شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۹۲۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۷
سخنی با اعضای شورای شهر آبادان؛
نباید همه چیز به راحتی از حافظه‌تان فراموش شود؛ بایستی باور داشت که تاوان سیاست‌های اشتباه شوراهای ادوار را، مردمی داده‌اند که برای آینده شهرشان به اعضای شوراها اعتماد کرده‌اند، شهروندانی که همچنان به امید تغییر فضای شهری مانده‌اند!
شوشان - محمود تیلا :
یک سال از شروع به کار شورای ششم آبادان گذشت و این روزها در نبود اطلاع‌رسانی شفاف در خصوص نحوه‌ی انتخاب گزینه‌های تصدی سمت شهردار و چگونگی انتخاب شهردار، به نظر می‌رسد شوراییان باز هم در همان دور تسلسل یک سال قبل گرفتار آمده‌اند و هیچ یک از اعضا و حتی رییس و سخنگوی شورا هم سخنی از مهم‌ترین تصمیم خود که انتخاب شهردار است نمی زنند!
 
بایستی به شورا یادآور شد برای اجتناب از یک انتخاب اشتباه و احساسی، کافی‌ست به دو ماه قبل برگردید و فضای حاکم بر شهر آبادان در خردادماهی که گذشت را با خود مرور کنید. حضور رییس جمهور و وزیر و استاندار و... در آبادان و در یک کلام همه‌ی ایران را که بسیج شده بودند به یاد بیاورید! نباید همه چیز به راحتی از حافظه‌تان فراموش شود؛ بایستی باور داشت که تاوان سیاست‌های اشتباه شوراهای ادوار را، مردمی داده‌اند که برای آینده شهرشان به اعضای شوراها اعتماد کرده‌اند، شهروندانی که همچنان به امید تغییر فضای شهری مانده‌اند!

همراه مردم می‌پرسیم معیار شورا در انتخاب یک مدیر شهری توانمند، کاربلد و باتجربه و همچنین وظیفه شما در قبال شهر و شهروندان چیست؟ برای پرکردن کرسی شهردار دنبال کدام گزینه و با کدام شاخص‌های کلیدی‌ هستید؟ 
بدون تعارف متذکر می‌شوم اختلاف‌نظرهای کنونی را کنار بگذارید و به اعتماد مردم پاسخی شایسته دهید. چون همین مردم شما را برای دفاع از حقوق خود برگزیده‌اند و شما در مقابل این مردم دلسوخته مسئولید. 
 
در خصوص موضوع «شفافیت» هم باید گفت عدم اطلاع‌رسانی کافی از عملکرد شوراهای پیشین، شفافیت را تقریباً به امری محال تبدیل کرده، در حالی که شفافیت از سال‌های گذشته مطالبه جدی و همیشگی مردم بوده و هست، اگر شفافیت در سال‌های اخیر به امری محال تبدیل نشده بود شاید هرگز آبادان با حادثه‌ی فاجعه‌بار متروپل مواجه نمی‌شد! تصمیم شورای ششم برای شفافیت قابل تقدیر است اما با به درازا کشیدن اجرای «طرح شفافیت» گمانه‌زنی‌های بسیاری زده می‌شود، و هر چند انتشار خبر تصویب طرح شفافیت، نقطه قوتی است که مردم را امیدوارتر ‌کرد که شورای ششم یک سال پس از شروع به کار در راستای شفاف‌سازی گام برداشته اما این طرح تا حدودی سرخورده به نظر می‌رسد! صراحتاً چگونه می‌شود مدعی شفافیت بود اما شهروندان را حتی از چگونگی و روند انتخاب شهردار آینده بی‌خبر گذاشت!
 
امروز شهروندان منتظر عمل هستند و شهر آبادان نیز دیگر توان پرداخت هزینه تصمیمات اشتباه را ندارد. باید باور داشت که پیشرفت و توسعه شهری، نگاهی فراگیر و جامع در شورا را می‌طلبد. باید با تصمیمات صحیح و حرکت در جهت منافع مردم، بهترین آینده برای شهر زخم خورده‌ی آبادان رقم بخورد و شهر به جایگاهی که همواره مستحق آن است، دست یابد.

و حرف آخر اینکه فارغ از فضای حاکم بر روابط اعضای شورا، با هم‌اندیشی و اتخاذ تصمیم عقلایی، شهر را در مسیر اصلی توسعه هدایت کنید؛ چرا که آبادان را فرصت آزمون و خطای دوباره نیست، به هوش باشید!
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار