اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۷۰۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۷
کارگردان اين مستند سي دقيقه اي درباره علت انتخاب سوژه مستندش گفت: سوژه مستند من کسي است که با وجود همه مشکلات زندگی اش اميدوارانه در تلاش است تا به هدفش يعني جايزه گرمي دست پيدا کند .


جلسه نقد و بررسي مستند "مي لا دو" ساخته فاطمه طوسي پنج شنبه بعد از ظهر (6آذر93)به همت کانون مشارکتهاي فرهنگي اجتماعي سما و با حضور علاقه مندان و اعضاي اين کانون برگزار شد. 

کارگردان اين مستند سي دقيقه اي درباره علت انتخاب سوژه مستندش گفت: سوژه مستند من کسي است که با وجود همه مشکلات زندگی اش اميدوارانه در تلاش است تا به هدفش يعني جايزه گرمي دست پيدا کند 

وي ادامه داد:ميلاد در مستند من کسي است که با وجود معلوليت به آينده اميدوار است و در سياه ترين وضعيت زيباترين شرايط را دارد. اين فرد آن قدر جذاب است که نه تنها من بلکه فيلم سازان زيادي را به سمت خودش کشانده است

او با اشاره به مشکلاتي که در طول ساخت اين مستند با آن روبرو شده است تصريح کرد: به عقيده من مطلبي که از اين مستند برداشت ميشود بسيار قابل توجه است منطقه اي که ما در آن جا اين مستند را تصوير برداري کرديم منطقه اي ست که همه خانوارهاي آن دچار آسيبهاي اجتماعي هستند و هر کدامشان با مشکلات بسياري دست و پنجه نرم ميکنند. 

طوسي اضافه کرد: ميلاد قصه ما در ديالوگهاي ابتدايي مستند ميگويد "اين جا حصير آباد است جايي که کمتر کسي آن را ديده است و ميشناسد و بعضيها هم فقط اسمش را شنيده اند" در اين ديالوگ ميلاد به مخاطب نشان ميدهد که در چه منطقه اي زندگي ميکند. 

وي با بيان اينکه زمان تصوير برداري اين مستند پنج ماه به طول انجاميد خاطرنشان کرد:من سعي کرده ام که به عنوان يک مستند ساز هيچ گونه دخل و تصرفي در روايت زندگي ميلاد ايجاد نکنم. همچنين اسم اين مستند بر اساس شباهت اسم سوژه مستند و نت هاي موسيقي "مي لا دو " انتخاب شد. شایان ذکر است کانون سما هر پنجشنبه به نمایش و نقد فیلم های مختلف در محل این کانون می پردازد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار