اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۲
روزنامه فرهنگ جنوب در ستون ویژه های خود نوشت


ورود ممنوع !
دیروز نشست فرمانداران اهواز و جلسه خرید کالای داخلی استان علی رغم اطلاع قبلی و دعوت از رسانه ها برای پوشش خبری ، بی حضور خبرنگاران برگزار شد و بی هیچ توضیحی ، از ورود خبرنگاران به استانداری جلوگیری شد! هر چند گفته شده این نشست ها درخصوص بررسی وضعیت گردشگری و همچنین حمایت از تولیدات درون استانی بوده اما نامحرم دانستن رسانه ها و جلوگیری از ورود آن ها این شبهه را ایجاد می کند که موضوعات دیگری مطرح شده که احتمالن بی ارتباط به فضای سیاسی استان و جلسات اصلاح طلبان در تهران علیه مقتدایی نیست. حال این سوال مطرح می شود که استاندار خوزستان پشت درهای بسته به فرمانداران چه گفته که اهالی مطبوعات ، برچسب "ورود ممنوع" خوردند؟! از قرار معلوم سریال ممانعت از ورود خبرنگاران به نشست های استانداری ادامه دارد و معلوم نیست دکتر مقتدایی به چه دلیل ممنوعیت ورود خبرنگاران را در دستور کار قرار داده است.

برخورد نامناسب با معلم خرمشهری و اقدام پسندیده نماینده خرمشهر
اخبار تنبیه بدنی دانش آموزان هر از گاهی از گوشه و کنار ایران شنیده می شود که دانش آموزی کبود شده یا از شدت جراحات در بیمارستان بستری شده است. مواردی نیز وجود داشته که به مرگ دانش آموز  ختم شده است. البته این گونه اخبار صرفا مربوط به خوزستان و یا ایران نیست بلکه در سراسر جهان ، هر از چندی این اتفاقات دلخراش می افتد و بازتاب های زیادی پیدا می کند اما هیچ کسی اینگونه رفتارها را به کل جامعه دلسوز معلمان تعمیم نمی دهد چرا که همگان از نقش تربیتی قشر معلم به خوبی آگاهند و احترام خاصی از قدیم الایام برای آنان قائل بودند و در دین مبین اسلام نیز بر شان و منزلت معلم تاکید فراوانی شده است. 
معلمان در جوامع دیگر نیز جایگاهی بلند مرتبه دارند و کمترین هتک حرمت به جایگاه آنان را برنمی تابند. به عنوان نمونه چندی پیش مردم آمریكا در تلویزیون های خود صحنه كتك خوردن یك معلم بازنشسته ۶۴ ساله را از دست پلیس مشاهده كردند و بسیاری از آنان از دیدن این صحنه اندوهگین شدند.

این صحنه نشان می داد كه سه مامور پلیس  به جان این معلم ۶۴ ساله افتاده و دو تن از آنان ، او را می زدند تا این كه خون آلود شد و بر زمین غلطید. آنگاه از پشت به او دستبند زدند و منتظر آمدن اتومبیل برای نقل وی به قرارگاه خود شدند. غافل از این كه فیلمبردار آسوشیتدس مراقب آنان و سرگرم تصویر برداری از صحنه است. یك پلیس سوار كه متوجه فیلمبرداری شده بود كوشید كه با قرار دادن اسب خود مقابل دوربین، مانع ادامه فیلمبرداری شود و یك پلیس دیگر به فیلمبردار اهانت كرد و وی با فشار دست به عقب راند، ولی گرفتن تصویر ادامه یافت زیرا كه قانون اساسی آمریكا آزادی مطبوعات را تضمین كرده است.

پخش فیلم از شبكه های تلویزیونی كه كار ژورنالیستی جالبی بود، سبب ابراز تاسف مقامات و تسلیم سه مامور پلیس به دادگاه شد و قاضی دو تن از سه مامور را تا سپردن وجه الضمان به زندان فرستاد و سازمان پلیس هر سه را معلق از خدمت كرد. 

هر چند در ایران اینگونه به معلمان توهین نمی شود اما خبرهایی نیز  در این زمینه منتشر شده که چندان خوشایند نیست. آنگونه که شنیده شده ، یک معلم خرمشهری ، در مقابل دانش آموزان مورد ضرب و شتم پدر یکی از دانش آموزان که از قضا صاحب پست و مقامی نیز است قرار گرفته و نه تنها به او بلکه به جایگاه معلمان توهین شده است. 

براساس اطلاعات واصله، مدیر آموزش و پرورش خرمشهر برغم همه فشارها و حتی احتمال از دست دادن مسولیتش، تمام قد درکنار مظلومیت این معلم ایستاده و بر پیگیری موضوع و احقاق حق از طریق مرجع قضایی اصرار می ورزد.

در این بین ، باید اقدام نماینده خرمشهر و همچنین رییس آموزش و پرورش این شهرستان را ستود که با حضور در محل کار این معلم ، از او دلجویی نمودند. سامری در این ملاقات و دلجویی گفته است که از  این عمل به شدت ناراحت هستیم و جامعه فرهنگی را مورد حمایت قرار داده و با هرکس در هر پست و مقامی که مرتکب چنین کار نکوهیده‌ای شده برخورد خواهیم کرد.  اگر این فرد بر اثر ناراحتی و از سر نادانی تصمیمی گرفته از جانب خودم از تمام جامعه فرهنگی طلب پوزش می‌کنم.

حاشیه استاد چوپان بر تنبیه معلم خرمشهری دستت را دست کم نگیر
دست همیشه برای زدن نیست ، برای برهم کوبیدن هم نیست؛ کار دست همیشه مشت شدن نیست. دست که فقط برای این کارها نیست. دست ، گاهی هم میبخشد،  گاه نوازش میکند و‌ گاه احساس آدمی را منتقل می کند. این را باید درک کرد که گاهی چشم ها به سوی دست توست.  دستت را دست کم نگیر... دست تو باید ، یدالله باشد که همیشه با جمع و جماعت است‌‌. آری..‌.دست تو می تواند همان دست خدا باشد که بسیاری بدان نیازمندند .

اختلاف نظر منابع طبیعی و کشاورزی خوزستان بر سر گل نرگس
اولیم یا سوم ؟!
 چند وقت پیش چنگلوایی رییس جهاد کشاورزی گفته بود که خوزستان در تولید گل نرگس در کشور سوم است اما آمار و ارقام چنگلوایی  واکنش شدید یکی از مدیران منابع طبیعی استان را در برداشته و گفته است که اطلاعات رییس جهاد کشاورزی ناقص است و خوزستان در تولید گل نرگس بر سکوی اول کشور قرار دارد. موسوی رییس منابع طبیعی بهبهان به ذره بین گفت که با قاطعیت می گویم خوزستان در برداشت گل نرگس ، اولین استان کشور است و اینکه جهاد کشاورزی به ارائه آمار در این زمینه می پردازد نوعی دخالت در کار منابع طبیعی است و حق این کار را ندارد. 
وی این را هم گفت که مگر می شود منابع طبیعی در کار کشاورزی دخالت کند و بگوید مثلا برداشت گندم این گونه هست و آن گونه ! موسوی از مشکلات بر سر راه تولید نرگس بهبهان نیز سخن گفت و از نبود و یا کمبود امکانات برای بهره برداری بیشتر از نرگس بهبهان انتقاد کرد. وی گفت که متاسفانه کشاورزان بهبهانی پیازهای گل نرگس را از زمین های خود کندند و به خیابان ریختند و به جای آن به کشت گندم روی آوردند اما در این بین کشاورزان شیرازی بهترین استفاده را از نرگس بهبهان کردند و با انتقال پیازهای نرگس به استان فارس، نرگس زار شیراز را بنا نهادند که درآمد خوبی نیز برایشان داشته است. 

رایزنی برای جانشین شیرازی !
یکی از اعضای شورای شهر آبادان از پشت پرده استیضاح و طرح سوال از مهندس شیرازی شهردار این شهر پرده برداشت. فرشید بهشتی عضو شورا در این زمینه گفته است که قبل از طرح سوال برخی ها حتا جایگزین او را نیز مشخص کرده و یا یک نفر برای سرپرستی شهرداری رایزنی نموده بودند. وی این را هم گفت که متاسفانه رایزنی هایی با یک فرد برای انتصاب در سمت شهرداری آبادان انجام شده بود و این موضوع در حالی اتفاق افتاد که ما در بی خبر کامل بودیم !

یک انتصاب در شهرداری اهواز
در ادامه انتصابات شهردار اهواز ، طی حکمی مهدی مکارمی به عنوان سرپرست سازمان جدید التاسیس فرهنگی ورزشی شهرداری منصوب شد. از قرار معلوم ، این سازمان بازوی اجرایی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری اهواز خواهد شد و این معاونت سیاست گذار ، برنامه ریز و ناظر عالی ست. از سوابق مهدی مکارمی می توان به دو سال مدیر روابط عمومی شهرداری اهواز ، یک سال و نیم مدیریت روابط عمومی شورای شهر اهواز ، 3 سال مشاور فرهنگی اجتماعی شهردار اهواز در زمان آقایان شمسایی ، کتانباف و موسوی و آخرین سمت وی مشاور فرهنگی اجتماعی مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان اشاره کرد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار