شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۹۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰
شوشان - دکتر فتح اله دهقان / دانش اموخته جغرافیای سیاسی :
شیعیان عراق پس از چندین دهه بر اثر تحولات جهانی در عراق به قدرت رسیده اند.
ایران به عنوان قطب عالم تشیع طبیعتا حامی آنها است .
رقبای ایران نیز مخالف وضعیت موجود عراق هستند وسعی می‌کنند به هر شکلی معادله را تغییر دهند .
با توجه به اکثریت بودن شیعیان وبه تبع آن دست برترانها  از نظر قدرت که بر اساس اصول دموکراسی نیزحاکمیت  شیعیان  بر عراق مشروع ،قانونی وپذیرفته شده است .
رقبای منطقه ای وفرامنطقه ای ایران که از حاکمیت مجدد بر عراق ناامید هستند .
به حربه نخ نمای تفرقه بینداز ‌وحکومت کن روی آورده وبه انحا مختلف در حال فعالیت هستند .
متاسفانه ،برخی ازسیاستمداران قدرت طلب شیعه  که درک درستی از وقایع نیز ندارند آلت دست آنها شده ودر جهت تفرقه در میان شیعیان عراق قدم برمی دارند.
برآیند این وضعیت موجب شده تا اربعین امسال حساسیت ویژه ای پیدا کند.
نباید این فرضیه را از نظر دور داشت ،سازمانهای اطلاعاتی قدرت های جهانی ومنطقه ای رقیب ایران  که ید بیضا یی در عملیاتهای تروریستی در جهان دارند در پی سلب امنیت از زوار حسینی در اربعین امسال باشند  .
با توجه به هماهنگی عربستان با این قدرتهاونفوذی که سعودی برگروههای تروریستی داعش،القاعده ......که دست پرور‌گان سعودی هستند دارد .
مجموعه این عوامل موجب  شده ،شرایط کنونی مستعد اقدامات تروریستی جریان مخالف جبهه مقاومت بر علیه زائران حسینی در اربعین امسال باشد .
مضاعف این  که ،
با توجه به این  که  لشکر کشی خیابانی آنها با هوشیاری شیعیان در عراق شکست خورده ، این ظن تشدید می‌شود که آنها  به دنبال خالی کردن عقده های خود در اربعین امسال در قالب عملیات تروریستی باشند .
در هر حال،وضعیت موجو د میطلبد سازمانهای اطلاعاتی ایران ،عراق و..... با هوشیاری مضاعف اوضاع را کنترل واجازه هر گونه عملیات مذبوحانه ای را به رقبای منطقه ای وجهانی ندهند .
مخلص کلام ،اربعین امسال اوردگاه سازمانهای اطلاعاتی ایران  ،عراق وهم پیمانانش از یکسو  وقدرتهای جهانی ومنطقه ای رقیب ایران وهم پالکی های آنها  در منطقه از سوی دیگر  است .
انتظار می رود سازمان های  اطلاعاتی ایران ،عراق وجبهه مقاومت با تامین امنیت زائران حسینی، از این میدان نیز سرفراز بیرون آمده وتوطئه های  مذبوحانه معاندین را بر ملانموده وبر گ زرین دیگر ی بر دفتر عملکرد خودبیفزایند .

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار