اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۸۹۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۱۹
شوشان - ملک محمد مکوندی :
براساس بیانات مسئولین ذیربط و گزارشات مستند که هر روزمنتشر   می شود رابطه مستقیمی بین حادثه متروپل ابادان و فساد سیستماتیک وجود دارد و این  موضوع منحصر به متروپل ابادان و یا حادثه انفجارساختمان پلاسکوی تهران نیست و نخواهد بود،فساد پدیده ای است که تنها به فرو ریختن اوار ساختمان ها بر سرمردم و یا جزغاله شدن بدن انها در زیر اوارها ختم‌نمی شود. بلکه همه حیات و ممات مردم را تحت تاثیر قرار می دهد بطوریکه اثرات مخرب ان بر اقتصاد و سیاست های داخلی و خارجی کشور، باعث فقیر شدن و کوچک شدن سفره مردم، افزایش درصد فلاکت بخش قابل توجهی ازجامعه، افزایش خود کشی ها بدلیل کاهش امید به اینده، سکته های غیر منتظره بخصوص در نسل جوان بدلیل فشارهای اقتصادی،  مهاجرت بی رویه نخبگان، پزشکان اساتید و جوانان، افزایش بیماری های روحی و روانی، عدم اعتماد عمومی به حکومت، و مهم تر از همه خشم فرو خفته ی در حد انفجار جامعه که هر روز بابت یک موضوع بخشی از ان سر باز می کند کاملا اشکار و هویدا  است. بترسید از زمانی که بروز خشم فروخفته همگانی شود انوقت همچون سیل ویرانگر همه چیز را با خود خواهد برد.

تا زمانی که مبارزه با رانت و فساد از بالاترین رده ها و مقامات درجه اول بدون ملاحظه و بدون در نظر گرفتن روابط فامیلی،باندی، گروهی هم حزبی و هم خط بودن صورت نگیرد،درب بر همین پاشنه خواهد چرخید و حوادثی نظیر متروپل ها و پلاسکوها و فقر و فلاکت در جامعه و فروپاشی اقتصادی و اجتماعی و حرکت ان به سمت یک اقتصاد ونزوئلایی و سست شدن پایه های حکومت اجتناب ناپذیر است. در چنین حالتی دستورات گفتار درمانی رئیس جمهور همچون ریشه کن‌کردن فوری فقرتا پیش از عید امسال، دستور فوری بر پایین امدن قیمت ها، دستور پایین اوردن نرخ ارز و اکنون دستور مقاوم سازی ساختمان ها که ناشی از حال و هوای ریاست ایشان بر قوه قضائیه است کارساز نخواهد بود. جناب رئیس جمهور بخدا قسم اقتصاد هم همانند سایر موارد یک علم است و دستور بردار نیست، سیاست های اخیر دولت در زمینه اقتصادی و عدم توافق در برجام باعث شده قیمت دلار به سمت ۴۰ هزار تومان و سکه در مسیر ۲۰‌ میلیون تومان در حرکت باشد. کافی است بار دیگر به گزارش سازمان برنامه و بودجه که در اواخر دولت روحانی تهیه و در ابتدای کار دولت جنابعالی با امار و ارقام و مستندات منتشر گردید نگاهی بیندازید، ان گزارش بصورت مستدل پیش بینی نمود اگر فکری به حال اقتصاد کشور نشود، اگر برنامه وراهبرد علمی برای اقتصاد و سیاست خارجی کشور تدوین نشود اگر تغییری در ساختار اقتصادی و اجتماعی‌کشور صورت نگیرد. اگر تغییری در سیاست های خلق بدهی دولت بوجود نیاید دولت در سال ۱۴۰۶ ورشکسته خواهد شد، و در یک حالت قیمت دلار به یکصد هزار تومان در حالت دیگر به ۲۸۴ هزار تومان خواهد رسید،تورم افسار گسیخته ای به مراتب بدتر ازشرایط فعلی پیش بینی گردیده است، هر گونه برنامه و راهبرد در توسعه کشور وهر نوع تغییر در ساختار اقتصادی و اجتماعی مستلزم مبارزه جامع و قاطع با فساد سیستماتیک است، جناب رئیس جمهور عبور از قانون ایجاد رانت می کندو رانت هم به بحران هایی همچون متروپل و یا پلاسکو ختم می شود.درد زمانی بیشتر می شود که برخی افراد و مقامات از لازم الاجرا بودن قانون مستثنا هستند.

نکته ظریفی که باید به ان توجه داشت این است که رانت و فساد گسترده نظیر فساد سه هزار میلیاردی،۱۲ هزار میلیاردی. خروج ۱۸ میلیارد دلار و طلا در دولت احمدی نژاد و ضبط ان توسط دولت ترکیه. رانت واگذاری ارز ۴۲۰۰ تومانی، رانت نجومی واگذاری املاک و مستغلات نهادهای های مستثنی از قانون محاسبات وشهر داری ها،گرفتن وام ارزی با بهره صفر و یا خیلی کم و سپرده نمودن ان نزد بانک های داخلی، اختلاس ۶ میلیارد و ۶۵۶ میلیون یورویی در پتروشیمی ها و .....عمدتا در رده های بالای مدیریت کشور اتفاق افتاد.که یکی از اثار شوم ان گسترش فقر در جامعه و کاهش شدید درامد سرانه کشور،از جمله درامد مدیران میانی و مدیران شهرستانی شده است.در چنین حالتی است که کارمندان و مسئولین رده میانی و شهرستانی بدلیل فقر و عدم کفاف حقوق دریافتی با هزینه های سر سام اور ناشی از فساد های گسترده مرتکب خطا هایی نظیر متروپل و یا پلاسکو می شوند.در حقیقت عامل اصلی چنین وقایعی را باید در لایه های تو در تو فسادهای گسترده میلیاردی در رده های بالا و فقر و عدم توازان بین در امدو هزینه کارمندان و مسئولان رده های پایین جستجو نمود.

اکنون که قبله امال برخی از مقامات و مسئولان کشور دولت کمونیست چین است و علاوه بر تفاهم نامه ۲۵ ساله بیش از ۷۰ درصد مبادلات اقتصادی و تجاری کشور در امر صادرات نفت و واردات کالاهای درجه سوم و چهارم با انها در حال انجام است و به زعم عده ای دیگر این چینی ها و روس ها هستند که در نبرد اخر الزمانی و یا ارماگدون در کنار ما قرار خواهند گرفت. حداقل از یک اقدام‌ مثبت دولت چین درس عبرت بگیرید و طرح موفق مبارزه با فساد انها انهم در یک کشور بیش از یک میلیارد نفری را در ایران اجرا نمایید.انها در طرح مبارزه با فساد ملاحظه ی هیچ فردحتی بالاترین مقامات ارشدحزب کمونیست را نمی کنندو بشدت با ان برخورد می کنند،وبر عکس مسئولان کشور ما از کش دادن مبارزه با فساد به منظور دست یابی به حقیقت و افشاء فساد و ریشه های ان ولو اندک واهمه ای ندارند و تا ریشه کن کردن ان از هیچ‌کوششی دریغ نمی ورزند. 

تا زمانی که مبارزه با رانت و فساد از بالاترین رده ها و مقامات طراز اول کشور انهم بدون ملاحظه و بدون در نظر گرفتن روابط فامیلی، دوستی  باندی،گروهی، هم حزبی و هم خط بودن صورت نگیرد،درب برهمین پاشنه می چرخد و حوادثی نظیر متروپل ها و پلاسکوها و فقر و فلاکت در جامعه و فرو پاشی اقتصادی و اجتماعی و حرکت به سمت یک اقتصاد ونزوئلایی و سست شدن پایه های حکومت اجتناب ناپذیر است.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
فرهاد بیستونی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
comment
0
0
comment ملک جان بهمین خیال باش! آرزوی فروپاشی نظام را و برگشت جیکاکها و اربابان امریکائی و انگلیسی را [...].
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار