اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۵۹۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸
افتخاری دیگر در کارنامه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز
نخستین عمل پیوند مغز استخوان بر روی بیمار مبتلا به سرطان خون در بیمارستان شفا اهواز با موفقیت انجام شد.
دکتر احمد احمد زاده دیلمی و فوق تخصص خون و سرطان بالغین و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در گفتگو با خبرنگار وب دا خوزستان، ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: درمان بیماران مبتلا به سرطان در دهه های اخیر تغییرات بسیاری پیدا کرده و با کشف روشهای نوین درمانی، میزان امید به زندگی در بیماران مبتلا به سرطان افزایش چشمگیری یافته است.

احمد زاده ادامه داد: یکی از این روشهای نوین در درمان بیماران سرطانی انجام عمل پیوند مغز استخوان است که میتواند امید تازه ای را در درمان بیماران مبتلا به سرطان خون و برخی دیگر سرطان ها ایجاد نماید.

وی افزود: سالهای زیادی است که پیوند مغز استخوان در تهران انجام میشود ولی به دلیل تعداد زیاد بیماران مراجعه کننده از نقاط مختلف کشور و همچنین بعد مسافت، بسیاری از بیماران توانایی مالی سفر و اقامت در تهران را نداشته و یا در طی انجام پروسه آزمایشات قبل از پیوند که حدودا 4 الی 5 ماه طول می کشید بیماری آنها عود میکرد و فوت میشدند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه تصریح کرد: با مساعدت ریاست محترم دانشگاه و پیگیری های مجدانه معاون درمان و مسئولان بیمارستان شفا، امکان انجام عمل پیوند مغز استخوان در بیمارستان شفا اهواز فراهم گردید تا راهی برای انجام کارهای جدیدتر و کمک به بیماران سرطانی این استان و استان های همجوار ایجاد شود.

احمد زاده گفت: هزینه انجام عمل مغز استخوان در اهواز نصف هزینه عمل در تهران است همچنین بیماران مخاطرات سفر و دغدغه فراهم آوری هزینه سفر و اقامت در تهران را نخواهند داشت.

گفتنی است اولین بیمار که در استان خوزستان تحت عمل پیوند مغز استخوان قرار گرفت آقایی 56 ساله و دومین بیمار نیز آقایی 51 ساله است که پس از انجام آزمایشات و بررسی های کامل پزشکی در روز عید سعید فطر توسط تیم پیوند بیمارستان شفا به سرپرستی دکتر احمد احمد زاده دیلمی فوق تخصص خون و سرطان بالغین مورد عمل پیوند مغز استخوان قرار گرفتند و به مدت سه هفته بعد از انجام عمل تحت مراقبت های ویژه قرار داشتند که خوشبختانه با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شدند.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
مندنی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
comment
0
0
comment به امید رسیدن به جایی که لیاقت خوزستان رو بیشتر نشون بدهد ، برای همه دست اندرکاران صلوات
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار