شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۴۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۰
اگر در جاهلیت قدیم با دست گور می‌کندند و کودکان را زنده به گور می‌کردند، امروز زنان و کودکان را در یمن با بمباران و ریختن آوار به خاک و خون می‌کشند. مردم را در حال نماز خواندن زیر آوار قرار می‌دهند. این زنده به گور کردن نیست؟ امروز پادشاه عربستان جاهلیتی دیگر به راه انداخته و با هواپیما مردم را زنده به گور می‌کند.
سرلشکر محسن رضایی در اجتماع نمازگزاران جمعه شهر قم گفت: امروز پادشاه عربستان جاهلیتی دیگر به راه انداخته و با هواپیما مردم را زنده به گور می‌کند. 
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تبریک ماه شعبان معظم و میلاد حضرت امام حسین (ع) و روز پاسدار به مردم ولایتمدار قم گفت: ماه شعبان به تعبیر حضرت امام (ره)، ماه پاسداران اسلام است که از عصر امام حسین (ع) تا ظهور حضرت قائم آل محمد (عج) پاسداری از اسلام را به بهترین وجه انجام داده‌اند. ولادت علمدار کربلا و حضرت سجاد (ع) هم در این ماه است که آن‌ها نیز پاسداران اسلام بودند و لذا این ماه ماه پاسداران اسلام است. این ماه را به روحانیت عزیز و برزگوار، پاسداران و رزمندگان در جبهه مقاومت تبریک می‌گویم. 

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: ایام آزاد سازی خرمشهر و عملیات بیت المقدس است و یادی می‌کنیم از آیت الله مشکینی امام جمعه فقید شهر قم که هنگام عملیات فتح خرمشهر همراه آیت الله صدوقی به اهواز آمده بودند و در قرارگاه مرکزی حاضر بودند و آن علمیات با حضور ایشان انجام شد و همچنین گرامی می‌داریم یاد آیت الله شاه آبادی، محلاتی، میثمی و عزیزانی که در لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب (ع) بودند. شهید زین الدین و برادرش و تیپ امام صادق (ع) که روحانیت در آن حاضر بودند و سلاح به دست می‌گرفتند و به خط می‌آمدند. از آیت الله العظمی لنکرانی یاد کنیم که مسئولیت بسیج طلاب و روحانیون را بر عهده داشتند. از آیت الله العظمی گلپایگانی که در شب‌های عملیات برای پیروزی رزمندگان دعا می‌کردند. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پاسداران ما با انتخاب سالروز میلاد امام حسین به عنوان روز پاسدار و انتخاب سالروز میلاد حضرت قمر بنی هاشم به عنوان روز جانباز در تقویم می‌خواهند بگویند که آماده‌اند تا آخرین قطره خون از مسلمین دفاع کنند. 

استاد دانشگاه امام حسین (ع) گفت: اما چرا پاسداری ضرورت دارد؟ بهترین کلامی که می‌تواند پاسخ این پرسش باشد این تعبیر الهی حضرت اباعبدالله است که فرمودند که من برای تظاهر و ایجاد فساد به صحنه نیامده‌ام بلکه برای اصلاح امت جدم آمده‌ام. در حقیقت پاسداری برای این است که جامعه از مسیر توحید خارج نشود و به ظلم کشیده نشود. 

رضایی افزود: اسلام بدون پاسداری از آن کامل و تمام اجرا نمی‌شود. این دین زمانی به تکامل می‌رسد که از آن پاسداری بشود. اگر اشکالی پیش بیاید برای اسلام، دین دیگری برای احیای دین خدا نخواهد آمد. بنا بر این پاسداری از اسلام جزوی از دین است و ولایت استمرار دین انبیا و امامت است. و تنها دینی که چنین خاصیتی دارد دین اسلام است. عبارت اصلاح جامعه اسلامی، اشاره به ایجاد اصلاح بین مسلمانان است و هم اشاره به وضعیت فکری و باورهای مردم دارد که از دین خدا فاصله نگیرد. پاسداری از مردم و مسلمانان است و هم پاسداری از اعتقادات و باور‌ها. به عنوان مثال اگر به یک کشور اسلامی حمله بشود و مسلمانان تماشاگر باشند یا با بازگشت اعتقادات جاهلی مبارزه نشود، معنی پاسداری از اسلام تحقق نیافته است. 

سرلشکر محسن رضایی گفت: تاریخ بعد از رحلت پیامبر اکرم شاهد به هم خوردن روابط میان مسلمانان و تفرقه افکنی‌ها و هم شاهد انحرافات فرهنگی بود که با قیام امام حسین (ع) اسلام دوباره زنده شد و بعد از امام حسین (ع) قیام‌های فراوانی برای دفاع از اسلام روی داد و این روند ادامه یافت تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی که فرزند دیگری از حضرت اباعبدالله قیام حسینی کردند و توجهات را به اسلام ناب معطوف کردند. ایشان با ظلم و استکبار مبارزه کردند. از بعد از رسالت پیامبر دو سیاست خطرناک شکل گرفت که امام حسین و امام خمینی با آن مبارزه کردند. یکی جدا شدن حکومت‌ها از مبانی الهی بود که امروز به جدایی دین از سیاست معروف شده. دوم تلاش برای دوقطبی کردن جامعه اسلامی بود. اولین دو قطبی سازی بعد از رحلت پیامبر رخ داد.


در موضوع نخست، کم کم حکومت‌هایی که به نام دین و اسلام بودند معیار و ملاکشان از اسلام فاصله گرفت. در حقیقت معیار اعطای امتیاز و تقسیم قدرت و سپردن مسئولیت در زمان رسول خدا، ملاک‌های الهی بود اما بعد از ایشان، طایفه و ثروت و ارتباطات ملاک شد. تبعیض و روابط در حکومت وارد شد. این یعنی جداشدن دین از سیاست. در بعد دو قطبی کردن جامعه، حکومت‌هایی آمدند و مردم را از خانواده امام علی (ع) ترساندند و زندگی کردن در زیر سایه خانواده علوی را ترسناک نشان دادند و مرتب مردم را از منشأ استقرار دین خدا دور می‌کردند و غم انگیز‌ترین فشار‌ها به امام موسی کاظم (ع) بود که می‌خواستند به دروغ به مردم القا کنند که کانون خطر برای جامعه اسلامی ایشانند. در چنین شرایطی قیام‌هایی برای اسلام شکل گرفت و مؤثر بود. اگر این قیام‌ها شکل نمی‌گرفت، چیزی از اسلام نمی‌ماند.

دکتر محسن رضایی گفت: یک نکته مهم در مورد قیام‌ها این است که اصلاح طلبی یک شکل راستین داشت و یک شکل دروغین. شکل راستینش‌‌ همان قیام حضرت اباعبد الله و نهضت امام خمینی است و شکل دروغینش را وهابیت مطرح کرد و داعش که فرزند نامشروع وهابیت است. وهابیان مدعی شدند که باید اسلام را از پیرایه‌هایی که وارده پاک کنیم و اسلام باید اصلاح شود! در جهان اسلام نیاز به روشنگری است و باید این انحرافات را روحانیت و مراجع عظام برای جوانان تشریح کنند و باید فکری برای این انحرافات اعتقادی کرد. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به تفاوت این دو جریان اصلاح طلبی واقعی و دروغین گفت: قیام علیه شرک باید با عدالت و پاکی سازگار باشد. اگر بخواهند برای توحید قیام کنند اما فساد و ناپاکی و قتل عام راه بیندازند، دروغین است. اگر مبارزه با شرک با عدالت همراه نباشد و با ناپاکی همراه شود، دروغین است. پاکیزگی روح و عدالت و اخلاق باید در مبارزه با شرک همراه باشد. امروز در صحنه جهان اسلام، عده‌ای مدعی اصلاح طلبی به پا خاسته‌اند؛ اما دارند فساد و ظلم را گسترش می‌دهند. این‌ها رفتار جاهلیت را تکرار می‌کنند. اگر در جاهلیت قدیم با دست گور می‌کندند و کودکان را زنده به گور می‌کردند، امروز زنان و کودکان را در یمن با با بمباران و ریختن آوار به خاک و خون می‌کشند. مردم را در حال نمازخواندن زیر آوار قرار می‌دهند. این زنده به گور کردن نیست؟ امروز پادشاه عربستان جاهلیتی دیگر به راه انداخته و با هواپیما مردم را زنده به گور می‌کند. علامت دوم این مبارزه دروغین با شرک، همدستی با دشمنان مسلمانان است، یعنی صهیونیسم و آمریکا. این مبارزین دروغین با مقاومت اسلامی و حزب الله می‌جنگند و بهترین شرایط را برای امنیت اسرائیل فراهم کرده‌اند. 

برای اینکه مبارزان با اسرائیل را زیر بمب باران وهابی‌ها و تکفیری‌ها قرار داده‌اند. علامت سوم این مبارزه با شرک، تشدید اختلافات در جهان اسلام است که با شعارهای مختلف جهان اسلام و مذاهب اسلامی را ملتهب کردند. جاهلیت در حال بازگشت است. از همین جا می‌شود فهمید که ادعای مبارزه با شرک واصلاح طلبی آنان دروغ است. در چنین شرایطی مسوولیت ما در جهان اسلام خیلی سنگین است و در داخل کشور خودمان هم باید اقداماتی اساسی برای اقتصاد و... انجام بدهیم. ما رسیده‌ایم به ایستگاه اقتصاد. ایستگاهی که بسیاری از انقلاب‌های جهان در آن متوقف شدند و شکست خورده‌اند. ما باید از این ایستگاه عبور کنیم و همزمان با این فتنه بزرگ در همسایگی مان مبارزه کنیم. نمی‌توان بی‌تفاوت بود. ما باید برادرانه زحمت بکشیم. 

برای این مرحله دو نوع تفکر وجود دارد. از ابتدای انقلاب بعضی‌ها می‌گفتند که باید جلو‌تر نرویم و تجدید نظر کنیم. یک تفکر هم می‌گوید برای حفظ زحمات باید راه را ادامه بدهیم. این اختلاف دیدگاه همچنان خواهد بود. از قبل از انقلاب، برخی حرف سازش با آمریکا را می‌زدند. یک تفکر اما در مبارزه با تردید شکل گرفته است. اگر از ابتدای این دولت، روی بهبود کسب و کار تمرکز می‌شد و کار‌ها جلو می‌رفت و روی طرح نجات بانکی کار می‌شد، مشکلات اقتصادی ما تا حد زیادی حل می‌شد و سه سال جلو‌تر بودیم. 

استاد دانشگاه امام حسین (ع) گفت: در برجام ما به تعهداتمان عمل کردیم و باید طلبکارانه پیش برویم و دولت و مجلس ما باید در وادار کردن امریکا به تعهدات خود ایستادگی کنند. نباید بگذاریم یک دلار از سرمایه‌های این ملت را آمریکایی‌ها بخورند. ما باید اقتصاد مقاومتی را پیگیری و پیاده کنیم. اقتصاد مقاومتی یک نهضت است نه یک مجموعه پروژه‌هایی که از اول انقلاب تا کنون مشابه آن کار شده و هر دولتی کلنگ به دست گرفته و هزاران پروژه نیمه تمام روی دست کشور باقی گذاشته‌اند. اقتصاد مقاومتی باید به یک نهضت اقتصادی و فرهنگی واجتماعی  تبدیل شود. 

در موضوع فتنه تکفیری‌ها هم بدانید آن‌ها را در سوریه و عراق دفن خواهیم کرد. پاسداران انقلاب در عرصه‌های پاسداری از ارزش های اسلامی و انقلابی فعال هستند و به برکت ولایت و رهبری اجازه نمی‌دهیم به نظام و کشور آسیبی وارد شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار