اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۳۶۲۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴
مدتی است کانال های تلگرامی در زمینه همسریابی فعالیت می کنند و زنگ خطری جدی را برای جوانان و خانواده‌ها به صدا درآورده اند.
باشگاه خبرنگاران: مدتی است خواستگاری های سنتی جای خود را به خواستگاری های اینترنتی داده است و در واقع شاهد هستیم سایت هایی با عناوین همسریابی، همسر گزینی و دوست یابی در فضای مجازی فعالیت می کنند. 
 
کافی است کلمه همسریابی را در گوگل سرچ کنید آنگاه با تعداد بی شماری سایت مواجه می شوید که همه آن ها یک پیوند تضمینی و رابطه ای همیشگی را به شما ضمانت می دهند. سایت های وسوسه انگیزی که با وعده های دروغین و حیله گری قصد سود جویی از دختران و پسران دم بخت دارند  اما چه کسی صحت کار چنین سایت‌هایی را تایید می کند؟ 
 
مدیران سایت های همسریابی از روش های گوناگونی برای فریب دختران و پسران استفاده می کنند.آن ها به دروغ می گویند سایتشان کاملا معتبر است و مورد تایید وزارت ارشاد و وزارت ورزش و جوانان کشور می باشد.این درصورتی است که وزیر ورزش و جوانان چندی پیش نیز اعلام کرد: هیچ کدام از سایت های همسریابی مجوز ندارند و قرار است برای برخورد با کانال ها و سایت های همسریابی طی چند جلسه تمهیداتی اندیشیده شود. 
 
سوال اینجا است‌ ، با همه این تفاسیر چرا برخی از افراد به دام سایت ها و کانال های همسریابی می افتند؟تصویر زیر نمونه ای از سایت های همسریابی است. 
 
بازار داغ خواستگاری در کانال های تلگرامی +تصاویر
 
همانطور که مشاهده می کنید، مدیر سایت برای ثبت نام افراد متقاضی قوانینی را وضع کرده است که در صورت عدم رعایت آن عملا هیچ  پیگیری قانونی نخواهد شد. 
 
کلمه پلیس سایت نیز هیچ ارتباطی به پلیس کشوری و پلیس فتا نداشته و صرفا مربوط به بخش امنیتی خود سایت می باشد که سایت های همسریابی توانسته اند با لفظ پلیس سایت عده زیادی از افراد ساده لوح را فریب دهند. 
 
تصویر زیر نمونه ای دیگر از اقدامات فریب کارانه مدیران سایت های همسریابی است. 
 
بازار داغ خواستگاری در کانال های تلگرامی +تصاویر
 
آن ها افراد متقاضی را به اعتقاداتشان سوگند می دهند که با نیت ازدواج وارد شوند و هیچ کلکی در کارشان نباشد. اما در واقع کسی که قصد سودجویی دارد فرد معتقدی نیست و برای رسیدن به خواسته خود به دروغ هم قسم می خورد. 
 
چند سالی از فعالیت های غیر رسمی و البته غیر قانونی سایت های همسر گزینی در فضای مجازی می گذرد که روز به روز بر تعداد آن ها افزوده می شود. سایت هایی که نه تنها هنوز برای جلوگیری از آن ها هیچ گونه اقدامی نشده است بلکه سبب ترویج همسریابی به صورت مجازی در نرم افزار هایی نظیر تلگرام نیز شده است. تنها یکی از کانال های تلگرامی که در زمینه همسریابی فعالیت دارد، دارای 29 هزار عضو فعال است. 
 
بازار داغ خواستگاری در کانال های تلگرامی +تصاویر
 
*چه اندازه می توان به این کانالها و سایت های همسریابی اعتماد کرد؟ 
 
باید دانست آشنایی های شکل گرفته از طریق فضای مجازی که خانواده های طرفین به صورت رسمی و حضوری یکدیگر را ملاقات نکرده اند، یک پیوند درست و مبارک را تضمین نخواهد داد و اگر هم ازدواجی رخ دهد سرانجام نخواهد داشت و خیلی زود نیز از هم پاشیده می شود. 
 
بازار داغ خواستگاری در کانال های تلگرامی +تصاویر
 
گفتنی است، با همه این توضیحات سایت های همسریابی مدت ها است از این راه درآمدزایی می کنند و اکثر دختران و پسرانی که به صورت مجازی و از طریق سایت های همسریابی و یا کانال های تلگرامی با یکدیگر آشنا می شوند روابطشان به بیش از دوستی و صیغه کشیده نمی شود.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۱
comment
comment
محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
comment
0
0
comment دوست دارم همسر کارمند و خوشکل بگیرم
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار