اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۰۷۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹
در نشست تحلیل گران مسایل فلسطین مطرح شد؛
مسایل و سناریوهای احتمالی جنگ غزه و سیاست های رسانه ی جریان غرب در میزگرد تخصصی کمیته فلسطین خوزستان بررسی شد.
شوشان ـ حسن هانی زاده پژوهشگر حوزه مسایل فلسطین در سومین نشست تخصصی بررسی تحولات فلسطین در خانه مطبوعات خوزستان اظهار داشت: طوفان الاقصی یک حرکت تحولی است که مسایل ژئوپلیتیک و سیاسی غرب خاورمیانه را دستخوش تغییر خواهد کرد.
وی در این نشست که با همت کمیته حمایت از فلسطین برگزار شد، بیان داشت: طوفان الاقصی یک حرکت نظامی حساب شده و طراحی شده است که خروجی مشخصی تاکنون داشته است که مهمترین آن شکست مفتضحانه اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونسیتی است.
این تحلیل گر مسایل غرب آسیا بیان داشت: این رژیم دارای مخوف ترین سیستمهای امنیتی است که به طور مثال موساد بخشی با ۱۴ هزار نیرو دارد که مخالفان رژیم را به طور مستمر در سرتاسر دنیا رصد می کند که آخرین آمار رصد روزانه ۲۵ هزار مخالف رژیم در سراسر دنیا است .
هانی زاده گفت: غزه یک محدوده ۳۶۰ کیلومتری است که به شدت تحت کنترل است ولی توانست یک عملیات پیچیده طراحی کند که حیثیت امنیتی و اطلاعاتی رژیم غاصب را خدشه دار کند که جبران ناپذیر است.
وی ادامه داد: الان همه حملات وحشیانه علیه مردم مظلوم غزه با وجود تبعات حقوق بشری برای رژیم غاصب برای آن است که نتانیاهو دنبال یک پیروزی ولو محدود است تا بتواند اعتباری کسب کند.
این تحلیل گر مسایل غرب آسیا بیان داشت: احتمال بالا رژیم صهیونسیتی وارد جنگ زمینی می‌شود ولی آنچه مشخص است در جنگ چریکی و شهری مثل جنگ ۲۲ و ۳۳ روزه موفق نخواهد بود و تنها دست برتری رژیم در حمله هوایی است که روحیه بالای مردم تاکنون این حملات را بی اثر کرده است.
وی به روحیه بالا مردم اشاره و گفت: اسراییل بالغ بر ۶۰۰ هواپیمای جنگی دارد و در جنگ ۶ روزه نیمی از صحرا سینا را اشغال و کشورهای عربی را شکست داد ولی الان ۱۶ روز است به بهانه های مختلف از ورود به غزه هراس دارد.
هانی زاده به جنبه های تمدنی جنگ اشاره و گفت: بخش پنهانی جنگ در حال نمایان شدن است و آنهم اینکه قطب بندی جنگ سمت و سوی جنگ اسلامی _ صهیونیستی را گرفته است.پدیده صهیونیسم دنبال تسخیر کامل جهان اسلام است.
وی گفت: غرب و آمریکا در این ۱۶ روز پشتیبان کامل رژیم صهیونسیتی بودند و مجلس فرانسه صریح اعلام میکند که ما نمی‌توانیم مانع از جمله اسراییل به مردم شویم و مکرون در اتاق جنگ رژیم صهیونسیتی حاضر می‌شود و دنبال تروریست اعلام کردن گروههای مقاومت هستند.
هانی زاده ادامه داد: ۳ سناریو در این جنگ محتمل است: ۱_ تمامی ساکنین غزه با فشار حملات به کشورهای همسایه مثل اردن و سوریه و‌ مصر کوچانده شوند که کشورهای همسایه رسماً مخالفت کردند و اعلام داشتند به دلیل مسایل اقتصادی و سیاسی حاضر به پذیرش نیستند که این سناریو اول را غیرمحتمل می‌سازد. الان اردن ۶۰درصد فلسطینی تبار است که ممکن است دولت را با چالش روبرو سازند.
وی ادامه داد: نیروگاه دیمونا اسراییل که نماد قدرت این رژیم غاصب است و نزدیک ۲۰۰کلاهک هسته ای دارد که درصورت انفجار می‌تواند ۱۸ میلیون نفر را به کشتن دهد و این نیروگاه اکنون در تیررس موشک‌های مقاومت است و این سبب شده رژیم صهیونسیتی محدود شود و در حقیقت نیروگاه هسته‌ای به پاشنه آشیل تبدیل شده است.
هانی زاده به سناریو سوم اشاره و گفت: غربی ها تلاش می کنند با این حملات حماس و سایر جریانهای مقاومت را نابود کنند و گروهای مقاومت را تروریست اعلام کنند که این سناریو در برخی اظهارات دیده می‌شود. خلع سلاح این گروهها در سناریو سوم محتمل است که غزه از دست حماس خارج و به مدیریت سازمان ملل، دولت خودگردان فلسطین و اسرائیل سپرده شود.
وی در پایان به طرح دو دولت در فلسطین اشاره و گفت: این طرح شکست خورده است چرا که رژیم صهیونسیتی حاضر به پذیرش کشوری بنام فلسطین نیست و در کمپ دیوید با وجود وعده به عرفات حاضر به پذیرش کشور فلسطینی نشدند.
در ادامه پیراسته عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به اینکه سالها در آمریکا حضور داشتم گفت: آمریکا دست یهودی ها هستند و این یهودی ها هستند که خط و مشی ‌کشور را تعیین می کنند و رسانه های مهم دست آنهاست.
وی ادامه داد: امروز شکافی بین مردم و دولت آمریکا ایجاد شده است و روزهای اخیر در تگزاس، هاروارد، نیویورک و واشنگتن مردم در حمایت از غزه با حجم بالا تظاهرات کردند که اینها هیچ نمودی در رسانه های آمریکا نداشته است.
پیراسته گفت: ترامپ اکنون شکافی در بین مردم آمریکا ایجاد کرده است و مردم افراطی آمریکا که ضد مهاجرین و اقلیت‌ها هستند حول ترامپ جمع شدند که اینها دل خوشی از اسراییل ندارند.
وی ادامه داد: افکار عمومی داخل را باید نسبت به مسائل غزه همراه کنیم و این جز جهاد تبیین است و اسراییلی ها به شدت متعصب و افراطی هستند و در نگاه موعودی صهیونیست نحر تا بهر به نیل تا فرات محدود نیست و بخشی از آفریقا و ایران گسترده شده است.
این استاد دانشگاه گفت: وجود اسراییل به ضرر منطقه است و باید از بین برود و این شدنی است و رژیمی با ۷۰ سال سابقه امروز با زور رسانه دنبال تاریخ سازی است و از طرفی دیدیم با ایجاد داعش همه نمادهای تاریخی و تمدنی منطقه را نابود کرد که بتواند برای خود تاریخ سازی کند.
وی به سیاست غیرانسانی رسانه ها اشاره کرد و بیان داشت: در اغتشاشات پارسال بیش از ۲۶۰ شبکه فارسی زبان به خاطر فوت یک نفر علیه ایران فعالیت می‌کرد در حالی که الان نزدیک به ۵هزار و پانصد نفر زن و کودک غیر مسلح و بیگناه کشته شدند و جمیعت ۲ میلیون و ۲۰۰هزار نفری غزه آواره شده ولی رسانه های مدعی آزادی حرفی نمی زنند.
در پایان اکبر بهاری دبیر کمیته حمایت از فلسطین خوزستان اظهار داشت: فلسطین آرمان اول جهان اسلام است و دفاع از مظلوم جزو سیاست تغییر ناپذیر جمهوری اسلامی است.
وی افزود: یکی از سیاستهای غیرانسانی رسانه های غربی وارونه سازی است و با وجود اینکه شاهد حملات وحشیانه علیه مردم غزه هستیم ولی امپراطوری رسانه غرب دنبال تطهیر جنایات صهیونیسیم است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار