شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۲۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۵
مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور گفت: فرودگاه جدید شهر اهواز با اعتباری نزدیک به 300 میلیارد تومان ساخته خواهد شد.
محمود رسولی نژاد در حاشیه چهارمین نمایشگاه راه و شهرسازی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر زمین فرودگاه جدید اهواز در حدود یک هزار هکتار مشخص شده و دیوار کشی آن در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور ادامه داد: پس از انتقال اسناد به شرکت فرودگاه های کشور، فازهای اجرایی این فرودگاه از طریق مشاوران و پیمانکاران آغاز می شود.

رسولی نژاد فرودگاه کنونی اهواز را به لحاظ جابجایی مسافر چهارمین فرودگاه اصلی کشور دانست و اظهار داشت: این فرودگاه با این حجم عملیات جابجایی مسافر، با کمبود فضا روبروست و یکی از کوچکترین فرودگاه های کشور به لحاظ وسعت محسوب می شود.

وی افزود: به دلیل وجود حوضچه های نفتی در زیر فرودگاه اهواز وزارت نفت پیشنهاد داده است که فرودگاه کنونی اهواز را از شرکت فرودگاه ها خریداری کند و در مقابل با همکاری استانداری خوزستان به احداث فرودگاه جدید کمک کند.

** حجم سرمایه گذاری در فرودگاه های کشور

مدیر عامل شرکت فرودگاه های کشور، حجم سرمایه گذاری ها در فرودگاه های کشور را بالغ بر 300 میلیارد تومان برشمرد و گفت: هم اکنون طرح های مختلفی برای اجرا در فرودگاه های کشور در دست اجرا داریم و از کسانی که در موضوع فرودگاهی علاقه مند به سرمایه گذاری هستند، دعوت می شود که با انعقاد یک قرارداد برد - برد با آنها به توافق برسیم که این امر باعث می شود، حضور بخش خصوصی در فرودگاه ها تقویت شود.

وی تصریح کرد: با سرمایه گذاران مختلفی در حال مذاکره هستیم تا آنها نیز مدل های اقتصادی خود را به ما ارایه دهند.


** 360 میلیارد تومان بدهی شرکت های هواپیمایی

مدیر عامل شرکت فرودگاه های کشور با اشاره به بدهی شرکت های هواپیمایی داخلی به شرکت فرودگاه های کشور، گفت: هم اکنون شرکت های هواپیمایی 360 میلیارد تومان به شرکت فرودگاه ها بدهکار هستند که متاسفانه اراده ای برای پرداخت به موقع آن ندارند که گاهی اوقات مجبور می شویم از طریق مراجع قضایی اقدام کنیم.

وی شرکت های هواپیمایی ایران ایر، ماهان و آسمان را بزرگترین بدهکاران به شرکت فرودگاه ها دانست و اظهار داشت: به همین میزان شرکت های هواپیمایی به شرکت پالایش پخش بدهی دارند.

چهارمین نمایشگاه بزرگ راه و شهرسازی و صنایع وابسته با شعار عملکرد، توانمندی ها و ظرفیت سازی ها از روز شنبه به مدت چهار روز در محل مصلای بزرگ امام خمینی(ره) آغاز به کار کرد.

این دوره از نمایشگاه در حالی برگزار می شود که با توجه به دستاوردهای بر پایی سه دوره نمایشگاه راه و شهرسازی در سال های گذشته، فرصت مناسبی برای نشان دادن توانایی بخش دولتی و خصوصی فعال در حوزه راه و شهرسازی به کشورهای دیگر به خصوص در شرایط ویژه تحریم است.

این نمایشگاه که هر ساله و همزمان با هفته حمل و نقل برگزار می شد، امسال زودتر بر پا شده تا هفته حمل و نقل به اجرای برنامه های حمل و نقلی اختصاص یابد.

همچنین در چهارمین نمایشگاه راه و شهرسازی تشکیل کارگاه های آموزشی و نشست های تخصصی(پنل) پیش بینی شده که به مهمترین موضوعات در حوزه حمل و نقل و مسکن خواهد پرداخت.

همچنین برای نمایشگاه امسال راه و شهرسازی از مدارس و دانشگاه ها برای این گردهمایی دعوت شده است، ضمن آن که، بخش ویژه خلاقیت ها برای طرح ایده ها پیش بینی شده که پس از پایش بهترین طرح ها، هدایایی اهدا خواهد شد.

ادارات و مراکز تحقیقاتی دولتی حوزه راه، شرکت های و صنایع دریایی، زمینی، ریلی و هوایی، صنایع و ماشین آلات راهسازی، انجمن های صنفی حوزه راه و مهندسین مشاور در بخش راه و ادارات و مراکز تحقیقاتی دولتی حوزه شهرسازی، شرکت های فعال در زیرساخت های شهری، مصالح ساختمانی در بخش شهرسازی این نمایشگاه شرکت خواهند کرد.

چهارمین نمایشگاه بزرگ راه و شهرسازی و صنایع وابسته با شعار فرصت ها، عملکردها، توانمندی ها و ظرفیت ها از 9 تا 12 آذر ماه در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می شود و علاقمندان می توانند از ساعت 9 تا 17 از این نمایشگاه بازدید کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار