شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۱۷۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۷
تاجرنیا:
دکتر علی تاجر نیا نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی و فعال سیاسی اجتماعی جریان اصلاح طلبی گفت: باید تلاش کنیم وفاق ملی را در خوزستان به منصه ظهور برسانیم و آن را در عمل در این منطقه حساس و راهبردی پیاده کنیم.

دکتر علی تاجر نیا نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی و فعال سیاسی اجتماعی جریان اصلاح طلبی گفت: باید تلاش کنیم وفاق ملی را در خوزستان به منصه ظهور برسانیم و آن را در عمل در این منطقه حساس و راهبردی پیاده کنیم.

دکتر تاجرنیا در همایش هم اندیشی تحت عنوان ” وفاق ملی و توسعه ی منطقه ای "در تالار اجتماعات اتاق بازرگانی اهواز با اشاره به اینکه خوزستان نیازمند اتفاق و همگرایی نیروهای سیاسی و اجتماعی است تا مسیر توسعه متوازن و پایدار آن هموار شود افزود: راه عملی وفاق ، گفتگو و همگرایی و دوری از تنش ، دودستگی و اختلاف است.     

این فعال سیاسی اصلاح طلب خطاب به اندیشمندان و نخبگان سیاسی و اجتماعی خوزستان گفت:اگر به توسعه خوزستان می اندیشیم باید متعهد شویم یک مسیر همگرایی را دنبال کنیم و به آن پایبند باشیم و نزاع را کنار بگذاریم.

وی به موضوع سهم خواهی در دولت اشاره کرد و گفت: سهم خواهی چیز مذمومی نیست بلکه حضور تاثیرگذار در حاکمیت ، بهبود حکمرانی و قرار دادن ظرفیت‌ها برای موفقیت دولت است.  

دکتر تاجرنیا در این نشست هم اندیشی که به ابتکار حزب کارگزاران سازندگی شاخه خوزستان برگزار شد با بیان اینکه وقتی از وفاق صحبت می کنیم باید اعتماد سازی و تعامل  صورت گیرد افزود: نیروهای سیاسی خوزستان باید برای خودشان تصمیم بگیرند و برای استاندار جدید به یک نقطه مشترک برسند ولی به هرحال چنانچه فردی دیگری در راس استان قرار بگیرد نباید محل اختلاف ودودستگی قرار گیرد.  

وی در ادامه گفت:بومی یا غیربومی ویا قومیتی در گزینش و انتخاب استاندار مهم نیست ، مهم عملکرد و توانایی مدیریتی است. 

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در این بخش از سخنان خود ابراز امیدواری کرد سفیر خوبی برای وزارت کشور، کمیته انتصابات و انتقال خواسته های اندیشمندان و نخبگان به دکتر پرشکیان باشم.

دکتر تاجرنیا در تشریح مفهوم وفاق ملی اظهار داشت: وفاق ملی الزاما” به معنی دولت ائتلافی ، سهم خواهی جریان ها و جناح های سیاسی نیست ، وفاق ملی باید در قوه مجریه و همه ارکان قدرت و حکومت شکل گیرد تا حکمرانی بهتری در کشور شکل بگیرد.

وی به انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری ۱۴۰۳ اشاره کرد:اگر جریان اصلاح طلبی از دکتر پزشکیان حمایت نمی کرد و نیروهای خود را برای پیروزی وی در انتخابات وارد میدان نمی کرد انتخاباتی نبود که به پیروزی پزشکیان منجر شود هرچند در این انتخابات ۵۰ درصد شرکت کردند.

دکتر تاجرنیا گفت: هرکسی که در انتخابات ۱۴۰۳ ریاست جمهوری شرکت نکرده ملامت و سرزنش نمی کنیم ، متعقدم پزشکیان هم اکنون در مسیر صداقت و سلامت حرکت می کند.

وی حمایت رهبر معظم انقلاب از دولت چهاردهم و دکتر پزشکیان را صادقانه و متین توصیف کرد و افزود:همه باید کمک کنیم دولت چهاردهم به موفقیت دست یابد تا اعتماد مردم به دولت و حاکمیت به نقطه مطلوب برسد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:اصلاح طلبان و جریان اصلاح طلبی و احزاب اصلاح طلب به جمهوریت و اسلامیت نظام تعهد دارد هرچند به برخی مثل نظارت استصوابی منتقدهستیم.     

در این نشست دکتر ارسلان جعفری شهنی  از فعالان سیاسی اصلاح طلب در این نشست ، عدم اتحاد و عدم همگرایی نیروهای تاثیرگذار استان را ، ریشه توسعه نیافتگی خوزستان بیان کرد و افزود:در دهه های اخر نگاه امنیتی به خوزستان نیز در عقب ماندگی آن موثر بوده است.

دکتر جعفری شهنی به ناموزونی توسعه ای خوزستان از منظر آمایش سرزمین ، ناترازی های در بخش های اقتصادی ، انرژی ، محیط زیست خوزستان اشاره کرد واظهار داشت:باید سهم هرکدام از بخش های موثر مدیریتی ، برنامه ریزی ، اعتباری و … در توسعه ناموزون خوزستان مشخص شود.

وی با تاکید بر اینکه عدم وفاق و اتحاد نیروهای تاثیر نقش مهمی در توسعه موزون خوزستان داشته است افزود:باید اختلاف و تعارض را به تعامل و همگرایی تبدیل کنیم  ویاد بگیریم با وجود اختلاف سلیقه ها، با هم کار کنیم و استان را به پیش ببریم.

دکتر منصور زرا نژاد دیگر دیگر سخنران این نشست هم اندیشی بود.این استاد دانشگاه ، وفاق و اتحاد را کلید پیشرفت و توسعه خوزستان برشمرد و گفت:چنانچه تعامل و همگرایی داشته باشیم و دست به دست هم بدهیم خوزستان در ریل توسعه پایدار قرار می گیرد ولی در عین حال انتقاد سازنده ، مطالبه گر نیز باشیم.

وی خوزستان را پیشران توسعه کشور توصیف کرد و گفت: اگر حال خوزستان خوب باشد حال کشور خوب خواهد شد و این نشان می دهد که خوزستان نبض اقتصاد ملی کشور است.

دکتر زرانژاد به فضای انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری نیز اشاره داشت و از فعالان ستادهای انتخاباتی دکتر پزشکیان که نقش مهمی در افزایش میزان مشارکت و گرم کردن فضای انتخابات داشتند قدردانی کرد.

وی گفت: اگر فعالیت ستادهای انتخابانی فعال و در صحنه نبودند نتیجه

انتخابات چیزی دیگری بود ،با وجود برخی تهمت های ناروا ، ستادهای تبلیغاتی دکتر پزشکیان صحنه را خالی نکردند و به وظایف خود عمل کردند.       

این استاد دانشگاه افزود: امروز به لطف و حمد الهی و درایت مقام معظم رهبری ، امید به آینده و تحقق اصلاحات و پیشرفت در کشور وجود دارد.

ریاض فرحانی فعال سیاسی اجتماعی خوزستان نیز در این نشست هم اندیشی ، توسعه نیروی انسانی را رمز و کلید پیشرفت خوزستان بیان کرد و افزود:خوزستان همه قطعات یک پازل را برای توسعه در اختیار دارد.

وی گفت: باید همه کمک کنند با عقلانیت ، تدبیر و وفاق استان خوزستان را به جایگاه واقعی خودش برسانیم و این شدنی است.

فرحانی افزود: امروز خوزستان از نیروی انسانی غنی است و از نیروهای توانمند در سطح  ملی برخوردار است بنابرین پایه اصلی توسعه که همان نیروی انسانی است را در اختیار دارد.

این فعال سیاسی اجتماعی در ادامه با ریشه دار بودن جریان اصلاح طلبی و عقلانیت در آن اشاره کرد و گفت: برخی می خواستند این جریان اصیل و ریشه دار را با تهمت های ناروا حذب کنند ولی موفق به این کار نشدند و نخواهند شد.

خانم زینب پارسا فخر فعال سیاسی و مسئول تشکیلات بانوان امید خوزستان در این نشست هم اندیشی با بیان اینکه نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می دهند ولی هنوز از ظرفیت های این قشر فرهیخته و مولد استفاده زیادی برای توسعه یافتگی کشور نشده است افزود: متاسفانه بخش مهمی از مطالبات زنان روی زمین مانده و در انباشت مطالبات قرار گرفته اند.     

پارسا فخر با بیان اینکه تحقق نرخ ۸ درصد رشد اقتصادی بدون مشارکت موثر زنان در بخش های اقتصادی امکان پذیر نخواهد بود افزود:توسعه نیافتگی بر اساس شاخص های مشخص سنجیده می شود و زنان نقش مهمی در این شاخص ها دارند.

این فعال سیاسی خوزستان با بیان اینکه وفاق ، وحدت ، همگرایی نیروهای موثر 

در توسعه خوزستان مهم است ابراز امیدواری کرد وفاق ملی به نفاق ملی تبدیل نشود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار