شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۹۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۸
یک ماه گذشت ؛
شوشان - محمود تیلا :
حدود یک ماه از انتخاب شهردار توسط اعضای شورای ششم آبادان گذشته اما هیچ خبری از تایید یا رد قطعی گزینه‌ی انتخابی شورا به گوش نمی‌رسد.

بعد از اینکه کمیته تطبیق منطقه آزاد اروند به دلیل کم بودن سوابق ارشد مدیریتی، یاسین کاوه‌پور را حائز شرایط برای تصدی شهرداری ندانست، شورا نامه اصرار بر انتخاب خود را به شورای حل اختلاف مرکزی در وزارت کشور ارسال کرد و اکنون علیرغم گذشت یک ماه، هیچ خبری توسط رییس یا سخنگوی شورا اعلام نشده است.

از نظر قانون، تطبیق سوابق افراد با درجه و رتبه سوابق ارشد به عهده وزارت کشور گذاشته شده است و مطابق با روال قانونی، بدون تایید وزیر کشور، عملاً این انتخاب فاقد رسمیت است. 

سوالی که در این باره وجود دارد آن است که چرا تاکنون و بعد از گذشت چند هفته هنوز خبری از تأیید یا رد گزینه انتخابی شورای آبادان نشده است؟

طولانی شدن پروسه‌ی انتخاب شهردار در شرایط فعلی از این بابت دارای اهمیت است که گفته می‌شود تحت تاثیر عدم تایید وی، علیرغم تلاش‌های روزمره سرپرست شهرداری، هم‌اکنون شهر و شهرداری در حالت تعلیق قرار دارد یا به عبارت دقیق‌تر، فعالیت‌ها در شهر در برزخ تعلیق مانده است.

از این رو بهتر است هر چه سریع‌تر وضعیت شهردار منتخب تعیین تکلیف شود تا آبادان از برزخ مدیریت شهری و معلق ماندن پروسه روی کار آمدن شهردار جدید خارج شود.

هر چند در حال حاضر و طی ماه‌های اخیر -پس از حادثه متروپل- اداره شهر توسط سرپرست شهرداری یعنی "محمدرضا متور" انجام می‌شود اما آنچه در زیر پوست مدیریت شهری در حال حاضر وجود دارد و قابل انکار هم نیست به کیفیت و کمیت انگیزه تک‌تک مدیران و کارکنان شهرداری در این برزخ مربوط می‌شود.

انتظار می‌رود شورای شهر آبادان در اسرع وقت در این خصوص به شهروندان اطلاع‌رسانی نماید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار