اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۹۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۲
برای اولین بار در کشور صورت گرفت؛
طبق قانون جدید مبارزین هر وزن و در هر گروه سنی و جنسی برای برد قطعی هر بازی باید ۲ راند از ۳ راند قانونی یک مسابقه را برنده شوند تا برنده نهایی مسابقه معرفی شوند و کسی که دو راند پیاپی را ببرد ، برنده آن مبارزه بوده و دیگر نیازی به برگزاری راند سوم نیست
شوشان : به منظور بالا بردن استانداردهای داوری و همچنین سطح بندی داوران برای قضاوت در استان و کشور کمیته فنی در کمیته داوران هیات تکواندو استان خوزستان تشکیل می شود.
به گزارش.... و به نقل از اسماعیل اسفندیاری رییس کمیته داوران هیات تکواندو استان خوزستان؛ وجود تکنولوژی پیشرفته در اخذ امتیاز و بر اساس دریافت سیگنال توسط حس گرها در سامانه داوری مسابقات کیوروگی تکواندو همواره نوید بخش یک مسابقه عادلانه و بر اساس توانایی شرکت کنندگان ، این ورزش را در اوج ورزشهای جهانی و المپیک نگهداشته است.
اما تدوین قوانین جدید در بهار امسال که در اخرین دوره داوری در کشور کره و فرانسه توسط فدراسیون جهانی تکواندو برگزار شد ، تعیین برنده در هر راند را به عنوان مسابقه ای مستقل و نیز باخت بازیکن ۵ اخطاره در هر راند ، داشتن داوری شش دانگ برای اینگونه قضاوت ها را امری اجتناب ناپذیر نموده است.
اسفندیاری در این خصوص ادامه داد ؛ طبق قانون جدید مبارزین هر وزن و در هر گروه سنی و جنسی برای برد قطعی هر بازی باید ۲ راند از ۳ راند قانونی یک مسابقه را برنده شوند تا برنده نهایی مسابقه معرفی شوند و کسی که دو راند پیاپی را ببرد ، برنده آن مبارزه بوده و  دیگر نیازی به برگزاری راند سوم نیست.
وی همچنین گفت؛ شرایط برد در هر راند بر اساس ۵ اخطاره شدن بازیکن ، پایان راند با امتیاز بیشتر  و یا اختلاف امتیاز ۱۲ خواهد بود. و در صورت تساوی دو بازیکن تعیین برتری برنده را مشخص میکند.
رییس کمیته داوران هیات تکواندو استان خوزستان در خصوص قانون جدید تعیین برتری  اضافه نمود؛ درصورت تساوی در پایان هر راند ، برنده راند بر اساس ۴ آیتم مجموع بیشترین امتیازات کسب شده از تکنیک های چرخشی، دوم تعداد تکنیک های با ارزش تر ، سوم تعداد بیشتر پاورهای ثبت شده( نیروه های ثبت شده بدون نمره در سامانه  ثبت امتیاز و بخاطر تبادل ضربات مجاز) و نهایتا چهارم تعیین برتری توسط داوران خواهد بود.
که با توجه به کل فرآیند حساس انتخاب برنده خصوصا تعیین برتری توسط داوران و در راستای تقویت بنیه علمی ، فنی ، تکنیکی و تاکتیکی انفرادی و تیمی داوران ، کمیته داوران هیات تکواندو استان خوزستان  برای اولین بار در کشور اقدام به تشکیل کمیته فنی در کمیته داوران نمود.
بهترین داوران سه دوره پیاپی مسابقات قهرمانی اروپا طی سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ ادامه داد؛  اعضای کمیته فنی در کمیته داوران از داوران پیشکسوت بین المللی استان و همچنین مدرسان دانشگاه با مدرک دکترا و با حداقل داشتن مدرک داوری به عنوان آنالیزور و از شهرهای مختلف استان می باشند.
اسماعیل اسفندیاری  همچنین اذعان داشت ؛ اهم شرح وظایف کمیته فنی بر اساس دستورالعمل های اجرایی مصوب بوده که شامل ؛ جایگزینی نظر و تصمیم گروه بجای تصمیم فردی ، تعیین سطح برای قضاوت در رویدادهای استانی و کشوری برای داوران استان ، بررسی و آسیب شناسی دلایل قضاوت های نادرست و تاثیر گذار و نهایتا ارزیابی و  بررسی نمرات ارزیابی داوران برای ارتقاء و یا تنزل محتمل سطح داوری ایشان خواهد بود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار