اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۱۷۴۱
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۳
قائم مقام وزیر بهداشت در استان خوزستان گفت: علت تنگی نفس ناگهانی حدود ۳ هزار شهروند خوزستانی که عصر دیروز بعد از بارندگی رخ داد هنوز معلوم نیست، ۱۲۸ نفر هنوز بستری هستند.
اختصاصی شوشان: هر خبری که منتشر می شود شایعات نیز پیرامون آن شکل می گیرد. خبر تنگی نفس 3 هزار خوزستانی بعد از بارندگی دیروز تیتر اول اکثر رسانه های خوزستان و کشور شد. با انتشار این خبر شایعاتی پیرامون فوت چندین خوزستانی نیز منتشر شد که روابط عمومی دانشگاه جندی شاپور اهواز در گفتگو با شوشان این شایعات را بی اساس خواند.
طبق اخبار رسیده به شوشان ، کمیته بحران با حضور فوق تخصصان آسم و آلرژی برای بررسی این موضوع تشکیل شده و از محیط زیست نیز خواسته شده تا در این زمینه ورود پیدا کند.
در همین زمینه ،  قائم مقام وزیر بهداشت در استان خوزستان گفت: علت تنگی نفس ناگهانی حدود ۳ هزار شهروند خوزستانی که عصر دیروز بعد از بارندگی رخ داد هنوز معلوم نیست، ۱۲۸ نفر هنوز بستری هستند.



محمد حسن سرمست افزود: عصر دیروز بعد از بارندگی به صورت ناگهانی شاهد حضور حدود 3 هزار نفر در سراسر استان خوزستان به مراکز بهداشتی و درمانی بودیم که همگی آنها علایم مشابه تنگی نفس داشتند.

وی گفت: تمام این بیماران تحت درمان قرار گرفتند و حدود 128 نفر آنها هنوز در بیمارستانهای استان خوزستان بستری هستند و حتی دو نفر از آنها هم اکنون به علت نیاز به تنفس مصنوعی در بخش ICU بستری شده اند. اما هیچ مورد فوتی از این حادثه تاکنون گزارش نشده است ولی احتمالاً افرادی که بیماریهای زمینه ای مانند آسم و آلرژی و تنگی نفس یا بیماریهای خونی داشته اند بیشتر در معرض آسیب بوده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی اهواز افزود: حدس و گمان هایی در مورد اینکه ممکن است وجود مواد شیمیایی کارخانه های موجود در استان خوزستان و شست و شوی آلودگی آنها در هنگام باران و ورود آنها به سطح زمین ممکن است عامل بروز این حادثه باشد مطرح است اما هنوز واقعاً نمی دانیم علت این پدیده چه بوده است و نمی توانیم اظهار نظر دقیق کنیم.

وی گفت: چنین پدیده ای تاکنون در استان خوزستان سابقه نداشته است و حتی در روزهای گذشته با مسئله ریزگردها مواجه نبوده ایم که این مسئله را به آن مرتبط کنیم، بنابراین تا بررسی نهایی و دقیق این موضوع از رسانه ها می خواهیم به حدس و گمانهای غیر علمی دامن نزنند.





واکنش وزارت بهداشت به تنگی نفس خوزستانی ها: اوضاع تحت کنترل است

شوشان: رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه علت تنگی نفس برخی افراد در اهواز عامل عفونی ندارد، گفت: تمام این افراد تحت درمان قرار گرفتند و شرایط منطقه نیز تحت کنترل است و این موضوع نیز در دست بررسی است.
عباس زارع نژاد در گفت‌وگو با تسنیم، درباره آخرین وضعیت افراد دچار تنگی نفس در اهواز اظهار داشت: براساس آخرین گفته‌های رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز تاکنون 3 هزار و 100 نفر که بر اثر تنگی نفس به مراکز درمانی اهواز و آبادان مراجعه کرده بودند تحت درمان قرار گرفتند و شرایط منطقه نیز تحت کنترل است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در تشریح این رخداد عنوان کرد: پس از بارندگی‌های اخیر شهرهای اهواز و آبادان، تعداد قابل توجه ای از افراد به مراکز درمانی مراجعه کردند که بیشتر مراجعات نیز از مناطق غربی این شهرها بوده است ولی اکثر مراجعه کنندگان تحت درمان قرار گرفتند و فقط 100 نفر که غالباً کودک نیز هستند روند درمانی آنان همچنان ادامه دارد.

زارع نژاد تصریح کرد: باید این نکته مورد توجه قرار گیرد که مراجعه کنندگان دارای علائم آسم بودند ولی هیچگونه عامل عفونی در این مسئله دخیل نبوده و اوضاع منطقه نیز تحت کنترل است، وضعیت کنونی نیز از طریق دانشگاه علوم پزشکی اهواز به اطلاع استانداری و سازمان مدیریت بحران قرار گرفته است ولی آنطور که برخی رسانه‌ها عنوان کرده اند که ستاد مدیریت بحران ایجاد شده است صحت ندارد.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: شهر اهواز همیشه دچار معضل ریزگردها بود ولی پس از بارندگی‌های اخیر شاهد مراجعه گسترده مردم با علائم آسم به مراکز درمانی بودیم ولی این تنگی نفس‌ها عامل عفونی نداشت و با توجه به مراجعات بسیار مردم به بیمارستانها، دانشگاه‌های علوم پزشکی اهواز توانست خدمات درمانی مناسب به مردم ارائه دهد.



وجود مواد اسیدی و حساسیت‌زا در هوا دلیل تنگی نفس خوزستانی‌ها

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: وجود مواد اسیدی و حساسیت‌زا در هوا که به دنبال بارش باران وارد محیط شده است می‌تواند دلیل اصلی تنگی نفس هم استانی‌ها از شب گذشته باشد.
حمد علوی اظهار کرد: عفونت در ریه و دستگاه تنفسی مراجعه‌کنندگان دیده نشده است و افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای بودند به اکسیژن نیاز پیدا کردند.
رئیس مرکز بهداشت خوزستان در رابطه با دلیل این بیماری تصریح کرد: علت اصلی حادثه در دست بررسی است و نظرهای مختلفی در این رابطه وجود دارد.

وی در ادامه گفت: وجود مواد حساسیت‌زا و اسیدی در هوا که به دنبال بارش باران وارد محیط شده است می‌تواند دلیل اصلی این حادثه باشد که توسط کار‌شناسان در دست بررسی است.
مطالب مرتبط
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
انتشار یافته: ۷
comment
comment
سجاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۲
comment
0
8
comment سلام
من الان حدود یک ساعت از بیمارستان فاطمه زهرا مرخص شدم .دیشب بعد از باران دچار تنگی نفس شدید و خفگی و گرفتن کامل نفس مواجه شدم تا صبح حملات شدید تنفسی به من دست داد تا اینکه پس از بستری شدن در اورژانس و تزریق اکسیژن و آمپول باز کردن تنفس در سرم همینک بهتر شدم. همزمان در بیمارستان عدهای زیادی دچار این مشکل شده بودنند .اخه ما در اهواز چه گناهی کردیم مطمئن باشید اگر قدرت رفتن از این استان را داشتم لحظه ای در این استان نمی ماندم .الله اکبر الله اکبر یا حسین یا حسین .خواهشمندم این موضوع را به جد پیگیری کنید .شهروندان ما همانند برادر و خواهران و خانواده ما هستند ما دوست نداریم حتی رنج یک نفر از آنها ببینیم.شما رسانه ها تکلیف دارید پیگیری کنید بخدا ما قدرت پیگیری نداریم .خدا به شما خیر بدهد که از مسائل اتفاق افتاده در شهر خبر دارید و اطلاع رسانی می کنید.
comment
زهرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۲
comment
4
3
comment مگه میشه یهو این همه بیمار بشن؟!
comment
حاج جلال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
comment
0
5
comment خوزستان شهید پرور همیشه مظلوم . بدبختی و بیچارگی از همه جا سر خوزستانی ها میریزد !
comment
ياسبان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
comment
0
4
comment ديشب من رفته بودم مطب دكتر برسي فوق تخصص ريه .اقا تا ساعت 2 نيمه شب ويزيت جديد داشت.جوان پير بچه كوچيك همه نوعش بود.من فكر ميكردم حالم خيلي بده اما اونجا اينقدر ادم حال بد ديدم كه هي مي ذاشتيم اورژانسي ها رو رد كنه خلاصه تا ساعت1 شب اونجا بوديم....هنوز هم مريض مييومد
140 نفر ويزيت...دكتره بيچاره دستاش درد گرفت ...
comment
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
comment
0
4
comment وقتی شهر اهواز بعنوان الوده ترین شهر جهان معرفی میشود باید منتظر چنین عوارضی باشیم.وزارت بهداشت تاکید میکند فوتی نداشته ایم.سوال اینجاست باید حتما کسی از بین برود تا مسولین فکری کنند.
comment
داود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۳
comment
0
2
comment من الان دو سال است موقع اولین بارندگی دچار حمله تنفسی میشوم و سپس تا یک ماه هم سرفه میکنم دیگر هیچ دارویی هم چاره ساز نیست داروهای ما هم که همه میدانند دیگر کیفیت ندارند چرا دولت فکری برای الوده ترین شهر جهان نمیکند؟آیا این افتخار است که ما رکورد دار باشیم؟ حالا چه خوب یا چه بد؟مردم خوزستان علاوه بر اینکه در دوران جنگ تحمیلی خسارات زیادی دیده اند چرا باید زندگی راحتی نداشته باشند ؟ چرا نماینده های مجلس سکوت کرده اند؟ لطفاً پیام این مردم را شما به مسئولین برسانید و به درستی اطلاع رسانی کنید.
comment
حاج جلال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۱۴
comment
0
2
comment خوزستان مظلوم ...............
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار