اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۴۹۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷
هفت عضو نیز از سوی شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب شاخه خوزستان به این ترکیب اضافه می شوند
پس از پایان انتخابات ریاست جمهوری برخی چهره‌های اصلاح طلب کارویژه شورای مشورتی را تمام شده می‌دانستند و پیشنهاد انحلال آن را مطرح کردند اما با اجماع عمومی اصلاح طلبان سراسر کشور خواست آن‌ها مبنی بر ادامه فعالیت شورای مشورتی به رهبران اصلاحات منتقل شد و آنان پذیرفتند تا شورای مشورتی فعالیت‌های خود را ادامه دهد. پس از این تصمیم با افزایش اعضای شورای مشورتی به بیش از ٨٠ نفر، کمیته‌های مختلف اعم از اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی مجددا تشکیل و برآوردهای آنان از وضعیت عمومی کشور در اختیار اعضای شورای مشورتی قرار گرفت. در پایان سال ٩٣ شورای هماهنگی جبهه اصلاحات بر اساس وظیفه‌ای که برای خود تعریف کرده بود فعالیت‌های انتخاباتی را آغاز و کمیته انتخابات را تشکیل داد. 

 در این شرایط فضاسازی برخی مخالفان اصلاحات به سمت و سوی القای اختلاف میان شورای هماهنگی و شورای مشورتی رفت. برای جلوگیری از پیروزی این استراتژی رقیب در آستانه سال جدید پیشنهاد تشکیل شورایی مرکب از اعضای هر دو شورای هماهنگی و مشورتی مطرح و مورد قبول رهبران اصلاحات و اعضای دو شورا قرار گرفت. با این توافق اصلاح طلبان سال جدید را آغاز کردند و طی دو هفته گذشته موفق شدند سازوکار اجرایی آن را نیز تدوین کنند. 

 این البته سازوکاری است که از سال ٧۶ اصلاح طلبان آن را تدوین کردند و در هر دوره انتخابات که امکان حضور برایشان مقدور بود آن را به روزرسانی کردند. حضور احزاب اصلاح طلب و تعیین شورایی که منتخبان احزاب آن را تشکیل می‌دادند در ‌‌نهایت منجر به شکل گیری ستاد انتخابات اصلاح طلبان می‌شد اما این موضوع با ایجاد محدودیت‌هایی برای برخی احزاب اصلاح طلب با چالش جدی مواجه شد. از سویی اعضای دو حزب تاثیرگذار اصلاح طلب جمعی از شناخته شده‌ترین فعالان سیاسی این جریان بودند و از سوی دیگر امکان اعلام رسمی عضویت حزب آنان در ستاد انتخاباتی می‌سر نبود. به همین دلیل تغییراتی در چگونگی تشکیل ستاد انتخابات اصلاح طلبان به وجود آمد که تشکیل شورای مشورتی نخستین گام آن بود. با موفقیت این شورا در انتخابات ریاست جمهوری و خواست اصلاح طلبان سراسر کشور با ادامه حیات شورا سازوکار جدیدی تحت عنوان شورای راهبردی انتخابات اصلاح طلبان تشکیل شد. 
 
 نقش شورای  راهبردی 
 آنچه از اطلاعات به دست آمده می‌توان تحلیل کرد، این است که شورای راهبردی‌‌ همان طور که از نامش مشخص است، قرار نیست فعالیت اجرایی داشته باشد. این شورا صرفا نقش سیاستگذاری داشته و به هدایت امور اجرایی می‌پردازد. به همین دلیل شورای راهبردی بدون انجام فعالیت‌های اجرایی تنها به تشکیل جلسات، تحلیل داده‌ها از سراسر کشور و تعیین راهبردهای انتخاباتی است. اصلاح طلبان امیدوارند در فاصله کمتر از7 ماه تا انتخابات مجلس با سازوکار طراحی شده به شناسایی و تایید نامزدهای اصلاح طلب حوزه‌های انتخابیه بپردازند. پس از گام‌هایی نظیر رهبری واحد و انسجام درونی این سومین گام بلند اصلاح طلبان برای دستیابی به اکثریت کرسی‌های مجلس است. 

روز گذشته نیز با حضور حجت الاسلام والمسلمین موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات انتخابات شورای راهبردی  اصلاح طلبان خوزستان با حضور نمایندگان احزاب، اعضای ستاد دکتر روحانی در خوزستان ، فعالین اصلاح طلبان از اهواز و سایر شهرستان های استان خوزستان برگزار شد . پس از سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین موسوی لاری ، هشتاد نفر خود را برای نامزدی شورای مشورتی اصلاح طلبان خوزستان معرفی کردند که پس از شمارش آرا نتایج ذیل بدست آمد.

شایان ذکر است که هفت عضو نیز از سوی شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب شاخه خوزستان به این ترکیب اضافه می شوند 

1- طاهره عیدی زاده 193 رای از حزب اسلامی کار 

2- امیرحمزه موسوی 162 رییس ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در اهواز 

3- علیرضا مسرور 161 عضو انجمن اسلامی معلمان کشور 

4-حمید لویمی 152 از فعالان اصلاح طلب و جانباز دفاع مقدس 

5-سید زین العابدین موسوی 149 عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی 

6-اردشیر شجاعی 148 از فعالان اصلاح طلب خوزستان 

7-مسعود صفایی مقدم 146 رییس اسبق دانشگاه شهید چمران اهواز 

8-حرج چلداوی 141 عضو انجمن اسلامی معلمان خوزستان

9-توفیق ساکی. 134 عضو انجمن اسلامی معلمان خوزستان

10-عبدالله سلامی 133 از فعالان اصلاح طلب خوزستان

11-خانم شرهانی133 عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی 

12-محمدرضا شجاعی 131 عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی 

13-علی شریعتی 125  رییس ستاد انتخابات دکتر عارف در خوزستان

14-ارسلان شهنی 125  عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی

15-خانم  لیلا خوشکام 123 حزب کارگزاران سازندگی شاخه خوزستان

16-علیرضا شریفی 123  ازفعالان اصلاح طلب خوزستان

17-مهرداد طافی. 123 عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی

18- علیرضا پوریان122  رییس ستاد روحانی در شهرستان مسجدسلیمان

19-قربان درویشی 121 از فعالان اصلاح طلب خوزستان

20-سعید ال کثیر 119   از فعالان اصلاح طلب خوزستان


علی البدل ها 

21-علی محمدی 114

22- تورج سلحشور 108

23-رضا عبیات 106

24-دکتر کریم مولا 104

25-دکتر دانش100

شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب استان خوزستان به منظور انتخاب نمایندگان خود برای حضور در شورای راهبردی اصلاح طلبان خوزستان تشکیل جلسه داد.به گزارش شوشان در این جلسه که مدیریت آن را محمدکیانوش راد بر عهده داشت و سه ساعت به طول انجامید پس از استماع نظرات جمعی از اعضای شورای هماهنگی احزاب اصلاح طلب خوزستان ، هفت نفر از نمایندگان احزاب اصلاح طلب با رای مخفی برای عضویت در شورای راهبردی اصلاح طلبان خوزستان انتخاب شدند.

اسامی این افراد به شرح ذیل است:

1. ایرج زارع 

2. روزبه کردونی

3. سیدجابر موسوی 

4. جمال درویش 
5. رحیم فضلیت پور

6. تورج فتاحی 

7. فرید ممبینی

گفتنی است این افراد به عنوان اعضای اصلی به جمع بیست نفره انتخابات شب گذشته اضافه خواهند شد. جمال درویش نیز در تماس با خبرنگار ما اظهار داشت: روزگذشته که به عنوان دبیرحزب اعتمادملی خوزستان قصد شرکت در انتخابات شورای راهبردی اصلاح طلبان خوزستان را داشتم استعفای خود را از ستاد انتخابات استان خوزستان تقدیم دکتر مقتدایی استاندار خوزستان کردم که مورد موافقت نماینده عالی دولت در خوزستان قرار گرفت.


مطالب مرتبط
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
comment
2
4
comment انتخاباتی که سراسر اشکال وایراد و ابهام داشت
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
comment
3
4
comment از نظر کسانی که چوقا بر تن قالیباف کردن این انتخابات اشکال داشت

باید تشکر جانانه کرد از برگزار کنندگان این انتخابات
انشالله پیش به سوی مجلس
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار