اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۰۸۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳
شوشان ـ سید علی حمیده کیش شاه قاسمی :

درمرداد ماه سالجاری ، توفیق دیدار استاد سید محمد نیک نژاد، عموزاده و استاد ادبیات دوره ی دانشگاهیم حاصل شد.
استاد خود را بازنشسته و به باغداری در دل کوهستانهای زاگرس در ۳۵ کیلومتری شرق یاسوج مشغول شده است.
بعد از گفتگو های معمول و گلایه از اینکه، چرا به رغم داشتن ظرفیت های بالا در ارائه خدمات فرهنگی ، دینی و اجتماعی، خود را در کوههای زاگرس و باغبانی محبوس کرده ای؟
استاد در جواب و با زیرکی و اخلاقی که خاص خودش می باشد، بعد از بیان اینکه، بیشتر وقتم تا آنجایی که میسر است، در ارائه خدمات اجتماعی به مردم منطقه است، برای تبیین موضوع، روایتی را از مرحوم آیت الله استاد سید علی اصغر حسینی(ره) امام جمعه فقید یاسوج که در قضا استاد فقه و اصول فقه بنده در دوره کارشناسی بودند، بیان کردند.
به نظرم آمدم ضمن گرامی داشت یاد و نام آن مرحوم، با امعان نظر به وضعیت نامتعارف حاکم بر کشور و شرایط بسیار سخت اقتصادی و معیشتی بر ملت، آن روایت را طی این یاداشت،رسانه ای و منتشرکنم، شاید به گوش مسئولین از جمله مسئولین مرتبط با بازنشستگان بویژه جناب قالیباف، ریاست مجلس بسیار انقلابی که پیش از اینکه به این مسئولیت برسند، در کلیپی تبلیغاتی با پُز و گارد دلسوزی که هر روز در گروههای مختلف بویژه بازنشستگان دست بدست و منتشر می شود، نگران بازنشستگان بودند، رسانده شود و  شاید، شاید دلشان به رحم آمد(۱) و  برای برون رفت از وضعیت موجود کشور از جمله وضعیت بسیار حزن انگیز بازنشستگان چاره اندیشی کنند  و به اجرای قول و وعده های (۳) که بصورت آشکار دادند، بیندیشند.  
هرچند امیدی به همه ی کارگزاران کشور بویژه این مجلس و دولت که با وعده هایی(۳) جذاب اینچنینی و بنام ایثارگران و بازنشستگان به قدرت رسیدند، نمی رود.

اما روایت این است که مرحوم آیت الله حسینی(ره) که رحمت و رضوان خدا بر او باد  می گویند:« شخص روستازاده ای بنام ابوطالب در روستا و در خانه ای گلی زندگی می کرد. در حالی که باران می بارید و سقف خان اش چکه می کرد، مهمانی هم فرا می رسد، همزمان درد زایمان خانمش نیز شروع می شود. ابوطالب رو به آسمان  می کند با خدا نجوا می کند که خدای من: گر تو جای ابوطالب بودی، چکار می کردی؟»
سپس مرحوم استاد حسینی می فرمایند: آن هنگام که به امامت جمعه یاسوج برگزیده شدم، در همان شب اول که هنوز مستقر نشده بودیم، به ناگاه درد زایمان زود هنگام خانم را گرفت، این در حالی بود که هیچ شناختی از شهر نداشتیم و آشنایی هم وجود نداشت. در آن هنگام یاد داستان ابوطالب افتادم، که خدایا اگر تو جای ابوطالب بودی، چکار می کردی؟
 حال داستان ما ملت ایران و بویژه کهنه سربازان و بازگشستگان از جنگ است. در شرایط اقتصادی و معیشتی  و وضعیت بسیار اسفبار کنونی، بویژه گرانی‌های پی در پی اقلام و اجناس، افزایش چند ده درصدی تورم و قیمت‌های نجومی چند صد درصدی مسکن، خودرو، زمین، لوارم خانگی و افزایش قیمت دلار، گوشت، مرغ، برنج، مواد بهداشتی، پوشاک و هزاران فشار اقتصادی دیگر، که زندگی را برای  ما و مردم ایران سخت و ناممکن ساخته است، و از طرفی  بدلیل دلبستگی به ایران عزیز و آرمان هایی که جوانی و سلامتی خود را به پای آن نهاد ایم، و معذوریت هایی که وجود دارد و عدم پاسخگویی مسئولین و کارگزاران کشور، تکلیف ما چیست؟ و اینکه : "خدایا تو اگر جای ما  بازنشستگان بودی، چکار می کردی؟"
والسلام علی من تبع الهدی(۴)
 پی نوشت:
(۱) - رسولُ اللّهِ صلى الله عليه و آله :مَن لَم يَرحَمْ لا يُرحَمْ  و الإمامُ عليٌّ عليه السلام : ......... ، إرحَمْ تُرحَمْ .
(۲)    از گناهانی که به کبیره بودنش تصریح شده، وفانکردن به عهد و پیمان است چنانچه حضرت امام صادق (علیه‌السّلام) بر کبیره بودنش به آیه‌ ۲۵ از سوره‌ رعد استشهاد می‌فرماید: «والذین ینقضون عهد الله من بعد میثاقه و یقطعون ما امر الله به ان یوصل و یفسدون فی الارض اولئک لهم اللعنة و لهم سوء الدار»
(۳)«فَلَنْ یُخْلفَ اللّهُ عَهْدَهُ»؛« خداوند هرگز پیمان شکنی نمی کند». آن گاه بندگان مؤمن خود را نیز به وفاداری و پای بندی به تعهداتشان فرا می خواند و از نقض عهد و بی وفایی باز می دارد. خداوند در آیه ای با بیان نشانه های خردمندان حق جو، بیش از هر چیز، وفای به عهد و پیمان را گوشزد می کند: «الَّذین یُوفُونَ بِعَهْدِ اللّهِ وَ لا یَنْقُضُون المیثاقَ»؛ «آنها کسانی هستند که به عهد الهی وفا می کنند و پیمان را نمی شکنند».
(۴)- قرآن کریم، سوره طه، آیۀ ۴۷،(و درود بر آن کس باد که از راه راست پیروی می‌کند) . ویا و درود بر هر آنکه از حق تبعیّت نماید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار