شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۱۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۵
شوشان ـ  مریم مقدمی اصل :

انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری امسال در حالی برگزار می شود که روز جمعه هشتم تیرماه ۱۴۰۳ نهمین رییس جمهور ایران انتخاب خواهد شد، در این دوره از انتخابات مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف، علیرضا زاکانی، مسعود پزشکیان و سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی از طیف های مختلف با یکدیگر به رقابت می پردازند.
در روزهایی که زمان زیادی به برگزاری این انتخابات باقی نمانده، تنور انتخابات به خصوص در فضای مجازی داغتر از همیشه و نامزدهای انتخابات چهاردهم هر کدام از طریق های مختلف از رسانه های مختلف جمعی گرفته تا فضای مجازی سعی می کنند در این فرصت باقی مانده به اعلام برنامه ها و البته روزمه و دستاوردهای پیشین خودبپردازند.
در این بین اما گاها شاهد بی اخلاقی هایی از سوی هوادران برخی از این نامزدها هستیم، بی اخلاقی ها و اهانتی ها آن هم در زمانی که کشور نیازمند افزایش مشارکت سیاسی مردم در انتخابات است می تواند این مهم را به زیرسوال ببرد.
چرا که پایین بودن آمار مشارکت مردم در انتخابات پیش روی یکی از مسایلی است که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به دنبال آن بود زیرا که دشمنان از این فرصت به دنبال بهره برداری و سوء استفاده بوده و به نوعی باید تمام هدفگذاری ها و برنامه ریزی ها به این سمت و سوباشد که با افزایش مشارکت مردم در این انتخابات، تیر خلاصی به برنامه ریزی دشمنان این مرز و بوم زده شود.
در این بین بی اخلاقی ها، تهمت های ناروا و بیان حرف ها و مسایلی که می تواند سبب ایجاد ناامیدی در بین مردم شده و آنها را از صندوق های رای ناامید سازد به نظر می رسد که نه تنها کاری بر خلاف ادب بوده بلکه منافع نظام را نیز به نوعی نشانه خواهد رفت، زیرا که این بی اخلاقی ها سرمایه اجتماعی را نیز در معرض خطر قرار می دهد.
حالا نه تنها نامزدهای انتخاب چهاردهمین دوره ریاست جمهوری بلکه هواداران آن‌ها در آزمون اخلاق انتخاباتی قرار دارند؛ آزمونی که رهبر معظم انقلاب در سالگرد ارتحال امام از آن سخن گفته و فرمودند: لجن‌پراکنی ممنوع! رهبری در مراسم سی و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در بخشی از سخنانشان با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری پیش رو چند عنوان مهم را مطرح کرده و فرمودند مشارکت در انتخابات، ویژگی‌های رئیس‌جمهور و رعایت اخلاق انتخاباتی از موارد مورد تامل است. ایشان فرمودند: «در این حرکت عظیمی که انجام میگیرد، در رقابت‌های پیش روی انتخاباتی بین نامزدها، اخلاق حاکم باشد؛ بدگویی کردن، تهمت زدن، لجن‌پراکنی کردن، کمکی به پیشرفت کارها نمیکند، به آبروی ملّی هم لطمه میزند” که این فرمایشات مقام معظم رهبری در واقع حجت را برای همگان تمام کرده است.
ایران اسلامی و مردم هوشیار، فهیم و ولایتمدارش لایق بهترین‌ها هستند و باید در این شرایطی که دشمن برای ایجاد نفاق چشم و گوشش را تیز کرده، گوش به فرمان رهبری از بی اخلاقی‌های سیاسی که جز آسیب و لطمه به آبروی ملی کاری نمی‌کند، دوری کرد و دیگران را هم بدان تشویق کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار