اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۹۴۶
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳
شوشان - محسن بهداروند مرداسی :
در اعتراضات اخیر  چند نکته حائز اهمیت بود.. حوادث اردیبهشت و خرداد 1401 و چالش پیش آمده ی  «گرانی ها» در ابعاد گوناگون و از دریچه های مختلف قابل تحلیل است. از اینکه نوع اعتراضات معیشتی بود.. شکی نیست.
 اما به باور حقیر برای خروج از این مشکلات باید با رویکردی واقع بینانه و آسیب شناسانه به این مسائل پرداخت.. نوع اعتراضات معیشتی بود.. و جامعه ایی در افق بلند موفق خواهد بود تا با یک تحلیل درست هم درد را بشناسد و هم تجویز گر درمان آن باشد. البته باید مطالبات به حق مردم توسط معاندان نظام به حاشیه رانده نشود. براندازان بسیار دقیق از شرایط وضع موجود و ناراضیان بنفع خود استفاده کرده و سریعا فضا را رادیکال می‌کنند. آنها اعتراضات را سوراخ تاپوی براندازی می‌دانند. چون بیشتر معترضان از قشر کم درآمد و افراد بیکار که گرانی ها معیشت آنها را مستقیم تحت تاثیر خود قرار داده است. و به محض آنکه مشکل گرانی حل شود. خیابان و کوچه را ترک می‌کنند. از این‌سو...
 دولت آقای رئیسی بر خلاف دیگر دولت‌ها نشان داد که در وقوع بحران ها از متانت و صبر و بردباری بالایی برخوردار است. دولت ایشان  گفتگو با معترضان را سر لوحه کار خود قرار داده و اصول برخورد با ناراضیان را بدرستی رعایت کرده و به موازین قانون اساسی پایبند است. پختگی دولت نسبت به کسانی که آتش می‌زنند. سنگ می زنند. راه بندان می‌کنند قابل تحسین است. و این برخوردها مشروعیت نظام را چند برابر می‌کند. این دولت ماهواره و اینترنت را قطع نکرد. و با سعه صدر به معترضین گوش فرا داد. همراهی و همدردی کرد و مردم هم خیابان را ترک کردند. و به پاس احترام دولت فرصت را به نمایندگان شان دادند.. 
ما مردم هم باید منصفانه قبول کنیم که دولت جدید مقصر اصلی وضع موجود نیست. مقصر اصلی و به بحران کشیدن اوضاع اقتصادی دولت قبل بود. که یک زمین شخم زده ی سوخته را تحویل داد. در ارز 4200 دست رانت خواران را باز گذاشت. پول ملی ما را با سیاست های غلط در برابر دلار نابود کرد. با پول پاشی های نامتعارف به تورم و گرانی دامن زد. معیشت و اقتصاد کشور را به برجام گره زد. 18 هزار میلیارد در زمان آقای  جهانگیری حیف میل و گم گور شد. با بریز به پاش های نامتعارف و با خلق بی پشتوانه پول و استقراض از بانک مرکزی و انبوهی از مشکلات برآمده دولت را تحویل داد. جامعه را به دوبخش تقسیم کرد. 
شکاف بین غنی و فقیر فزونی گرفت. رانت خواران مافیایی و با نقاب پشت نهادها و سازمان ها فربه تر شدند. رانت خوارانی که سرمایه اجتماعی نیستند. دغدغه ی نظام  و کشور را ندارند.. دلسوز این آب خاک نیستند. سر بزنگاه ها پشت این ملت را خالی می‌کنند. کسی که یک ذره دلسوز این سرزمین و شهدا و جمهوری اسلامی باشد. هرگز رانت خوار نمی‌شود. او کاری نمی‌کند تا به نظام ضربه ایی وارد شود.. اما امروز این مافیای هزار در تو برای ملت و کشور یک سم مهلک شده است. و کشور را با این همه منابع به باتلاق تبدیل کردند. .کسیکه ذره ایی به چارچوب و ارزش‌ها و آرمان های انقلاب وفادار باشد.. رانت و فساد نمی‌کند. رانت خوار فاسد با فساد و عملکرد ضعیف‌ش همه را می‌سوزاند. انقلاب به انسانهای دروغگو فاسد و رانت خوار نیاز ندارد. 
رانت خواران دزد برای خود همه کار می‌کنند بجز دغدغه انقلاب و ارزش‌های آنرا ندارند. . نباید رانت خواران و مفسدان و دز دان از  «نردبان» انقلاب بالا بروند. رانت خواران و دزدان اگر پا گرفتند. کل انقلاب را برای منافع خود هزینه می‌کنند.. در روز قدس امسال تمامی اقشار و لایه های اجتماعی شرکت کرده و نشان دادند که به آرمان های انقلاب وفادار هستند. مشروعیت و اقتدار هر انقلاب از سرمایه های اجتماعی آن ملت بدست می آید. مفسدان و رانت خواران بجز ضرر و آسیب و چالش و بحران هیچ منفعتی برای انقلاب نداشته اند. 
متاسفانه هیجان و تعصبی که رسانه های بیگانه در فضای عمومی و اجتماعی ایجاد می‌کنند.. باعث آن شده که عده ایی بدون عقلانیت و تعمق اسیر این شور و احساسات شوند. از اینکه باید پیگیر مطالبات و یا کسانی که در ایجاد این مصیبت ها نقش داشته اند.. بود...... شک و تردیدی نیست... کسانی که با زد بندهای رانتی صاحب زمین ها و مستغلات لاکچری شده اند و با عملکرد خودشان بر سر این ملت فاجعه ببار آورده اند باید شناسایی شده و به مسلخ محاکمه کشانده شوند. و همه آن ثروت به یغما برده باید از حلقومشان بیرون کشانده شود. و مجددا به بیت المال باز گردد.. 
در همین حادثه اخیر و تاسف بار و فرو ریختن  «مترو پل» که در آبادان اتفاق افتاد.   حضرت آقا بارها فرمودند. که باید با تمام قوا با مسببین این فاجعه در هر پست مقامی که باشند برخورد کرد. تا برای همه خطا کاران درس عبرتی باشد. مصیبت دیدگان این درد عظما مطمعن باشند. که رهبری و دولت تا پایان نتیجه  با آنها همدرد همره و همراه خواهند بود. و در همین خصوص مجددا رهبری به قوه قضائیه دستور ویژه صادر فرمودند. با مسولین و مدیران خطا کاری که برای منافع خود شهروند معترض و شورشی می آفرینند.
 یقیننا برخورد قاطع خواهد شد. جامعه در این شرایط نیاز به مدیران متعهد و متخصص و از همه مهمتر دست پاک دارد. مدیران متظاهر و دروغگو باید کنار گذاشته شوند. برای همگان اولویت اول منافع و امنیت کشور است. استاندار مدیر شهردار وزیر نماینده و هرکسی که متخلف است  باید تصفیه شود.. در چنین شرایط است که هیچ مقام و مسولی در قبال حوادث و اتفاقات پیش آمده خطا و تخلف خویش را نمی پذیرد. و کشور جایگاه آزمون خطا افراد ناکارآمد نیست. یک خطای فاحش هزینه بر است. باید خطای هر مدیر و مسولی مشخص شود. تا مردم به آرامش برسند. و خطا کار باید هزینه خطای خود را بپردازد. در غیر اینصورت دیوار بی اعتمادی بلند و بلندتر می‌شود. و شایعات فضای عمومی را پر می‌کند. و عده ایی بی گناه به مسلخ محاکمه کشانده می‌شوند. 
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار