشور است و در بخش عمده ی دیگر این تقصیرات متوجه ی تجربه ی شخصی و عملکرد نادرست خودش بوده و هست که اغلب منتقدین نیز در زمان تصدی ایشان بر دارالاماره جرات و اجازه ی پرداختن به آن انتقادات را داشتند.چون اخلاق و مرام شریعتی بر رواداری، انعطاف گفتمانی و تبحر وی در مذاکره خلاصه می شد و از این رو براحتی از پس منتقدین و مخالفان برآمده و نیز با آنها به تفاهم می رسید. لذا، هرگز در مقام شاکی شخصی از کسی  شکایت نکرد و موجبات ناراحتی مخالفان خود را فراهم نساخت. حتی در مقابل اتهامات و اهانت های خانوادگی صبوری بیش از حدتصوری به خرج می داد .

به هرحال روند کاری، گردش مدیریتی و سپهر سیاسی_ هویتی دکترخلیلیان بسیار متفاوت تر از دکتر شریعتی است که با آن همه خصوصیاتی که برشمردیم. تا مخاطبان را متوجه اهمیت موضوع این نوشتار بگردانم.
ولی با این همه حال در فقدان همه ی آن ویژگی های برشمرده  می توان امروز شهادت داد که برجستگی مدیریتی دکتر خلیلیان نه فقط نسبت به دکتر شریعتی بلکه نسبت به همه ی استانداران خوزستان بعد از انقلاب، بخاطر تمرکز علمی و دانش بنیان وی که بر حل بحران های ریز و درشت خوزستان دارد، اظهرمن الشمس است.زیرا، هر ناظر بی طرفی با یک سرچ، رصد خبری ساده و مانیتورینگ رسانه ای، راستی و درستی این مساله را در می یابد. که صدالبته، این حسن زیربنایی و کوشش تخصصی از سوی ایشان  ارزش حمایت همه جانبه را دارد که متاسفانه بازیگران سیاسی در سطح محلی و ملی در حلقه های نومانکلاتوری از اقدامات دکتر خلیلیان در این زمینه اقتدار زدایی می کنند و دقیقا، نمی گذارند که مردم خوزستان شاهد تحولات توسعه مندی از سوی ایشان باشند.

الغرض، هدف نگارنده در این نوشتار توجه نخبگان، اکابر و سران عشایر به گفتمان مقاومت از درون است و دعوت جمعی آن بزرگواران به ایجاد سطح تماس هرچه بیشتر با دکتر خلیلیان و همراهی با ایشان در موضوع حل بحران های ریز و درشت در خوزستان است و همچنین انتظار می رود در خصوص اعتراض در مقابل هر سهم خواهی محفلی و حزبی که مانع انجام کار استاندار ویژه می گردد و او را در انجام رسالتش متوقف می سازند همواره بیش از هر زمان فعال شوند.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
comment
0
0
comment تاریخ ثابت خواهد کرد چقدر شریعتی برای خوزستان دوید و پیگیر و دلسوز بود. بنظرم خیلی صبور بود و به ضررش تمام شد چون مخالفانش از هر ابزاری برای تخریبش سود جستن...
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار