اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۰۹۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳
بحران در چهارمحال بختیاری و لرستان و مسئولیت رسانه ها و استاندار خوزستان
هشت روز از بحران ناشی از برف سنگین در زاگرس مرکزی می گذرد و کندی کمک رسانی اکنون پای وزیر کشور و یگان ویژه نیروی انتظامی را به کوهرنگ باز کرده است.
شوشان ـ هشت روز از بحران ناشی از برف سنگین در زاگرس مرکزی می گذرد و کندی کمک رسانی اکنون پای وزیر کشور و یگان ویژه نیروی انتظامی را به کوهرنگ باز کرده است.  هم اکنون بیش از ۱۴۰روستا وچندین شهر که در همجواری مرزهای شمالی خوزستان قراردارند، در زیر برف مدفون شده اند، سنگینی برف خانه های زیادی را ویران کرده است و خطر قحطی، دسترسی به نفت ،آذوغه و خدمات در مانی تهدید جانی برای ساکنان مناطق کوهستانی و دام هایشان را در پی داشته است، خوزستان تنها راه باقی مانده برای دسترسی به مناطق بحران زده چهارمحال بختیاری و لرستان است، شهرهای بازفت، صمصامی ، کوهرنگ ومناطق بیرگان، سرآقاسید پشتکوه، ذلقی،گردنه کلوسه و...در یک مثلث کوهستانی حدفاصل استان های خوزستان ، لرستان، اصفهان چهارمحال و بختیاری، در محاصره کامل قرار گرفته اند و در بعضی از مناطق حتا از طریق بالگرد امکان کمک رسانی وجود ندارد.

سردار وحیدی وزیر محترم کشور شخصا برای رسیدگی به بحران برف  به شهرستان کوهرنگ وارد شده است،  بارش سنگین برف در چند روز اخیر همه مسیرهای ورود به مناطق بحران زده مسدود است، گردنه های تاراز و چری مسدود شده اند، در این میان آیا استاندار خوزستان به وظایف خود در قبال مردم استان همجوار عمل می کند؟

چگونه است که اگر در کشور عراق کوچکترین اتفاقی مثل سیل و بالا امدن فاضلاب و راه بیافتد ، استانداری خوزستان همه امکانات را برای رفع مشکل کشور همسایه بسیج می کند، اما الان مردم هموطنان ما گرفتار کولاک و بوران وبرف وسرما وگرسنگی اند اما از طرف خوزستان هیچ کمکی نمی شود؟ بحران صدها روستای گرفتار در برف مناطق زاگرس مرکزی ایران انعکاس بیشتری در رسانه ها داشته است یا زلزله ترکیه؟

بحران امروز در بازفت نتیجه عملکرد نمایشی استانداران قبلی در تحقق وعده احداث تونل های تاراز و چری بوده است، تونلی که اگر احداث می شد، اکنون باچنین بحران لاینحلی مواجه نبودیم ،آیا وزیر کشور و آقای مهراب استاندار خوزستان برای احداث تونل های تاراز و چری کاری کرده اند؟!

اگر هزینه ای که امروز صرف بازگشایی گردنه های چری و بازفت وتاراز می شود  و هرسال هم تقریبا همین هزینه ها تکرار می شود را صرف احداث تونل های مذکور که استان خوزستان را به چهارمحال بختیاری متصل می کردند، بهتر نبود؟

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار