اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۹۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۴
شوشان - سید علی حمیده کیش شاه قاسمی :
بی شک از وظایف اصلی دولت ها رفع مشکلات اقتصادی و حل معیشت مردم است، چرا که مشکل عمده و اساسی ملت ایران که  موجب آزار و اذیت جدی ملت گردیده و همه را رنج داده  است، همین مشکل اقتصادی و معیشتی است؟
پس انتظار است، اهتمام این دولت در همین راستا باشد، نه اینکه به عنوان جراحی اقتصادی و بدون آماده کردن زیر ساخت های آن، با اجرای سیاست های عجولانه ، اقتضایی و فرمایشی بدون توجه به مشارکت بخش خصوصی، این مشکل را افزایش داده و سفره مردم را هرچه کوچک و کوچکتر نمایند.
 هر چند دکتر رضایی رئیس جمهور نشد، اما با عنوان معاون اقتصادی  در این دولت کار می کند. ایشان در مناظره انتخاباتی به صراحت گفتند: من اگر رئیس جمهور شوم با تعامل و ارتباط نزدیکی که با رهبری انقلاب دارم، نهادهایی که در امر اقتصاد 
دخالت می کنند را بر می چینم.
 لذا  از آنجایی که خود را از نزدیکان رهبری و هم در علم اقتصاد صاحب نظر می دانستند،  امید می رفت که مبداء تحول اقتصادی در این دولت شود‌.
شنیده ها موید این است که متاسفانه در دولت خیلی نقش آفرین نیست و بهتر بگویم، تیم اقتصادی دولت ، راه خود را می رود و زیاد به دکتر رضایی و طرح هایش وقعی نمی نهند و یا آنرا ناقص اجرا کرده اند.
سوال اساسی این است که چرا از طرح و برنامه او یعنی حذف نهادها، سازمان ها و کسانی که در امر اقتصاد دخالت می کنند، که در نقش *"خان علی خان های کشور"* با اهداف مختلفی همچون دور زدن تحریم ها، راه اندازی خیریه ها و مبارزه با مفاسد اقتصادی و مخالفان و کاسبان مناصب، قدرت و حتی برجام ......، مسبب اوضاع فعلی هستد، استفاده نمی کنند. 
همان هایی که با این اهداف از جمله دور زدن تحریم ها به نتایج دلخواه خود که همانا  تحصیل سرمایه های نجومی رسیدند و مسبب از دست دادن سرمایه های اجتماعی انقلاب یعنی مردم شدند.
*لذا شایسته است، براساس این تحلیل و حذف این "خان علی خان ها"، به توصیه های پیشنهادی زیر اهتمام جدی داشته باشند:*
۱- تقویت مدیریت اقتصادی دولت با استفاده از مدیران آگاه، مسلط ، باتجربه و دارای شناخت کافی از موانع و مشکلات عمده و اساسی و چالش های پیش روی کشور
۲- مدیریت و تقویت سرمایه اجتماعی کشور از طریق اعتمادسازی عمومی از طریق مبارزه جدی و همه جانبه اقتصادی
۳- تلاش در جهت افزایش مشارکت مدنی بویژه در اجرای طرح های اقتصادی
۴- اهتمام جدی به حل مناقشه های منطقه ای و بین المللی در راستای تقویت ثبات و پیش بینی وضعیت اقتصادی کشور
۵- اولویت بندی اصلاح ساختار اقتصادی (جراحی اقتصادی) برای یک دور مشخش حداقل ۵ ساله
۶- پیش بینی وضعیت و سناریوهای احتمالی اقتصادی و برنامه ریزی برای مدیریت و برون رفت از آنها(بازی جنگ اقتصادی)
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار