اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۳
شوشان - عبدالرحمن نیک سرشت :
پایتخت نشینان درون حاکمیت، بازیگران سیاسی در سطوح محلیمنطقه ای، نخبگان اعم از روشنفکران و هنرمندان، مدیران اسبق دولتی و بخش های خصوصی، نمایندگان مجلس(ادوار، فعلی) همچنین فعالان سیاسی اجتماعی هرکدام به دلایلی چند چه برحق و چه باطل دل خوشی از دکتر خلیلیان ندارند.

 البته، ردیف اول، از این بابت که دکتر خلیلیان، همواره جایگاه خود را کمتر از آنها نمی بیند و نیز برایشان هیچ تره ای خرد نمی کند. لذا، بیشترین تلاش را برای برکناری او بکار می بندند.

ردیف دوم، چون نمی توانند با شاخ و شانه کشیدن و بهره مندی از قدرت بایکوت، دکتر خلیلیان را زیربلیط و نیز مجبور به اطاعت از خود کنند در برکناری دکتر خلیلیان همدست ردیف اول هستند.

ردیف سوم، از این که استاندار خوزستان بیشتر رسمی و کمتر عرفی عمل می کندیعنی؛ اتوکشیده و در قالب پروتکل های خشک اداری با اهالی فرهنگ، هنر و سرآمدان دانشگاهی برخورد می کند. بنابراین در راستای اهداف  ردیف اول، دوم و سوم در تلاش برای برکناری خلیلیان فعال شدند. 

ردیف چهارم؛ چون برای خود حق پیشکسوتی و مشاوره قائلند و از این حق چشمداشت رانتیری هم دارند. در نتیجه بی اعتنایی های دکتر خلیلیان نسبت به خود را برنتایده و آن را نوعی اهانت به خود تلقی می کنند که بدون هیچ ملاحظه ای آنها را از حق ریش سفیدی محروم کرده است.

ردیف پنجم؛ از تقسیم بندی های سیاسی که خلیلیان عاجز به اعمال مدیریت آنهاست بسیار عصبانی هستند چون به عینه می بینند که استاندار خوزستان اگرچه با مخالفان آنها در اتحاد نیست ولیکن با خودشان هم در تعامل نیست و این فضای خنثی سیاسی _ اجتماعی را به ضرر خود دیده و حیاتی برای فعالیت هایشان نمی بینند.

به هرحال دکتر خلیلیان با این همه مخالفت خوانی های برشمرده، محکم و استوار بر کرسی امارت خوزستان تکیه زده و دلیلش این است که گزینه های موجود قوی تر از وی مایل به خدمت در خوزستان نیستند و در واقع این جایگاه را تهلکه ی ابهت و جبروت ظاهری خود تصور می کنند و این برداشت از تکیه بر مسند امارت خوزستان را آش دهان سوزی برآورد نمی کنند و حاضر نیستند که جایگزین دکتر خلیلیان شوند .

القصه، وقت آن فرا رسیده که دکتر خلیلیان کمی کوتاه بیایید و در خصوص دلجویی از نخبگان و فعالان سیاسی_ اجتماعی و همچنین اقشار مردمی که مطالبات شان در راستای تضعیف جایگاه استاندار نیست، بدون فوت وقت برآید و همچنین نسبت به رسیدگی خواسته های اقشار محروم و افرادی که بیشتر محتاج محبت هستند اقدام عاجل بنماید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار