شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۰۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲
شوشان ـ عبدالرحمن نیک سرشت :

چند روز پیش در اخبار داشتیم که استاندار محترم خوزستان بسیار مقتدرانه گفته بود؛ با کانون های قدرت و ثروت برخورد می کند و از این بابت براساس اصل ثابت شده ی سیاست مسبوق به سابقه است به خود حق دادیم که با نگاه شک و تردید به این موضعگیری فساد ستیزانه بنگریم.
یعنی؛ خدا وکیلی،  اکثر دست اندرکاران امر سیاست و بیشتر منتقدین می دانند که این حرف نمی تواند تیر مستقیمی باشد که درست به هدف اصابت کند و تا به امروز تجربه نشان داده که اغلب استاندارانی که پای به دارالاماره ی خوزستان گذاشتند. اصلا، به هشدار منتقدین در خصوص مخاطرات کانون های قدرت و ثروت و جریان نومانکلاتور ( مدیران امتیاز خوار نان به هم قرض ده نوچه پرور) اهمیتی نداده بلکه سعی بر آن داشتند که منتقدین را موی دماغ و مزاحم تعریف کنند و برعکس ارتباط سیاسی خود را با این جماعت های قدرت طلب، طبق ضرب المثل معروف" آهسته بیا، آهسته برو، که گربه شاخت نزنه" تنظیم نمایند . تا شاید آن حضرات مجال کار کردن و موفقیت شان را فراهم سازند.البته، ناگفته نماند که این تصور و خیال هیچگاه محقق نشده و همواره کارکرد سیاسی کانون های قدرت و ثروت در جهت ناکارآمدی اغلب استانداران و عقب ماندگی استان رقم خورده و آخر دست آن والیان گرام، کم و بیش با آنها در گیر شدند.

بنابراین، خیلی سربسته و مختصر باید به این مطلب اشاره نمود که در همین دولت سیزدهم نه از سوی مخالفان و نه در واتساپ، تلگرام، یا توئیتر بلکه توسط حامیان پروپاقرص جناب آقای رئیسی در پلتفرم های وطنی اعتراضاتی مبتنی بر عدم مقابله جدی ایشان و کابینه ی دولت سیزدهم را با کانون های قدرت و ثروت می خوانیم و حتی وزیری را سراغ داشتیم که با یکی از این مدیران خوزستانی که متصل به آن حضرات بود بشدت سرشاخ شده و او را برکنار نمود و در هنگام تودیع و معارفه، مدعوین دیدند که چگونه مراسم  در حال انجام ملغی و حکم وزیر لغو گردید و طرف مربوطه را باقدرت ابقا نمودند و بعد از مدتی دیری نپائید که شاهد تغییر خود وزیر بودیم.
اکنون با این توصیف چگونه و چطور، باور کنیم که استاندار خوزستان که وزیر کشور حتی به ویژه بودن ماموریتش رضایت نداد. از چنان قدرتی برخوردار باشد که بتواند با این جریان های مخوف قدرت طلب دست و پنجه نرم کند.

آری همان استاندارانی که منتقدین را طرد و خود را بی نیاز از هر مشورتی می دانند .آری، همان استاندارانی که در معادلات سیاسی از متغیرهای مستقل و وابسته بیشتر از تابع های اقتدار ستیز هراسناک هستند.

به هر طریق دعای ما پشت و پناه آقای حسینی محراب باشد و برای ایشان آرزوی موفقیت می نمائیم ، شاید که شلیک او مستقیم به هدف بخورد و زوزه کشان هوا را نشکافد.  خدا کند که او در مبارزه جدی با باندهای قدرت و ثروت سربلند این امتحان بسیار سخت باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار