شوشان ـ بهداروند مرداسی :
گویا پایان سال 1403 سال بد و بحران زایی برای نظام آموزشی کشور؛ خصوصا مدارس «ابتدایی و متوسطه اول و دوم» باشد. حقیقتا این میزان تعطیلات سریالی ضربه محکمی بر پیکر تعلیم و تربیت است که بهره وری و هدایت دانش آموزان به طرح شبکه شاد در آپارتمان های «در بن بسته» که دانش آموز اجباری در حاضر شدن در سر کلاس درس و عدم کنترل از راه دور بصورت غیر حضوری و مشکلات ناشی از اینترنت نمی بیند.
بواقع این طرح ناقص هرگز نمیتواند جایگزین مناسبی برای تعلیم و تربیت دانش آموزان باشد. طرح شاد با تمامی نواقصی که بدنبال دارد. دانش آموز را از فعالیت های اجتماعی و آموزش مهارت عمومی و ورزشی و بدنی دور میکند. این تعطیلات بدون اطلاع رسانی شفاف و دلایل قانع کننده به مردم میتواند اعتماد و نارضایتی عمومی را به دولت و مدیران ارشد کاهش دهد و با توجه به وقفه های شدید نسبت به کسب کارهای آزاد؛ نظیر صنعت حمل نقل و بازار کلان اسنپ و هزاران هزار سرویس مدارس و شغل های آزاد را با مشکل مواجه کرده و باعث بروز مشکلات اجتماعی و تضعیف اعتماد عمومی برای شهروندان باشد.
نظام آموزش و پرورش از بدو تاسیس یک نهاد رسمی که بشکل حضوری بهره وری دانش آموزان را در تمامی ابعاد بشدت بالا برده و امیدواریم که مسولان برای برون رفت از این مشکلات و کم شدن تعطیلات چاره ایی بيانديشند.