اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۲۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۰
 هنجار شکنی اقلیتی که مراسم شکوهمند تشییع شهدا را به محلی برای ایراد توهین به مسوولان کشور و زیر سوال بردن مذاکرات هسته ای و قهرمانان عرصه دیپلماسی کشور تبدیل کردند، بار دیگر نشان داد که افراط گرایان برای تخریب هر آنچه که نمی پسندند، هیچ حد و مرز اخلاقی قائل نیستند و حاضرند از هر وسیله و امکانی حتی مقدس سوءاستفاده کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، در مراسم تشییع شهدا در تهران اکثریت مردم تنها در فکر وداع با پاره های تن از این سرزمین بودند اما معدود افرادی با طرح شعارهای تفرقه افکنانه و همچنین نمایش دست نوشته هایی بدنبال برخی کج روی ها از مسیر اصلی این مراسم بودند.

با آنکه بسیاری از افراد در این مراسم این کج روی ها را بر نتابیدند اما تاثیر این رفتارها در جامعه باعث کمرنگ شدن وحدت در سال همدلی و همزبانی است و این مغایر با اهداف کلان کشور و منویات رهبر معظم انقلاب محسوب می شود.

در این میان و در نقد این رفتارها چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با ایرنا نظرات خود را بیان کردند.

**بزرگداشت شهدا را وسیله تسویه حسابهای سیاسی قرار ندهیم 

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس رفتار برخی افراد در مراسم تشییع شهدای غواص را نوعی تندروی دانست و گفت: مصادره شهدا برای رسیدن به هدف های سیاسی کار غلطی است. ما معتقدیم که شهدا زنده اند و نزد خدا روزی می خورند. قطعا این کارها موجب آزردگی آنهاست.

وی درباره سوء استفاده برخی از افراد در جریان تشییع شهدای غواص و توهین به مسوولان کشور و تیم مذاکره کننده افزود: مصادره شهدا به هدف های سیاسی، کار درستی نیست یعنی این که ما به شکلی جلوه دهیم که اگر این شهدا بودند طرفدار فلان گروه بودند، غلط است، همان طور که امروز خانواده های شهدا گرایش های مختلف سیاسی دارند.

وی اظهار داشت: آنها هدفشان دفاع از اسلام بوده و نباید هدف های شخصی و گروهی خود را به آنها تحمیل کنیم و کارهایی که در برنامه دیروز انجام شد خلاف نظر رهبر انقلاب است، چون ایشان تصریح کرده اند که ما نباید مسوولان مذاکره کننده را خائن بدانیم و سوء ظن به آنها داشته باشیم.

نماینده مردم تهران در مجلس یادآور شد: کل مراسم، مراسمی حماسی و خوب بود و باید روحیه جهاد اسلامی همیشه در مردم ما زنده باشد اما این که ما به تهییج احساسات و عواطف اکتفا کنیم و از اقناع عقل غافل بمانیم کار درستی نیست، همان طور که درباره واقعه کربلا، هم باید به تحریک عواطف بپردازیم و هم به تحلیل واقعه و اقناع عقلها.

وی افزود: به هرحال نباید بزرگداشت شهدا را وسیله ای برای تسویه حسابهای سیاسی قرار دهیم.

** اعمال روز گذشته می تواند سرآغاز برخی خشونت ها در جامعه باشد 

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات و توهین های برخی در مراسم تشییع شهدای غواص در روز گذشته، گفت: اعمال روز گذشته می تواند سرآغاز برخی از خشونت ها در جامعه باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات با ابراز تاسف نسبت به اینکه صحبت های تند روز گذشته در برخی از تشییع کنندگان شهدا اثر گذاشته بود، اظهار داشت: متاسفانه بعضا مطالبی را به تیم مذاکره کننده هسته ای نسبت می دادند که درست نیست و مطمئنم هر اقدامی شود که برخلاف منویات و خواست رهبر معظم انقلاب باشد، قطعا شهدا نیز راضی به آن نخواهند بود.

این جانباز قطع نخاع دفاع مقدس خاطر نشان کرد: خوب بود در مراسم تشییع شهدا بر عبارت هایی که رهبر معظم انقلاب برای تیم مذاکره کننده به عنوان خطوط قرمز مشخص کردند تاکید و در عین حال از تیم مذاکره کننده هسته ای نیز پشتیبانی می شد، اما متاسفانه عبارت هایی که استفاده شد، خوب نبود.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات این چنینی در این مسیر می تواند افراطی گری را به جامعه تزریق کند، خاطر نشان کرد: مبادا با این اعمال باعث آغاز یک سری خشونت ها در کشور باشیم و من از آینده نگران هستم و این موارد می تواند خشونت ها را در جامعه ترویج و تشویق کند.

**استفاده جریانی و جناحی از ارزش ها و شهدا ناشایست است

کاظم جلالی رییس فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی، استفاده جریانی و جناحی از ارزش ها و شهدا را ناشایست خواند و گفت: در مراسم تشییع پیکر 175 شهید غواص تصاویری دیدم که جفا به مذاکره کنندگان بود.

وی افزود:استفاده جریانی و جناحی از ارزش ها و شهدا کار شایسته ای نیست. مردم روز گذشته یکپارچگی خود را نشان دادند. چهره هایی در این تجمع بزرگ دیدیم که متفاوت بود و جالب این که بسیاری از افراد در کمپین هایی که تشکیل داده بودند، خواستار حضور همگان در این مراسم بودند. 

جلالی با تاکید بر این که در این مراسم بدنه و قاطبه مردم آمده بودند، گفت: این اتفاقات ملی را نباید ملوث برخی حرکات ناشایست کرد. مثلا برخی تصاویر از مذاکره کنندگان دیدم. آیا جواب مذاکره کنندگان این است؟ زیرا آنها همانطور که یکی از خطبای جمعه تعبیر کرده بود، رزمندگان جبهه مقابله با زیاده خواهی غرب هستند. 
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار