اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۰۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱
شوشان ـ سید لطیف فاضلی :
 
 
بررسی وضعیت فرزندآوری بانوان شاغل نشان می‌دهد این قشر برای داشتن فرزند، مسائل و مشکلات بسیار سختی را در مقایسه با بانوان خانه‌دار را تجربه می‌کنند، به طوری که برخی از آن‌ها برای تولد حتی فرزند اول استرس دارند و بعضی‌ها با وجود اینکه فرزند اول آن‌ها وارد دهه دوم زندگی خود شده است برای تولد فرزند دوم مقاومت کرده و گاهاً همین مسأله سبب اختلاف بین زوجین می‌شود.
اگر چه دولت تسهیلاتی مانند وام فرزند آوری، اختصاص زمین رایگان، خدمات بهداشتی رایگان و ... را به منظور تشویق زوجین به فرزندآوری همچنین کمک به جوانی جمعیت را فراهم کرده است؛ اما آنچه از مسائل مالی و رفاهی فرزند گاهی مهم‌تر است ایجاد شرایطی است که استرس و نگرانی‌های یک مادر را در نگهداری فرزند در طول ساعاتی که وی در محل کار قرار دارد کاهش یا از بین ببرد، که البته این مهم  هنوز حل نشده است.
بر همین اساس، وجود اتاق کودک یا مادر به همراه مربی با تجربه و متخصص که نحوه نگهداری کودک را فرا گرفته باشد در نزدیکی یا در داخل ادارات و دستگاه‌های اجرایی یکی از عامل‌های مهمی است که اگر محقق شود شاید تا میزان زیادی بانوان را به فرزند آوری ترغیب کند.
اگر چه طبق گفته: مدیر کل بانوان استانداری خوزستان تا کنون 10 اتاق کودک در ادارات دولتی ایجاد شده است اما طبق بند 22 قانون جوانی جمعیت ایجاد اتاق کودک در ادارات دولتی را لازم و ضروری می‌داند که در صورت محقق شدن این مهم شاید بانوان شاغل رغبت بیشتری برای فرزند آوری داشته باشند از طرفی این موضوع کمک بزرگی به مادران شیرده شاغل در ادارات می‌کند تا نسبت به شیر دادن به کودک و نظافت فرزندشان در صورت نیاز اقدام کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار